Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Van het weekend wat lopen knutselen met wat scrap dat ik nog in huis had.

Waarschijnlijk hebben er meer mensen last van, je wilt eigenlijk al je gear voor je neus hebben tijdens het produceren, maar je wilt het ook wel flexibel houden, elke track of moment in de productie vraagt om zijn eigen flow en setup. Eén van de dingen die ik altijd irritant vind, je bent met je gear bezig, maar toch wil je tijdens je workflow zo nu dan je toetsenbord bij de hand hebben om wat shortcuts uit te voeren in je DAW, maar tegelijk ook nog je gear kunnen bedienen.

Ik denk nu een redelijke oplossing hiervoor te hebben. Ik ga het ff een tijdje uitproberen en als het bevalt er misschien nog wat mooiers van maken (met rack rails of zo).

Mocht je geinteresseerd zijn in wat DIY console/mixing desk oplossingen, hier een draadje over een zelfbouw project waarin ik het prototype dat ik hier postte verder ga uitwerken: Blog: DIY 19" console desk module
 
Mijn nieuwe studio, 100% ITB met 2 dikke 43" 4K displays



IMG_20210301_085417.jpg
IMG_20210301_085137 (1).jpg
IMG_20210301_085302.jpg
 
Ik heb na zo'n 10 jaar mijn muziekhobby weer opgepakt en ik heb nu een knusse Corona Creative Corner™ gecreëerd om een beetje te kunnen hobbyen. Dankzij Ome Uli en de Roland boutiques heb ik nu een vergelijkbare setup als vroeger, maar dan op een vierkante meter. :)

In plaats van mijn oude DX-100 heb ik recent een MegaFM aangeschaft en mixen doe ik met de Scarlett 18i20 icm een patchbay. De MPC One is tot nu toe het brein van de operatie (lang leve USB midi) en dat bevalt me 10x beter dan werken met een DAW/PC. Computeren doe ik al voor m'n brood.

Het enige dat ik nog lastig vind zijn de vele opties die ik nu heb en het vinden van een goede workflow: Synths (auto) samplen, audio tracks recorden op de MPC, Exporteren naar Ableton en daar verder werken, multitrack recorden in Ableton, MPC als plugin binnen Ableton gebruiken, etc?

Oh ja, en ik hoop ooit mijn bestelde Isla S2400 binnen te krijgen. Als het goed is zit ie in de huidige batch.
 

Attachments

  • studio-1.jpg
    studio-1.jpg
    170,4 KB · Bekeken: 236
Laatst gewijzigd:
Ik heb na zo'n 10 jaar mijn muziekhobby weer opgepakt en ik heb nu een knusse Corona Creative Corner™ gecreëerd om een beetje te kunnen hobbyen. Dankzij Ome Uli en de Roland boutiques heb ik nu een vergelijkbare setup als vroeger, maar dan op een vierkante meter. :)

In plaats van mijn oude DX-100 heb ik recent een MegaFM aangeschaft en mixen doe ik met de Scarlett 18i20 icm een patchbay. De MPC One is tot nu toe het brein van de operatie (lang leve USB midi) en dat bevalt me 10x beter dan werken met een DAW/PC. Computeren doe ik al voor m'n brood.

Het enige dat ik nog lastig vind zijn de vele opties die ik nu heb en het vinden van een goede workflow: Synths (auto) samplen, audio tracks recorden op de MPC, Exporteren naar Ableton en daar verder werken, multitrack recorden in Ableton, MPC als plugin binnen Ableton gebruiken, etc?

Oh ja, en ik hoop ooit mijn bestelde Isla S2400 binnen te krijgen. Als het goed is zit ie in de huidige batch.
Lekker setje zo idd :okdan:
Had je de ilsa als Pre-order?
Heb er destijds over zitten twijfelen en niet gedaan. Hij zou er eiglk in juni al zijn toch? Dat is best wel "wat" later, maar volgens mij echt een vette bak en tegen een aanzienlijk betere prijs dan ze nu staan (pre-order was 999 toch? Nu 1499)
 
Lekker setje zo idd :okdan:
Had je de ilsa als Pre-order?
Heb er destijds over zitten twijfelen en niet gedaan. Hij zou er eiglk in juni al zijn toch? Dat is best wel "wat" later, maar volgens mij echt een vette bak en tegen een aanzienlijk betere prijs dan ze nu staan (pre-order was 999 toch? Nu 1499)
Ja, ik heb de S2400 in mei 2020 voor de preorder prijs gekocht. Ik ging er al vanuit dat het lang ging duren, dus ik kan er wel mee leven. En straks krijg ik hopelijk een machine waar de meeste bugs al uit zijn. De firmware ontwikkeling gaat nu erg snel.

Ik wilde altijd al een SP-12(00), maar die dingen zijn nu zo bizar duur, waardoor ik het voor deze prijs wel aandurfde. We gaan het zien...:engel:
 
Ja, ik heb de S2400 in mei 2020 voor de preorder prijs gekocht. Ik ging er al vanuit dat het lang ging duren, dus ik kan er wel mee leven. En straks krijg ik hopelijk een machine waar de meeste bugs al uit zijn. De firmware ontwikkeling gaat nu erg snel.

Ik wilde altijd al een SP-12(00), maar die dingen zijn nu zo bizar duur, waardoor ik het voor deze prijs wel aandurfde. We gaan het zien...:engel:
Ben benieuwd :) Ik dacht ook van ff wachten.. maar dit duurt best lang dan.. Bax is er niks bij.. Maar de prijsstijging ben je iig ontlopen idd.
 
Ik heb na zo'n 10 jaar mijn muziekhobby weer opgepakt en ik heb nu een knusse Corona Creative Corner™ gecreëerd om een beetje te kunnen hobbyen. Dankzij Ome Uli en de Roland boutiques heb ik nu een vergelijkbare setup als vroeger, maar dan op een vierkante meter. :)

In plaats van mijn oude DX-100 heb ik recent een MegaFM aangeschaft en mixen doe ik met de Scarlett 18i20 icm een patchbay. De MPC One is tot nu toe het brein van de operatie (lang leve USB midi) en dat bevalt me 10x beter dan werken met een DAW/PC. Computeren doe ik al voor m'n brood.

Het enige dat ik nog lastig vind zijn de vele opties die ik nu heb en het vinden van een goede workflow: Synths (auto) samplen, audio tracks recorden op de MPC, Exporteren naar Ableton en daar verder werken, multitrack recorden in Ableton, MPC als plugin binnen Ableton gebruiken, etc?

Oh ja, en ik hoop ooit mijn bestelde Isla S2400 binnen te krijgen. Als het goed is zit ie in de huidige batch.
Mooie setup , hoe bevalt de MPC One ? Hoe is het OS ? Ik wil er ook een gaan kopen om mijn modular te sampelen zonder computer, scheelt weer slepen met een laptop.
 
Mooie setup , hoe bevalt de MPC One ? Hoe is het OS ? Ik wil er ook een gaan kopen om mijn modular te sampelen zonder computer, scheelt weer slepen met een laptop.
Modular aansturen én samplen zou geen probleem moeten zijn. Ik heb de "ins" op mijn patchbay zitten en kan dus makkelijk samples maken van mijn hardware synths (autosampler).



Leuk kanaal ook:
Qua OS ben ik tevreden. Ik ben ook pas bij versie 2.8 met USB midi ingestapt en dat werkt probleemloos. Zelfs de Boutiques stuur ik met USB midi aan en op MacOS moest ik daar de drivers voor installeren.
 
@OnAcid Dat is mooi, ik ga dat filmpje nog even bekijken ook. Die had ik nog niet gespot. Ik zocht eerst ook naar sample mogelijkheden in het rack maar dan zit je al richting de prijs van de One uiteindelijk. En dan heb je met de One veel meer mogelijkheden in huis.
 
Back
Top