Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Dit is mijn creatieve hoekje waar ik zo DAW-less mogelijk aan het freestylen ben (het stevigere EDM-werk). Big Room in een small room :kroon:

unnamed.jpg
 
Thanks 😊

Platen staan inderdaad ter inspiratie, ik ben aan het proberen om weer een beetje terug te gaan naar de oude sound.

Dubbele filterbank is heerlijk om een synth met een beetje reverb door heen te halen. Lekker krakende vibe. Of gewoon in serie voor een kick :)
 
Dit is mijn creatieve hoekje waar ik zo DAW-less mogelijk aan het freestylen ben (het stevigere EDM-werk). Big Room in een small room :kroon:

Mooie plek. Maareh.. zit daar nou een Steiff-aap van een jaar of 50 mee te loeren boven die mengtafels? Dan heb ik z'n broertje hier in de studio zitten.. :dubbel:
 
Mooie plek. Maareh.. zit daar nou een Steiff-aap van een jaar of 50 mee te loeren boven die mengtafels? Dan heb ik z'n broertje hier in de studio zitten.. :dubbel:

Ha, weer wat geleerd; ik had nog nooit van Steiff gehoord maar afgaande op het uiterlijk is het dat inderdaad :okdan: Geheel off-topic achtergrondverhaal:

Deze aap is van mijn grootvader geweest. Hij was jachtvlieger bij de luchtmacht (heeft gevlogen vanaf Spitfire t/m F104 Starfighter en alles ertussenin) en deze aap heeft altijd met hem meegevlogen. De overall die hij aanheeft (en nu half vergaan is) is een op maat gemaakte vliegersoverall (gemaakt van dezelfde stof en voering als gebruikt werd jaren '50). De aap heeft op basis van zijn "dienstjaren" de rang van adjudant-onderofficier, de officiele (maar kortgeknipte) onderscheidingstekens zitten nog op z'n overall vastgenaaid

De aap heeft -- had, want verloren gegaan -- een officieel vliegbrevet op basis van de gemaakte vlieguren, hij is beschoten geweest, met een kleine parachute uit een vliegtuig gedropt, hij heeft een brand overleefd, en is ooit gekidnapt door een ander squadron in ruil voor drank o.i.d.

Hij heeft tevens de twijfelachtige eer om samen met mijn grootvader de eerste vliegers te zijn die een noodlanding (buiklanding) hebben gemaakt met een Nederlandse straaljager (Gloster Meteor, ergens in een boeren weiland)

Mijn grootvader is er inmiddels allang niet meer, maar van kleins af aan hing ik aan zijn lippen als ie al die stoere vliegersverhalen vertelde. Dus ik hoop dat die aap nog een hele tijd mee gaat ;)
 
Je grootvader klinkt als een baas :) heel cool dat je zo een aandenken aan hem hebt naast de mooie verhalen natuurlijk!
 
Als het een Steiff is zit er normaal gezien in 1 van de oren een metalen knoop waar al dan niet de merknaam in staat (en die knoop ontbreekt vaak). Maar het ziet er 99% zeker als een Steiff Coco aap uit. Steiff heeft wat geldelijke waarde (tientallen euro's, geen miljoenen), maar dat is in het concrete geval van deze pilootaap niet relevant omdat het verhaal erachter veel meer waard is.

Ik heb zelf al het mogelijke gedaan om piloot te worden maar dat is niet gelukt (benen te lang voor F16, ogen te slecht voor Chinook, infopakket lijnpiloot ontvangen op 12 september 2001..., bij voorbaat geen toelating tot vorige lichting ESA astronautenteam door een zinloos regeltje...) maar ik heb wel een keertje in een F-104 gezeten, op de grond weliswaar. De canopy kwam tegen mijn schedel als ik hem dicht deed, en dan had ik nog geen helm aan...Beter geschikt voor een onverschrokken aapje dan voor een vage synthbelg dus. Dat hij je nog veel inspiratie mag geven!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top