[Track] Belofte maakt schuld (country)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Dankzij jullie heb ik mijn microfoon aan de praat gekregen in FL Studio en als beloofd plaats ik ook een MP3'tje. Het is een pop/country liedje dat ik heb geschreven voor mijn band en ik ben niet de leadzanger. De tweede stem is soms ook nog wat wankel, maar dat komt wel in het oefenhok :)

Voor wie het aandurft :D

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/against-it-all-def

P.S. De gitaar komt nu uit Strum VST, dat is de best klinkende gitaar plugin die ik kon vinden. Uiteindelijk werken we hem uit met gitaar, piano, viool, accordeon en percussie.
 
Laatst gewijzigd:
ik vond hem heel mooi.. en wat me opvalt is dat er helemaal geen Nederlands accent ligt bij de vocals.. Eens wat anders, een welkome afwisseling.. Well done !! ;)
 
Dank voor de reacties, Gloomer en Demian. :okdan:

Ik heb jarenlang house gemaakt en ben de popmuziek wat uit het oog verloren. Het is met elektronische muziek alleen zo moeilijk om op te vallen dat ik nu weer dit soort liedjes maak en het is leuker dan ik dacht. En een stuk overzichtelijker, want met 5 a 6 sporen ben ik er wel. Niet teveel nadenken en lekker muziek maken dus :)
 
Grappig en leuk om te horen hier. Ik word er best blij van. Mix kan nog wel wat tweaking gebruiken. En ik weet niet of Gloomer serieus was in zijn comment over de vocals, maar ik vind dat het Nederlandse accent er lekker dik op ligt :). Stem is wel heel prettig om naar te luisteren. Past uitstekend bij dit nummer.

Om kort te gaan, prima experiment dit!
 
@Dr van Lansberg,

Dank voor je aardige woorden :halleluja

Eigenlijk moet er een Nederlandstalige tekst bij, maar het wordt al heel gauw kneuterig. Aan de andere kant ben ik tekstschrijver en veel te kritisch, dus misschien moet ik toch maar eens een poging wagen. Deze tekst komt van een creative common-site van singer-/songwriters.
 
Ik zou wat meer spanning er in brengen met wat white noise risers toevoegen en wat bitcrusher op de drums, verder zou een vocoder op de vocal erg gaaf zijn en wat auto-tune hier en daar....

;)

geintje.. klinkt leuk, ook de gitaar.. Ook de harmonie qua zang vind ik leuk klinken...
 
Leuk begin, prima melodieën enzo. Die gitaar is nu wel erg nep, en die strijker van het begin en in het breakje ook. Maar goed, ik begrijp dat je het nog gaat uitwerken met echte instrumenten, dus dat belooft wat.

Ik zou er juist zo weinig mogelijk elektronica in verwerken, dat past m.i. niet bij het sfeertje dat wordt opgeroepen.
 
Leuk leuk! Toevallig ook perfect voor dit tijdstip... Ben benieuwd hoe de uitgewerkte versie zal zijn
 
@Stupide,

Klopt helemaal wat je zegt, ik maak deze liedjes nu puur als demo voor de band. Vervolgens werken we het gezamenlijk uit en passen we het nog wat aan.

Ik kreeg van iemand ook reacties op de 'knullige' tekst die 'van de clichés aan elkaar hangt'. Ik let daar totaal niet op en ik heb hem ook niet geschreven. Grappig hoe iedereen muziek op zijn eigen manier beleeft.

In de toekomst nemen we wat liedjes op in een studio en dan zal ik de mp3's hier posten.
 
ik vind het moedig:
- moedig om het genre, dat geheel wat anders is als wat de rest hier doet
- moedig om het zelf in te zingen, durf ik nog steeds niet
- en moedig om eens een 'echt liedje te schrijven.
- moedig om hier te delen

Ik hoor dit zeker in een band wel tot leven komen
Maar jouw stem en de huidge instrumenten trapt het geheel wel een beetje op de rem
 
@Bass,

Het, mijn stem komt echt niet uit een doosje ! :D

@Raphie,

Ik zing hem ook te voorzichtig in en de toonhoogte is wat te laag voor me, maar als ik hem transpose klinkt hij niet lekker meer. Ik heb verder ook niet de ambitie leadzanger te worden, dus dat scheelt.

Aan de andere kant vind ik het bij singer-/songwritermuziek nooit zo erg als de stem niet helemaal perfect is. Dat hoort er wel een beetje bij. En anders verkoop ik de track wel aan Ilse de Lange ofzo :P
 
@Bass,

Het, mijn stem komt echt niet uit een doosje ! :D

@Raphie,

Ik zing hem ook te voorzichtig in en de toonhoogte is wat te laag voor me, maar als ik hem transpose klinkt hij niet lekker meer. Ik heb verder ook niet de ambitie leadzanger te worden, dus dat scheelt.

Aan de andere kant vind ik het bij singer-/songwritermuziek nooit zo erg als de stem niet helemaal perfect is. Dat hoort er wel een beetje bij. En anders verkoop ik de track wel aan Ilse de Lange ofzo :P

Los van het licht aanwezige accent, is de stem prima! Helemaal voor dit soort tracks :okdan:.
 
overal een goede poging hoor. Laat maar weer eens horen wanneer door de band gedaan.
 
Back
Top