Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Lekker sfeertje hoor!
Welke bends heb je op je 505? Foto('s)? :D


IMG-1155.jpg
IMG-1156.jpg



Behold... de "VP-505" (zie achterzijde) :D Iets van 15 jaar geleden overgenomen van een maatje in de demoscene die toen non-stop aan het circuit benden was. Zoals je kunt zien heeft hij aardig wat moeten verduren in zijn vorige leven.

Er zit een pitch wheel op, en je kunt de pitch snel resetten naar default door de schroef aan te raken met je vinger (geen idee hoe dat verder werkt, haha). Daarnaast zitten er een zooi dipswitches op die de circuits benden en het geluid helemaal vernaggelen.

Bruikbaar? Niet echt. Maar wel enorm leuk om mee te spelen 👍
 
Bekijk bijlage 3825184Bekijk bijlage 3825185


Behold... de "VP-505" (zie achterzijde) :D Iets van 15 jaar geleden overgenomen van een maatje in de demoscene die toen non-stop aan het circuit benden was. Zoals je kunt zien heeft hij aardig wat moeten verduren in zijn vorige leven.

Er zit een pitch wheel op, en je kunt de pitch snel resetten naar default door de schroef aan te raken met je vinger (geen idee hoe dat verder werkt, haha). Daarnaast zitten er een zooi dipswitches op die de circuits benden en het geluid helemaal vernaggelen.

Bruikbaar? Niet echt. Maar wel enorm leuk om mee te spelen 👍
Klinkt goed. Dat van die schroef is wel erg handig. Heb je ergens opnames ervan staan?

Ik heb zelf soundbends via mini jack patchpoints, volume en pitch pots per sound en dipswitches voor sequencer bends. Heerlijk smerig ;)

Bruikbaar? Ja, wel als je dit soort muziek wilt maken :D maar dat is niet dagelijks Vic takes over the Trailerpark, by Heroes of the Third Kind

a3353767513_65.jpeg
 
Klinkt goed. Dat van die schroef is wel erg handig. Heb je ergens opnames ervan staan?

Ik heb zelf soundbends via mini jack patchpoints, volume en pitch pots per sound en dipswitches voor sequencer bends. Heerlijk smerig ;)

Bruikbaar? Ja, wel als je dit soort muziek wilt maken :D maar dat is niet dagelijks Vic takes over the Trailerpark, by Heroes of the Third Kind

Bekijk bijlage 3825186
Oeh, vette shit! Nice :)

Ik heb mijn VP-505 ooit in deze track gebruikt. Gedurende het hele nummer hoor je 'm als de primaire percussielaag. De bassdrum komt uit een Jomox volgens mij. Tussen 1:00 - 1:52 valt de 505 het meeste op. Vooral veel met de pitch spelen, en af en toe wat switches omgooien :D
 
Knutselplek met een aantal van mijn favoriete karakterbakken. :)
Oh ja, en de tweede studio in dezelfde semi-crappy fotokwaliteit :D
 

Attachments

  • 10.jpg
    10.jpg
    278,7 KB · Bekeken: 267
  • 09.jpg
    09.jpg
    248,7 KB · Bekeken: 243
  • 08.jpg
    08.jpg
    263 KB · Bekeken: 233
  • 07.jpg
    07.jpg
    187,5 KB · Bekeken: 234
  • 06.jpg
    06.jpg
    199,3 KB · Bekeken: 236
  • 05.jpg
    05.jpg
    214,2 KB · Bekeken: 242
  • 04.jpg
    04.jpg
    252,1 KB · Bekeken: 240
  • 03.jpg
    03.jpg
    242,4 KB · Bekeken: 245
  • 02.jpg
    02.jpg
    204,2 KB · Bekeken: 267
  • 01.jpg
    01.jpg
    217,1 KB · Bekeken: 272
@ Sly Dog, in jouw studio zou ik wel tot rust komen, tof materiaal en indeling. like !t!!
 
Merci! Het begint zo langzaamaan aan geoptimaliseerd (en vol :P) te raken qua werkplek
mooie setup, wij delen zelfde keuze van monitors :-, mijn vraag, hoe bevalt de SSL UF8 controller om te werken met Studio One? zit al maanden te broeden daarop om mijn Icon Qcon Pro X te vervangen.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top