Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Hilltree wow das nou een space station 8)
Tof dat je een verengslm hebt. Ik gebruik die erg vaak. Heb er twee voor stereo. Wat is dat ervoor een?

MacGyverGear ja ik heb zo een geluk met mijn situatie. Ik vraag wel regelmatig aan mijn buren als ze last hebben laat het ff weten.
Heb gretig van de situatie gebruik gemaakt en geleerd om drums te tracken.
Volgens mij heb jij wel eens op een track van mij sax gespeelt toen ik net was gaan drummen.
Die was in mijn woonkamer opgenomen. Dan vind ik de reverb net te lang en sterk.
Denk als ik wat panelen heb gemaakt dat de woon kamer dan wel goed klinkt.
Ik ga serieus mijn hal (compleet van steen) eens proberen :maffia:

Iedere kamer heeft zijn eigen geluid. Ook al demp je de boel. Dat schuim bv dempt alleen hoog en krìjg je een wat dof kamer geluid.
Mijn slaapkamer met open kleding kast werkt goed.
Het probleem van flutter echo pak ik aan door een wat directionele mic als overhead te gebruiken.

Die kast is ook een goede zang boot. En voor mensen die uit de kast moeten komen :D
 
Nou , De monitoren in mijn hok zijn , Magnat custom met ribbon tweeters, deze heb ik al heel wat jaartjes.
De verengalmen die daar zijn "Great british spring " stereo clone ..... de sansui ra500 stereo ..... stereo stage center reverb .. en ik heb nog een euro rack doepfer a199 ... en ik heb nog een slinky spring reverb ....[ dat is alles op veren gebied] :)
 
Prachtige studio’s weer en wat leeft dit draadje weer. Voor mijn persoonlijk toch wel het mooiste langslopende draadje (vanaf draadje I) van Synthfofum.
 
Ik heb de stick al 40 jaar , maar ik moet bekennen dat ik ook niet echt virtuoos op dat ding ben
In het verleden nog aardig wat albums ermee ingespeeld.
De laatste jaren word het toch een stuk minder , ook met het aantal toetsen (van 12 stuks naar 5) en dat komt bij mij echt door de leeftijd.
Ach... dan gaan we toch gewoon knoppen draaien...... ook leuk :)
 
Van het weekend wat lopen knutselen met wat scrap dat ik nog in huis had.

Waarschijnlijk hebben er meer mensen last van, je wilt eigenlijk al je gear voor je neus hebben tijdens het produceren, maar je wilt het ook wel flexibel houden, elke track of moment in de productie vraagt om zijn eigen flow en setup. Eén van de dingen die ik altijd irritant vind, je bent met je gear bezig, maar toch wil je tijdens je workflow zo nu dan je toetsenbord bij de hand hebben om wat shortcuts uit te voeren in je DAW, maar tegelijk ook nog je gear kunnen bedienen.

Ik denk nu een redelijke oplossing hiervoor te hebben. Ik ga het ff een tijdje uitproberen en als het bevalt er misschien nog wat mooiers van maken (met rack rails of zo).

20210222_193546_resized.jpg
20210222_193659_resized.jpg
20210222_193803_resized.jpg
20210222_193928_resized.jpg
20210222_200636_resized.jpg
 
Ah... nooit aan gedacht. Mijn workmate is de luxe versie, kreeg ik van mijn ma ooit voor verjaardag. Die kan zelfs onder hoek van 90 graden. Misschien tease ik er ooit mee als reactie op een gear stand oplossing vraag
op fb 😂😂😂
 
ThnX! Blij mee! van alles een beetje wat, kijken of we wat kunnen maken nu het met de mioXL en Squid allemaal aan elkaar geknopt is :)
 
Back
Top