IOS8 interapp-audio clicks en crackling

mstsfreak

Ouwe rot
Lid sinds
10 november 2004
Berichten
577
Locatie
Guttecoven
Heb de laatste tijd veel last van audio clicks en crackling op mijn Ipad3. Eerst dacht ik dat het kwam door Waldorf Nave, maar nu hoor ik het ook bij andere apps. Juist de apps die interapp-audio compatible zijn hebben dit probleem. Het is te horen als je de apps opstart en dan gewoon niets doet, dus niet erop spelen. Wanneer je een paar tonen speelt is het geluid onder het spelen weg. Stop je met spelen, dan is het weer terug.
Ook in Cubasis is het te horen zodra je gebruik maakt van een interapp-audio compatible app. Sinds IOS8 is het nog erger geworden. Ik heb al van alles geprobeerd, andere kabels, wel of niet via mijn ipad dockingstation enz.
Op verschillende fora wordt dit probleem ook aangehaald. Type maar eens "interapp audio crackling" in en je ziet het. Heeft iemand anders dit ook en wat is de oplossing?
 
Gooi dit topic maar op slot! Mijn Behringer Istudio IS202 ipad Dock heeft het pas :stupid na 2 jaar opgegeven, waarschijnlijk een kapotte eindtrap die deze rommel veroorzaakt. Ik merkte dat de koptelefoon aansluiting van de dock nog alleen maar op links werkte.
Het midi gedeelte werkt gelukkig nog wel dus dan maar voorlopig even als midi interface gebruiken met de ipad koptelefoon aansluiting. Het is even niet anders... =(
 
Back
Top