De Algemene Tape Echo Draad

fourier

FFT
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
2.974
Locatie
amsterdam
Volgens mij is er op het forum nog geen algemene Tape Echo Draad waar alle tips & tricks verzameld zijn dus ik dacht…laat ik er een maken. Misschien wel handig.

Dus mocht je tips, tricks of vragen hebben….post ze hier!!!! :okdan:

Ik heb meteen een vraag:

Ik zelf heb 3 tape echo's waarvan een Watkins Copycat en een Dynacord EchoCord Super.
Nu zijn daar de tapeloopje van gebroken en wil ik nieuw tapeloopjes maken. Ik heb de tape en een Akai Splicer maar geen plakband. Iemand enig idee waar ik plakband kan kopen die geschikt is voor het plakken van tapeloops?
 
Succes met het maken van de loop van de watkins copicat, ik moet er na al die jaren meestal 2 a 3 maken voordat die lekker past haha. Roland loops zijn 1000x makkelijker.

Je kan de lengtes van de copicat loops ergens vinden op internet (uit mn hoofd 56,9cm?)
 
Dank je. Ik heb er nog nooit een gemaakt maar heb er een waarvan het plakbandje heeft losgelaten. Ik ga proberen deze als sjabloon te gebruiken. Maar goede tip om even de lengte goed op te zoeken.

Als ik ze gevonden heb zal ik ze even hier posten.

Mijn Roland Space Echo is nog helemaal prima gelukkig. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat die juist moeilijker zou zijn. Waarom is dat makkelijker dan een Watkins?
 
De Roland tapeloops zijn niet lengte afhankelijk itt de copicat. Ik heb nu een 6meter loop in mijn re201 ;)

Een leuke tip is dat wanneer je de erase-head afdekt met een stukje papier (of plectrum zoals ik doe) dan krijg je een looper. Je kan dus gewoon sound-on-sound doen aka sos
Op de copicat is dat natuurlijk redelijk kort maar op een spacecho kan je zelf de lengte bepalen

Hier overigens de link naar copicat info:
http://www.amp-fix.com/copicat1[1].htm

Onderaan de pagina het stuk over zelf loops maken.
 
Vraag: ik heb een 2 jaar niet gebruikte RE-201 en die heeft helaas wat versleten koppen. Heeft het zin om die te vervangen e.d. of is het erg prijzig. En zo ja, waar doe ik zoiets?
 
Niemand die perfect passende en nagemaakt RT-1L tapes zonder gedoe verkoopt?
 
Mja, zo erg als in de link is het natuurlijk niet maar ik kan niet goed beoordelen of het "erg" is of niet. Anyway, foto zit bijgevoegd..
 

Attachments

  • DSCF0886.jpg
    DSCF0886.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 104
Back
Top