LaunchKey met MainStage

RoelvanWijk

Nieuwkomer
Lid sinds
7 november 2014
Berichten
2
Hallo!

Ik ben volledig nieuw hier, en in grote nood.

Ik moet morgen enkele stukjes toetsen spelen (ik ben van beroep trompettist) en dacht hiervoor mijn Novation Launchkey te gebruiken, in combinatie met MainStage 3.

Nu wil ik iets heel erg simpels, maar krijg het niet uitgevogeld. Ik wil de LaunchKey gebruiken om te wisselen tussen geluiden, liefst de witte pads, maar ik weet niet of dat gaat, natuurlijk. Anders zijn de knoppen onder de faders ook een goede optie.

Het mooist zou zijn als de eerste pad (of knop) meteen een pianogeluid oplevert, de tweede meteen orgel, enzovoort. Maar als het met de up/down knoppen in het transport-gedeelte (geheel rechts op het paneel) lukt, zou dat ook mooi zijn.

Het optreden is morgen, dus als iemand me snel kan helpen zou dat fantastisch zijn.

Groet, Roel
 
Maak in Mainstage in Layout mode een knop aan.
Ga in de Edit mode naar de Concert Inspector (links boven de presets).
Klik op de knop die je net hebt aangemaakt, klik bij de Screen Control Inspector op Actions en selecteer Next Patch, Previous Patch, of wat je maar wilt.
Klik vervolgens op Map Parameter en druk 3 keer de pad of knop in waarmee je de actie wilt controlen. Klik nog een keer op Map Parameter, en klaar is kees!

Ik heb Mainstage 2 overigens, maar ik neem aan dat het niet heel veel anders zal zijn in Maistage 3.

Succes :okdan:
 
Back
Top