Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
ja daar was ik al achter. Als je er wat signaal in stuurt krijg je er 1.5 to 2 octaafjes uit.
Dat is in mijn boekje dat hij niet tracked.
Oscillator zette ik op 0:23 uit maar goed..

Ik vind het wel meevallen eigenlijk.. ik moet mijn Andromeda redelijk vaak stemmen ook.. maar da's om de VCO mentaliteit.... Of how about the Boog?? die is nou ook nie echt spatzuiver.. om al helemaal te zwijgen van vintage synths. In ieder geval niets wat ik heb staan die deze truc presteert.. laat staan dat die filters goed tracken..

Nieuwe poging hieronder. half uur ervoor geleden gestemd. En dan het verschil als je em stemt. Oscillator zet ik ook weer uit (niet dat je die kan routen buiten het filter maar toch..)

Een Rhodes en Wurli klinken juist levendig door wat random tunings verschil en ook alle analoge bakken met VCO's. Dat strakgetrokken DCO geluid vind ik juist ugly.. Gelukkig zit er een kunstmatige OSC-DRIFT op de Deepmind..

 
Laatst gewijzigd:
hey ja dat lijkt een stuk beter dan wat ik haalde aan tracking.
komt dat door de filter calibratie die je hebt gedaan?
Ik kon echt geen akkoorden spelen zonder bloed uit mijn oren.
En hoezo heb jij ineens een DM6? Jij had toch een desktop?
 
hey ja dat lijkt een stuk beter dan wat ik haalde aan tracking.
komt dat door de filter calibratie die je hebt gedaan?
Ik kon echt geen akkoorden spelen zonder bloed uit mijn oren.
En hoezo heb jij ineens een DM6? Jij had toch een desktop?
Ja de Kalibratie procedure trekt de filters in tune.. het is alleen in deze video niet meer te zien helaas.. maar je moet het dus wel eens in de zoveel tijd doen, en als ie opgewarmd is. ;)

Ik heb die Desktop 'n paar weken terug gekocht. Ik had er eerder ook één maar vond 12 stemmen teveel en de random tune gaf niet het gewenste Unison Spread effect.. 1 stem links en 1 rechts.. Die weggedaan en 'n 6 gekocht.
Toen ik de 6 wat beter leerde kennen kwam ik erachter dat je via de mod matrix wel een Unison Spread kon doen.. ook 'n oktaaf.. zo kun je dus 6 oktaven op elkaar stapelen of 2x3, etc.. Ik liep altijd nog met het idee 'n 12 te scoren maar die dingen leken alleen maar duurder te worden.. tot ik em nieuw zag bij Bax dus voor 'n prijsje :)

Ow.. en idd, die video die ik laatst postte met de Desktop is dus met die Unison truc gedaan.. daarom klinkt het zo breed.. is toch anders als een Chorus op je geluid..

 
Laatst gewijzigd:
klinkt goed zeg! ja ik dubbel track vaak dingen 1x links 1x recht. synth gitaar etc.
chorus gebruik ik meer voor wat beweging.
Nou de Deepmind is een heel toffe synth.
ik heb een x aantal jaar geleden de Prologue 16 verkozen boven de Deepmind maar vind hem erg tof. wie weet ooit.
 
klinkt goed zeg! ja ik dubbel track vaak dingen 1x links 1x recht. synth gitaar etc.
chorus gebruik ik meer voor wat beweging.
Nou de Deepmind is een heel toffe synth.
ik heb een x aantal jaar geleden de Prologue 16 verkozen boven de Deepmind maar vind hem erg tof. wie weet ooit.
Haha.. dat links en rechts opnemen deed ik ook altijd.. geeft zo'n breed geluid..

Ik heb ook even naar Korgs geluisterd, echt een interessante bak maar de Envelopes resetten volgens mij.. dat trucje wat ik met de Deepmind doe (met de Envelopes) kan volgens mij niet als je bv de 4-stemmige versie gebruikt.. dan krijg je een reset en begint het geluid van 0. Die nieuwe Arturia synth heeft ook 'n reset..
Het is wel jammer idd dat de Deepmind slechts 'n zaag of 'n square heeft en geen Triangle of Sinus.. maar ik zie het maar als 'n moderne en completere Juno.. al is de Chorus in een Juno wel echt veel romiger dan in de Deepmind maar de Juno's hebben geen 12db filter en missen zoveel meer wat de Deepmind wel heeft.. Ow.. en het fan geluid ben ik dan weer minder fan van, je moet em altijd uitzetten als je 'n Condensator Mic gaat gebruiken helaas.. Maar niets is perfect.. :D
 
die fan is juist een handige noise generator.
nee niets is perfect als het je maar brengt waar je naar toe wil.
 
Back
Top