Rails t.b.v. DIY Eurorack

Er schijnen ook glijmoeren te zijn, makkelijker om modules netjes tegen elkaar te schuiven. Zelf nog nooit gezien/ gebruikt.
 
Er schijnen ook glijmoeren te zijn, makkelijker om modules netjes tegen elkaar te schuiven. Zelf nog nooit gezien/ gebruikt.


Die ken ik van 19" rack rails, persoonlijk vind ik deze onhandig omdat ik altijd glijmoeren te kort kwam als er een module bij kwam. En als de rails in een kast zit moet de halve rails gesloopt worden om er moeren bij te schuiven.
 
Dat heet "Threaded" rails.
Check eens Ginko Synthese. Zit in Den Haag en verkoopt al dit soort spullen.
 
Heb zojuist m'n bestelling van Riechelt binnen, de rails hebben de juiste afmetingen echter zijn de threaded strips voor m2.5 en de standaard eurorack schroeven m3. Het werkt, de modules kun je mounten, alleen hebben je modules wat meer speling als ze nog niet helemaal vast zitten en kun je dus geen van de schroeven die je bij je modules krijgt gebruiken.
Daarnaast had riechelt iets verkeerd gedaan en me m2x16 schroeven gestuurd in plaats van m4x25 :L

Ik wil wel alles op orde en goed hebben, dus het hele pakketje kan weer terug :W Al kan dat misschien nog wel een uitdaging gaan worden. We'll see
 
Ik gebruik deze rails welke origineel voor gordijnen zijn vermoedt ik, ik weet helaas niet waar je ze kan halen.
rails.jpg

Het fijne aan deze rail is dat je vierkante moeren van boven erin en eruit kan halen, daarentegen sluit het wat nauw, niet zoals de normale rail.
 
Back
Top