Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mooie studio flyweight ! Maar kun je wel lekker patchen op je modular? Lijkt me zo ver in een hoekje te staan dat je erg ver moet reiken?

Staand gaat dat wel. Maar moet nog een hoektafel maken voor meer ruimte. Is iig een verbetering want eerst stond die onder mijn buro.
 
De ideale wereld ligt ergens in het midden denk ik; al heeft natuurlijk iedereen zijn favoriete systeem. Ik hanteer de regel wat binnen bereik staat gebruik ik:D. En wat ik niet gebruik flikker ik in de verkoop:beard:.

Ik heb hier alweer leuke en knappe studio’s zien passeren!
 
Dit schrijf ik nu al jaren. Meeste staan op zolder in dozen en dan shop ik als in een supermarkt.

Nou heb wel wat dingetjes in de kast staan. Dan haalde ik er wat uit en was ik een uur bezig om het aan te sluiten.
De volgende dag kwam er iemand viool, fluit, gitaar en zang opnemen en dan moest alles weer los.
Met een kolere zooi als gevolg. Ik werd daar gek van.

Als dingen heel lang in de kast staan moet het ook gewoon weg tenzij het een backup apparaat is.
​​​​​​Maar zoals het nu aangesloten zit werkt snel en modulair.
Tapedelay, bbd delay en spring reverb hebben hun eigen send.
hoef je niets aan te sluiten gevoon de send in ableton opendraaien.
Ff een part naar een cabinet sturen en opnemen met sm57 is een kwestie van een external instrument in ableton op je track te smijten.
Synths zijn allemaal voor gedefineerd dus is net als een vst gewoon op je track smijten.
Dit soort dingen heb ik de spullen voor gekocht en in deze situatie gebruik je dat heel snel.
Heb je 8 inputs nodig om een 808 op te nemen prik je gewoon een snake voor in de patchbay.

Nu het enige is dat ik niet de de ADL600 preamp op de patch bay gooi want dan staat daar 48v op.
Voor akkoestische drums of gitaar in stereo moet er wel wat geplugt worden.

Denk dat veel mensen gewoon opgeven met het goed aansluiten.
of als je maar weinig apparaten hebt dan is een interface met wat kabels genoeg.

Ik had een hele kast vol audio kabels daar zijn er nu 58 minder.

Kan sterk aanraden om door te zetten want als het eenmaal zit werkt het geweldig.

Vandaag heb ik heel de routing in een excel sheet gezet.
Moet nog wel wat dingen verder aansluiten zoals bv cassette om drumloops lekker rauw te maken.
Signaal naar mijn hifi versterker om een transducer aan te drijven en kamer galm op te nemen.
Dat zijn allemaal intensieve dingen om op te zetten dus als je het pre routed hebt zal het sneller gebeuren.
 
Bij mij is de regel ook alles aangesloten én binnen handbereik anders Marktplaats. :D
 
Click image for larger version  Name:	MODULAR RIGHT.jpg Views:	0 Size:	62,1 KB ID:	3753518
Click image for larger version  Name:	STUDIO LEFT.jpg Views:	0 Size:	59,0 KB ID:	3753519

redelijk wat synths verkocht, Odyssey, Prophet6,Matrixbrute, Dreadbox Nyx...en dan in de modular rabbit hole gedoken. Geen spijt, eigenlijk. de Pro3 en mijn eurorack systeem zijn monsterlijk goed. Ik heb alleen nog meer kabels nodig.
 

Attachments

  • MODULAR NEAR.jpg
    MODULAR NEAR.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 100
  • MODULAR RIGHT.jpg
    MODULAR RIGHT.jpg
    62,1 KB · Bekeken: 120
de Pro3 en mijn eurorack systeem zijn monsterlijk goed. Ik heb alleen nog meer kabels nodig.

Mooie studio. Lekker knus idd.
wat voor muziek maak je en waarom heb je de mxb weg gedaan?
Ik heb een matrixbrute te leen en wil er 1 kopen. Ook voor combi met eurocrack.
Vind de sounds lekker industrial / techno / electro.
Waarom dan de Pro 3 ipv de matrixbrute?

Ik ga ze maar eens goed vergelijken.:P
 
Afgelopen jaren steeds meer hardware verkocht en nu alleen nog software. Als het spaarvarkentje weer slachtrijp is toch maar weer wat hardware erbij. Mis het best wel.
Click image for larger version  Name:	FA9B9019-5CEB-429C-9193-20284E8A5B02.jpeg Views:	0 Size:	50,2 KB ID:	3753544
 
Afgelopen jaren steeds meer hardware verkocht en nu alleen nog software. Als het spaarvarkentje weer slachtrijp is toch maar weer wat hardware erbij. Mis het best wel.

Mooi en compact. Heb je iig geen gezeur met kabels en io ;)
 
Ik heb 2 studio's, een homestudio en een homeless studio.
Hier missen de sm57 en midi host om alles te syncen.

20200427_125954_compress18.jpg
 
Mooie studio. Lekker knus idd.
wat voor muziek maak je en waarom heb je de mxb weg gedaan?
Ik heb een matrixbrute te leen en wil er 1 kopen. Ook voor combi met eurocrack.
Vind de sounds lekker industrial / techno / electro.
Waarom dan de Pro 3 ipv de matrixbrute?

Ik ga ze maar eens goed vergelijken.:P

De Matrixbrute is wel goed voor electro en techno hoor.
Maar dat is net de sound waar ik niet op zoek naar ben.

Waarom ik niet zo gek was van de matrixbrute: toen ik hem had was de update er nog niet, dus waren er maar 4 modulatie rijen die niet fixed waren, wat ik behoorlijk beperkt vond. Verder hou ik niet van de arturia oscillator sound. Nogal plat en plastiekerig.
Audiofrequentie modulatie van parameters klonk totaal niet zoals in de modular, de matrix routing bus heeft niet zo'n hoge rate. In de pro 3 klinkt het geweldig, en net zoals in 100% analoge eurorack.
De moog filter in de MB is nogal meh. En dan waren er de bugs. Vooral in filtersettings, de crosmod /noise sectie waren die opvallend. Geen idee of recente updates die verholpen hebben.
Wat ik wel geweldig vond in de MB: de noise sectie (al de verschillende 'kleur' opties) en de effecten, lekker lofi en analoog.

Pro3: beter klinkende, ietsje levendigere oscillators, wavetables, vette filter opties, in theorie minder flexibel dan de MB, maar in de praktijk geven ze veel bredere verschillende resultaten, en veel meer sweetspot. Dan zijn er al de distortie/feedback mogelijkheden, sequencer met knop-beweging recording, en een modmatrix met 32 slots en veel hogere resolutie. CV in/uit zijn vrij assigneerbaar.
Klinkt beter dan de prophet 6 als poly.
Ok, misschien zit ik nog een beetje in de honeymoon-fase :)
 
W07 bedankt voor de reactie. Ik ga me maar meer in de pro3 verdiepen. Want de cv io op de brute is wat beperkt. Geen lfo outs bv ?:frons:
Wel een vette bak vooral voor leads maar ja ik kan hem zo lenen.
electro / techno is ook niet zo mijn ding. Heel sporadisch maak ik wel een electro maar goed.
vind vooral vet dat de pro 3 de cv's assignable zijn. Das wel een stuk flexibeler.
heb nog geen goede demo gehoord maar weet ook dat je een synth niet met een demo moet beoordelen.
:halleluja
 
Hier ook alleen nog software. Ik mis het in iedere geval niet de hardware, heel erg tevreden en mij nog nooit zo vermaakt, ik heb er weer plezier in dat was wel anders vroeger net voor ik gestopt was. Nu eindelijk alles geïnstalleerd in een rustige vaste plek in de kelder nu de bouw af is.

Click image for larger version  Name:	94883723_1325304944331474_2340101738540826624_n.jpg Views:	0 Size:	30,5 KB ID:	3754341
 
Ik geloof dat mijn rompler hobby een beetje uit de hand is gelopen... :frons:
 
Ik geloof dat mijn rompler hobby een beetje uit de hand is gelopen... :frons:

Tenzij er ook nog een blauw display in die 2500 gaat. Zag er 1 op ebay :D
is helemaal geen slecht idee om van ieder merk de top rompler te kopen.
Lijkt me een goede inverstering.
 
Back
Top