De Algemene Tape Echo Draad

Schoonmaken ENKEL met Isopropanol alcohol. Deze laat geen residu achter ;) .
Kan je vinden bij de apotheker. Flesje steeds goed afsluiten en liefst bewaren in de koelkast zodat er weinig tot geen verdaming optreedt.
Niet van drinken, ook al heb je nog zin in een borrel als je 's nachts thuiskomt! :r

Cheers,
Exo. :mega:
 
Iemand die trouwens weet hoeveel space echo's (201) er gemaakt zijn? Ze zijn wel heel lang in productie geweest. Eigenlijk ben ik nog meer benieuwd naar de RE-200 er heeft hier op t forum 1 gestaan vorig jaar.. Zeeeer lang te koop gestaan. En toen ik die zag was die net verkocht helaas (en dan nog voor een prikkie,, 400euro ofzo dacht ik). Waarschijnlijk omdat iedereen zoekt op RE-201 en niet 200. Had er ook nog niet ven gehoord toen ik het plots toch zag bij de zoekresultaten.
 
Ik heb geen idee hoeveel exemplaren gemaakt zijn.
Wat ik wel weet is dat de RE200 (en de RE100 ook) net ff anders klinken dan de 201 en 301.
De 100 en 200 hebben een iets dikkere sound.
En dan bedoel ik met "dik" niet dat ze mooier zijn dan de 201, maar gewoon anders.
Ik zal tzt eens kijken of ik wat geluidsfragmenten kan maken en plaatsen.
 
ik zit er aan te denken om mijn re-201 te verkopen, de multivox mx-312 vind ik veel mooier klinken.
wat zou een redelijk bedrag zijn, voor een gebruikte maar behoorlijke 201?
 
Ik heb geen idee hoeveel exemplaren gemaakt zijn.
Wat ik wel weet is dat de RE200 (en de RE100 ook) net ff anders klinken dan de 201 en 301.
De 100 en 200 hebben een iets dikkere sound.
En dan bedoel ik met "dik" niet dat ze mooier zijn dan de 201, maar gewoon anders.
Ik zal tzt eens kijken of ik wat geluidsfragmenten kan maken en plaatsen.

Ja man zeker doen !
En afhankelijk van de staat van de heads, tape, tolex etc zou ik tussen 450 a 700 (voor de echt hele mooie).
 
dank, fourier en bazzie. ik dacht ook al zoiets, al is mijn exemplaar uit 1973.
Ik wist niet dat de 201 ook tot 1990 is gemaakt, dat is nog behoorlijk lang!
 
Trouwens vet dat je aan een Multivox kon geraken. Die zie je ECHT heel zelden. :okdan: ! Hoe weet je trouwens uit welk jaar de jouwe is? Of ben je dat te weten gekomen van de eigenaar?
 
heb er twee :D
nr.1 is kapot, maar die moet ik eens repareren met nr.2 ernaast.
De tweede zag ik op marktplaats voorbij komen en meteen gekocht! ze klinken zo fijn, maar de bouwkwaliteit is vrij waardeloos. Ze hebben vier afspeelkoppen: 1,2 en 3 kun je goed samen gebruiken omdat ze dezelfde afstand hebben van elkaar, maar de vierde staat net iets verder. gelukkig ben je vrij om alle combinaties te gebruiken, en de galmveer klinkt een stuk beter dan de veer in de re-201.

plaatje (tevens fysiotherapie) :
 

Attachments

  • 2014-10-29 01.02.12.jpg
    2014-10-29 01.02.12.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 106
Idd de spring reverb vind ik ook 2 keer niks op de RE-201 bijna zelfs 1 van de meest trieste spring reverbs die ik ooit al gehoord heb zelfs. Doet jouw RE-201 trouwens aan self-oscillation? Ik heb eens ergens gelezen dat bij diegene die dat niet doen je die gevoeligheid kan wijzigen door een trimpot binnen in. Weet niet of het een broodje aap verhaal is..
 
dat trimpotje zit in de opslagruimte van de stroomdraad en is een soort Gain voor de reverb.
Ik krijg 'm er niet zo hard mee dat ie gaat vervormen...
 
Kun je ff zeggen waar precies in de service manual welke pagina? Heb er al naar gezocht maar vond niks. En hoe krijg je zo'n ding überhaupt open? Alles openvijzen? Ik heb 0,0 ervaring met dingen aanpassen op pcbs laat staat dat ik al een soldeerbout heb vastgehad.
 
Back
Top