Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Die lap tekst maar is vertaald met die chrome functie(mijn Duits is namelijk nog beroerder als mijn Nederlands:D ) maar ik begrijp dat de ontwikkeling word gedaan door Midas, dat is dan toch wel weer positief...die Behringer x32 console is volgens de reviews toch ook best een heel degelijk aparaat,maar dat zijn reviews, ik heb verder zelf geen ervaring met andere Behringer spullen...Gewoon even afwachten dus dan kan het alleen maar meevallen en ik vind het opzich wel positief dat ze deze stap durfen te nemen want als het echt degelijk spul is tegen een mooie prijs dan kan dat de markt alleen maar positief beinvloeden.
 
de woorden "degelijk spul" en de naam Behringer kom je helaas zelden samen tegen. Ik zou zeker even de iets langere termijn ervaringen van anderen afwachten voordat ik de gok zou wagen. Als ze zoiets simpels als een effect pedaal of een patchpaneel al kompleet weten te vernaggelen hou ik me hart vast bij de gedachte aan een analoge polysynth.
 
goede ervaringen met de patchbays (half neutrik, half behringer), koptelefoon versterkers, di's en de ada8000 hier.
de X32 is een paar keer live gebruikt en de ervaren foh gasten vonden het best te doen.
de powerplay headphone mixer systeem is prima. morgen nog een base station bestellen. Ik krijg het gevoel dat de laatste jaren beter gaat met de kwaliteit.

ik wacht het af en ga objectief checken.
 
Ik ben erg benieuwd. Ik ben benieuwd of men de synths objectief gaat beoordelen.

Haha ja, dat vroeg ik me ook af. Al moet ik zeggen dat meerdere synths (of gelijk de hele fabrikant) een bepaald stempel krijgen dat niet perse gebaseerd is op diepgaande ervaringen met het product.

Toch wel erg verrassend nieuws, zelfs na de online polls van de afgelopen weken over "wat voor synth zou Behringer moeten maken". Zelf nooit problemen gehad met de bouwkwaliteit van hun producten (i.t.t. tot andere budget en soms ook duurdere merken). De geluidskwaliteit van de effecten, speakers, etc. is wel wisselend en nooit echt het best klinkende alternatief dat er is.
 
Daar zat ik dus ook aan te denken, de bouwkwaliteit is één maar hoe is de geluidskwaliteit. Analoog geeft geen garantie voor een goede klank dus lijkt me erg interessant om te zien wel oscillator en filter ontwerp ze hanteren en vooral ook hoe het zal klinken.

En kiezen ze bijvoorbeeld voor een 100% analoog ontwerp met analoge envelopes of gaat men voor digitale envelopes?
Hoe dan ook, als ze dit goed doen tegen een concurrerende prijs dan hebben ze een verkoophit in handen.....
 
Daar zat ik dus ook aan te denken, de bouwkwaliteit is één maar hoe is de geluidskwaliteit. Analoog geeft geen garantie voor een goede klank dus lijkt me erg interessant om te zien wel oscillator en filter ontwerp ze hanteren en vooral ook hoe het zal klinken.

En kiezen ze bijvoorbeeld voor een 100% analoog ontwerp met analoge envelopes of gaat men voor digitale envelopes?
Hoe dan ook, als ze dit goed doen tegen een concurrerende prijs dan hebben ze een verkoophit in handen.....

Ik las al iets over een chip, dus 100% analoog zal het niet zijn.
 
Ik las al iets over een chip, dus 100% analoog zal het niet zijn.

He? CEM chips zijn ook analoge synthesizerchips. "Chip" kan zowel analoog als digitaal zijn. Net zoals de nieuwe Prophets met nieuwe CEMs werken, kan Behringer ook zelf hun eigen CEM achtige chips ontwikkelen.

Als je analoge chips voor de voices gebruikt ,wordt het ook veel economischer om een polysynth te bouwen dan wanneer je een grote discrete voice in achtvoud erin moet proppen.
 
He? CEM chips zijn ook analoge synthesizerchips. "Chip" kan zowel analoog als digitaal zijn. Net zoals de nieuwe Prophets met nieuwe CEMs werken, kan Behringer ook zelf hun eigen CEM achtige chips ontwikkelen.

Als je analoge chips voor de voices gebruikt ,wordt het ook veel economischer om een polysynth te bouwen dan wanneer je een grote discrete voice in achtvoud erin moet proppen.

OW... weer wat geleerd... bij 'chip' denk ik gelijk aan digitaal.
 
Back
Top