Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

haha, mooi is dat, een gesprek over tafelhoogtes... :D

Toevallig vanavond de hoogte opgemeten van de onderste plank, was 70cm, het voelde al wat laag, toen mijn vorige bureau opgemeten die ik een etage naar beneden heb verhuisd, die is 74cm. Voor zittend is dat prima, maar staand is dat wel wat laag weet ik nog.

Morgen gaat alles 10cm omhoog schat ik zo in. :mega:
 
Klaar met de keyboard stand, dus ik heb een tafel gelast. De Peak en de Modal staan ook op een zelf gelast standje. Nog eentje maken voor de Minibrute en de Norddrum 3 zonder pads (slijptol) boven de mixer en ik ben weer effe content.

7CE15594-4399-463A-8541-62C6B6CB1481.jpeg
 
tafel is 65 cm hoog. Ik zit graag laag in m’n stoel :)
 
Krijgen die platendraaiers ook wat te eten sinds die traktor S 4 opvolger? Ik zie nl geen vinyl. Timecode?
En die eenzame jaspers dragers, welk speeltje slaapt daar normaal?
 
Krijgen die platendraaiers ook wat te eten sinds die traktor S 4 opvolger? Ik zie nl geen vinyl. Timecode?
En die eenzame jaspers dragers, welk speeltje slaapt daar normaal?
Goed gespot, die eenzame Jaspers is een plekje om mijn Maschine te stallen als ik daar wat ruimte nodig heb, en idd, ik ben pas heel recentelijk me die spelers bezig, vooralsnog DVS, maar de bedoeling is wel ook real vinyl....
 
Beetje overdue, maar bij deze mijn huidige setup en moet zeggen dat ik wel trots ben op het resultaat. Toch alles binnen handbereik op een zeer beperkte ruimte. Het rack zie je niet zo goed op deze foto maar die zit ook goed vol :)

Een kleine achtergrond. Na jaren altijd mijn eigen ruimte gehad te hebben kwam het bekende verhaal, trouwen, kindje en geen ruimte in de stad. Ik had al mijn spullen in de box onder het huis (was nog net wel ruimte voor) maar de motivatie om alleen heel beperkt bezig te zijn was er eigenlijk niet. Door de lockdown(s) vorig jaar kreeg ik opeens meer tijd en energie en eigenlijk was de intentie om dan maar toch beperkt op de keukentafel aan de slag te gaan. Mede geinspireerd door Amulets ben ik toen gaan spelen met tapeloops en daarbij een octatrack gekocht. De box beneden had ik opnieuw ingericht zodat ik naar wens dingen in en uit kon halen. Een ander puntje was dat er opeens regelmatig ingebroken werd in de boxen beneden (bijna allemaal behalve die van mij), je snapt dat dat me totaal niet lekker zat.

Uiteindelijk was het een leuk idee maar het werkte niet echt dat aan de keukentafel, aansluiten en opbergen duurde allemaal lang en als ik het vergat zat alles onder de pindakaas. Voor het thuiswerken hadden we een 2e bureau nodig dus daar kon ik dat wat meer permanent iets neerzetten. Nog steeds werkte het alles opnieuw opzetten elke keer niet echt lekker dus na wat zoeken uitgekomen op de Ikea elvari kast.

Het voordeel is wel dat het nu vol staat dus GAS is niet meer mogelijk ;)
 

Attachments

  • studiojuli2021.jpg
    studiojuli2021.jpg
    202,9 KB · Bekeken: 258
Nou, dat ziet er mooi en compact uit nomore! :okdan: Goed opgelost zo. Ik zou het ook niet fijn vinden om dit soort spullen in een box beneden te hebben staan.

Ben je al een beetje vriendjes geworden met de Octatrack? Die van mij heb ik alweer een tijd maar heb nog niet alles onder de knie.....maar eerlijk gezegd heb ik de afgelopen periode ook weer wat minder tijd gehad ervoor.
 
Een ander puntje was dat er opeens regelmatig ingebroken werd in de boxen beneden (bijna allemaal behalve die van mij), je snapt dat dat me totaal niet lekker zat.
Wow vette mazzel zeg, ze zouden maar in je studio inbreken! Moet er niet aan denken.

Mooi systeem zo met die IKEA kast.
Zit die ook vast aan het plafond (of geklemd) of krijgt ie zn stevigheid door het ladeblokje onderin?
 
Beetje overdue, maar bij deze mijn huidige setup en moet zeggen dat ik wel trots ben op het resultaat. Toch alles binnen handbereik op een zeer beperkte ruimte. Het rack zie je niet zo goed op deze foto maar die zit ook goed vol :)

Een kleine achtergrond. Na jaren altijd mijn eigen ruimte gehad te hebben kwam het bekende verhaal, trouwen, kindje en geen ruimte in de stad. Ik had al mijn spullen in de box onder het huis (was nog net wel ruimte voor) maar de motivatie om alleen heel beperkt bezig te zijn was er eigenlijk niet. Door de lockdown(s) vorig jaar kreeg ik opeens meer tijd en energie en eigenlijk was de intentie om dan maar toch beperkt op de keukentafel aan de slag te gaan. Mede geinspireerd door Amulets ben ik toen gaan spelen met tapeloops en daarbij een octatrack gekocht. De box beneden had ik opnieuw ingericht zodat ik naar wens dingen in en uit kon halen. Een ander puntje was dat er opeens regelmatig ingebroken werd in de boxen beneden (bijna allemaal behalve die van mij), je snapt dat dat me totaal niet lekker zat.

Uiteindelijk was het een leuk idee maar het werkte niet echt dat aan de keukentafel, aansluiten en opbergen duurde allemaal lang en als ik het vergat zat alles onder de pindakaas. Voor het thuiswerken hadden we een 2e bureau nodig dus daar kon ik dat wat meer permanent iets neerzetten. Nog steeds werkte het alles opnieuw opzetten elke keer niet echt lekker dus na wat zoeken uitgekomen op de Ikea elvari kast.

Het voordeel is wel dat het nu vol staat dus GAS is niet meer mogelijk ;)
Jongens, hoe LANG zijn jullie allemaal? Ik krijg al nekkramp als iets boven ooghoogte staat.
 
Na jaren altijd mijn eigen ruimte gehad te hebben kwam het bekende verhaal, trouwen, kindje en geen ruimte in de stad.
Het is zo'n 100% herkenbaar verhaal dit. Ik ben nogsteeds een beetje opzoek naar de vaste plek in het huis. Gelukkig denkt mn vrouw altijd mee en snappen we van elkaar dat hobby's belangrijk zijn. Maar ik ben al 80x van plek veranderd, omdat ik de workflow steeds mis ofzo.

Ik zit nu op zolder, maar daar slapen we ook. Dan wil je het niet te rommelig.. nu net de boel weer geschilderd en ik denk dat ik ook op een kleiner oppervlak wat de hoogte in ga. Had twee van die ikea LACK-tafeltjes op elkaar gemonteerd als 19-inch rack (incl. wieltjes) maar dat nam toch nog teveel plek in. Soms vraag ik me af of ik ooit de perfecte plek zal hebben. Ik probeer tussendoor maar gewoon zoveel mogelijk wél avast wat muziek te maken.
 
Wat een set ups allemaal zeg, wauw. Bij mij is het allemaal zeer primitief, geimproviseerd en niet ergonomisch. Ik verhuis ook vaak, dat gooit ook wel een beetje roet in het eten. Dus ik zou ook zeggen weet wat je hebt en streef niet te veel naar perfectie.

Ik ben in de markt voor een goede stand en zit naar Jaspers te kijken, maar zo'n ding als Joris Voorn heeft in de foto hieronder lijkt me ook wel wat, lekker simpel. Iemand een idee wat voor 3-tier stand dat is? Als ik dat even in deze thread mag vragen. Een PM kan ook, natuurlijk!

Ik kan morgen wel een fotootje posten van mijn bureau's volgeplempd met apparaten zodat ik niet te off topic ga.
 

Attachments

  • Screenshot_20210705-103659__01.jpg
    Screenshot_20210705-103659__01.jpg
    136 KB · Bekeken: 132
Wat een set ups allemaal zeg, wauw. Bij mij is het allemaal zeer primitief, geimproviseerd en niet ergonomisch. Ik verhuis ook vaak, dat gooit ook wel een beetje roet in het eten. Dus ik zou ook zeggen weet wat je hebt en streef niet te veel naar perfectie.

Ik ben in de markt voor een goede stand en zit naar Jaspers te kijken, maar zo'n ding als Joris Voorn heeft in de foto hieronder lijkt me ook wel wat, lekker simpel. Iemand een idee wat voor 3-tier stand dat is? Als ik dat even in deze thread mag vragen. Een PM kan ook, natuurlijk!

Ik kan morgen wel een fotootje posten van mijn bureau's volgeplempd met apparaten zodat ik niet te off topic ga.
Ik zou zelf een goede balans prettig vinden. Het moet vooral een plek zijn waar je creativiteit gaat stromen. Dat zit 'm voor mij vooral in de sfeer. Bij een klinische space-cockpit-studio waar alles netjes zit ingebouwd, krijg ik geen gevoel.

Soms verbaast het me als mensen geen rustpunt in hun studio hebben. D.w.z.: geen plek om hun armen op tafel te leggen. Of ze hebben wel een PC met 2 schermen en een DAW, maar geen plek voor het toetsenbord/muis. Hoe bedien je dat ding dan? Soms moet je toch wel even wat editen (al dan niet met PC), opschrijven of tijdelijk een apparaat apart voor je neus zetten om ff dieper in te duiken?
 
Mooie foto's ja!!
@nomore wow!! you got me inspired.. ;) Die keyboard stands hebben gewoon teveel ruimte voor compactere kastjes.. Maar ik kom er achter dat ik dat (Ikea) rack moet klemmen tussen plafond en vloer.. (die zwevend is bij mij.. )

@OpenHiHats

Er zijn nog wel een paar merken die ze maken. Ik heb er ooit 1 gekregen toen ik een EPS16+ ging ophalen. (Het ding rechtsonder op de foto.. is al een wat oudere foto.. genomen net nadat ik klaar was met de voorzetwanden en zwevende vloer. Maar super solide ding!!

15 ff wat spullejtes opstellen.jpg
 
Back
Top