Nieuw

Spooky

Ingeburgerd
Lid sinds
15 september 2011
Berichten
50
Locatie
Brabant
Hallo allemaal!

Om me in kort voor te stellen, ik ben 46 jaar, al sinds dat ik een klein kind was, al geïnteresseerd in synthesizers en de synth muziek.
ik hoorde voor het eerst "jean michel jarre" "vangelis" "kraftwerk" en toen was ik sindsdien weg van de muziek wat niemand mij kon uitleggen wat het was en hoe het gemaakt werd. Computermuziek zei mijn vader altijd, terwijl hij nooit heeft uitgelegd hoe of wat, hij begreep het zelf ook niet, en hij hield er ook niet van.
Toen ik een jaar of 12 was kwam ik in een donker hoekje van een muziekinstrumentenzaak terecht, daar stonden allemaal ouderwetse analoge synthesizers, ik was daar niet meer weg te krijgen, ik kon het geluid van vliegtuigen, bommenwerpers en explosies namaken door aan die knoppen te draaien van die synthesizers die er stonden, dus ik vroeg aan mijn ouders een synthesizer voor mijn verjaardag......
ik kreeg een Casio keyboard met 6 geluiden en een ritmebox wat als plik plok klonk.
Dat was begin jaren 80 al duur. Ondertussen wilde ik ook een Atari spelcomputer.
Maar ik bleef hunkeren naar een echte synth, een apparaat waarmee ik mijn eigen klanken kon maken, uiteindelijk, toen ik een jaar of 16 was, leerde ik iemand kennen die in de studio werkte, (ik woon in Hilversum)
Intussen had ik al voldoende geld gespaard om mijn eerste echte synthesizer te kopen, de "Roland Alpha juno 1"
(die juno 2 was net iets te duur, lol):halleluja
ik had zelfs al mijn geld opgespaard, en gewerkt na schooltijd, dus ik kocht een Roland TR-707 drumcomputer.
Toen werden het mooie tijden, mijn vriend kwam thuis met een Korg dw8000 en een Minimoog (kon ik maar voor 1 nacht gebruiken, volgende dag moest dat ding weer terug zijn, lol)
Prophet, emu emulator, yamaha dx7, ik heb ze allemaal kunnen uitproberen, maar ik zei tegen mijn vriend, neem ze allemaal mee, maar laat die Moog maar ff staan, die analoge synths vond ik het mooiste!
 
Welkom hier!

Dit zal je dan ook wel leuk vinden (zoek wel even je oude 3D brilletje op :D )

 
Wow!!! dat vind ik zeker top! Mijn oude 3d bril heb ik nog kunnen vinden, hehehe, ;-)
Deze versie kende ik niet, heel hartelijk bedankt, dit is heel mooi!!!
Zometeen lekker in bed kijken met koptelefoon op en wegzweven ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt me hééél bekend in de oren :D .

Welkom Spooky! (Is Sue ook ergens in de buurt ?).

l.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Klinkt heel mooi inderdaad, ik heb zitten luisteren naar je muziek :-)
 
Back
Top