Mijn eerste Cubase track!!!

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
De eerste track die ik gemaakt heb met Cubase VST32 5.0 heet "Deep Space". Het is een dance track waarin ik gebruik heb gemaakt van de FM7 en de Pro52. Het ritme komt uit de TR-909 van ReBirth 2.0 en de vocal ("Deep Space") van een sample cd van Zero-G. Ook heb ik de nodige effecten gebruikt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.
 
En waar is ie te vinden? Wel handig als je 'n voet terug wil. ;)

(ja, we zijn lui)
 
Origineel geplaatst door Ralf T
In wat voor 'n forum staat 'ie? Juist, The DSF Sample/Song DB ;)

Nu misschien, maar net iig niet. Ik haal 'm nu binnen en schop je straks erover terug.
 
Laatst gewijzigd:
lekkuuuuuuuuuur

lekkuuuuuuuuuur

Ik hoor dat je enkele verbeteringen hebt gedaan sinds mijn preview hehehe. Ben nog steeds onder de indruk van die synth. Klinkt gewoon erg mooi. De percussie track zou je iets kunnen upliften. Zodat hij wat frisser wordt. Ook de voacl sample meer naar voren. Ik las dat je er eentje inzit maar hoorde hem de eerste keer niet. Pas erna hoorde ik de sample omdat ik ernaar op zoek was. Opbouw van de track was goed! Ben nog aan het denken welk genre dit is! Hehehe, ik zou het niet weten, maar dat hoeft natuurlijk ook niet!

Eric

p.s. Voor andere lezers: de track staat in de DSF song database!
 
krz, vreemd, want ik heb deze tread pas gestart nadat 'ie er stond...

Aux, bedankt voor je comments!
 
ja gaaf !!
alleen wat ik wil vindt is dat er een hoop dingen te zacht staan
zoals de clap en de vocal. en de hihats iets te hard. Probeer is om over de drums wat eq te gooien (wat meer hoog) en haal het daarna nog eens door de comp dan klinkt het allemaal wat lekkerder in mekaar.

maar verder lekkere trek(geen honger!)
en het verzuipt niet in de galm en daardoor krijgt het een lekkere sfeer vindt ik
 
EDP, bedankt voor je mening en tips. Ik ben blij dat je het een lekkere track vindt. Ik vind de volume-levels eigenlijk wel goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het beluister op mijn waardeloze Trust speakersetje met sub :(
 
Back
Top