Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mooi man, hoe mix je?
Heel verhaal :D

heb nu 48 inputs waarvan ik er 32 bezet heb door o.a. Deze synths
ik mix op een SSL Sigma met Cubase 11 als daw, de Sigma is eigenllijk 16 analoge outputs in Cubase
op de sigma zit een fusion met chain op de mixbus en een Burl ADC om dat weer op de te nemen in DAW

in principe houd ik alles live, een mixdown is dus het live agspelen van het midi arrangement volledig gemixed met fx.
ik render niks eerst naar audio.
het sequencen gebeurt door een mix van Cubase 11, Squid, Korg SQ-64 en de diverse onboard seauencers
alles loopt in de pas door middel van een iConnectivity MidiXL die zijn clock krijgt van een Innerclock Syncgen II
 
Mooie verzameling en een aardige spaghetti aan kabels zo.
Ja, 5 mono’s, 2 poly’s, een subharmonicon en DFAM én 2 sequencers is wel genoeg om je tanden in te zetten qua muscle memory, duurt nog wel een tijdje voor ik alles automatisch doe, dan heb ik me in de semi modulaire mogelijkheden nog geeneens verdiept.
 
Wel lekker om gewoon zo te kunnen “pielen”. Ik merk dat ik tegenwoordig bijna geen handleiding meer pak. Gewoon tijdgebrek/zin. Vroeger vond ik het heerlijk om met de handleiding er bij mijn CS6x (toen) helemaal uit te diepen. Dat zou ik ook graag weer eens willen doen met een paar andere synths die ik nu heb. Ik weet zeker dat er nog zoveel meer uit te halen is.
 
Hard bezig om een intuietieve setup te maken waarmee electronica, instrumenten en percussie mee kunnen worden opgenomen.
De twin studio heeft een default routing met 4 kanalen pre-amp, standaard 2 spring reverbs en de rest synths.
Alles zitop 2 patchbays zodat je met 1 of 2 patchings mics, instrumenten of synth kan bij pluggen.
achter het rack vind je 128 audio kabels.
ik heb ook een git server draaien waar ik de routing, manuals, synth wikis todo's etc bij houd.
De outboard fx zit op de patchbays maar niet op de dac, kun je wel snel erbij patchen.


20210406_132640.jpg


20210406_132623.jpg

20210406_132648.jpg


20210406_132726.jpg
 
Ik heb ook een cello, grappig. Voorde rest leuke studio.
 
Hi class top spul hoor. Werkt zo’n ssl sigma goed of heb je die niet?
 
Hard bezig om een intuietieve setup te maken waarmee electronica, instrumenten en percussie mee kunnen worden opgenomen.
De twin studio heeft een default routing met 4 kanalen pre-amp, standaard 2 spring reverbs en de rest synths.
Alles zitop 2 patchbays zodat je met 1 of 2 patchings mics, instrumenten of synth kan bij pluggen.
achter het rack vind je 128 audio kabels.
ik heb ook een git server draaien waar ik de routing, manuals, synth wikis todo's etc bij houd.
De outboard fx zit op de patchbays maar niet op de dac, kun je wel snel erbij patchen.


Bekijk bijlage 3808747

Bekijk bijlage 3808748
Bekijk bijlage 3808749

Bekijk bijlage 3808750
Mooie setup en ruimte :okdan: (letterlijk ruim :D)
 
Ik zal ook even een nieuwe foto plaatsen.
4C36C113-5CCD-435E-8FEE-5FFA61EE780E.jpeg
 

Attachments

  • 27EA27B1-0860-4EE0-9C85-AAF3A989D086.jpeg
    27EA27B1-0860-4EE0-9C85-AAF3A989D086.jpeg
    171,7 KB · Bekeken: 158
  • FD6B5D32-02D2-4FCF-88BD-B3ABBCC6C470.jpeg
    FD6B5D32-02D2-4FCF-88BD-B3ABBCC6C470.jpeg
    196,5 KB · Bekeken: 165
soundje met mics compressors Eqs reverb (drumsound)
 

Attachments

  • drumtrackM:srecordings0001.wav
    1,1 MB
@DRe cool hoor. jij hebt tenminste een echte cello. Mijne is een halve maat voor kinderen. Is wat moeilijk spelen maar hij doet het.
Drums ook erg vergelijkbaar. Minimale jazz funk kit. En een 808, nou ik heb een Yocto 808 kloon.
Ik wil ook een dubbele midside met 3 mics proberen. Die kachel is natuurlijk voor een warme vette 70s sound.

Mooie setup !

@VasC @MacGyverGear thanks :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
@DRe cool hoor. jij hebt tenminste een echte cello. Mijne is een halve maat voor kinderen. Is wat moeilijk spelen maar hij doet het.
Drums ook erg vergelijkbaar. Minimale jazz funk kit. En een 808, nou ik heb een Yocto 808 kloon.
Ik wil ook een dubbele midside met 3 mics proberen. Die kachel is natuurlijk voor een warme vette 70s sound.

Mooie setup !

@VasC @MacGyverGear thanks :)
soms echt vette sounds idd met die gear dit is btw 1u47tube met u89i sides in meerdere v72 en de bekende 1176la2aeqp3a combi en een sub.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top