Oudere amateur... Paulogic

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) België
Gegroet allen,

Ik ken het forum al een tijdje en volg zo af en toe. De laatste jaren wat minder omdat mijn
zin in muziek spelen/maken een beetje was verdwenen. Na het inspelen van 2 nummers voor
de begrafenis van mijn moeder, hoefde het even niet meer. Maar na jaren slijt het gemis en
komt het virus terug de kop opsteken.

Ondertussen heb ik alle instrumenten en randapparatuur reeds lang verkocht, op mijn piano na.
De luidsprekers en versterkers nog gehouden voor een eventuele power-home cinema mee
te creëren doch het is er nog steeds niet van gekomen. Het kleine setje dat ik heb voldoet
nog steeds.

Ik wil terug spelen, componeren (amateurtje hoor) en met muziek bezig zijn (naast modelbouw).

Dus... om terug een deftige synth te kunnen kopen, verkoop ik het allerlaatste materiaal in de verkoopsectie.
Hopelijk krijg ik gauw wat bij elkaar om al te beginnen. Een Motif zou leuk zijn,
maar ik ben al heel blij als ik een MOXF zou kunnen kopen. Nog even gedacht aan een Kronos X
doch door (misschien te veel) te lezen, heeft deze wat van zijn charme verloren bij mij.
Niet qua geluid en mogelijkheden, meer naar 'problem shooting'. En een MOXF met Cubase en
eventueel later Karma... wel iets mee aan te vangen dacht ik zo.

Cubase ??? jawel mijn alias verraad Logic doch deze blijkt steeds minder populair in de markt.
Dus overstappen zal wel geen probleem zijn, ben er ooit mee begonnen op een Atari ST (Cubic?)

Paul (ogic).
Bambrugge (Erpe-Mere), België.

ps : Soudfactory kent mij heel goed en ik hen. Dus qua referentie voor de kwaliteit van mijn
materiaal... alles komt trouwens van bij hen!
 
Weesch welkom Paul! En prettig dat je weer de juiste energie hebt gevonden om met muziek aan de slag te gaan. Van hardware heb ik geen kaas gegeten (op z'n Hollandsch), maar Cubase kan ik je vanzelfsprekend van harte aanbevelen.

Ikben benieuwd naar de tracks die je hier gaat posten :).
 
Aaaah! De mannen van Soundfactory!
Ben, Ignace en co., mannen die al jaren in het vak zitten (heb er ooit m'n eerste drumdoos, een HR16 gekocht en nog regelmatig).
Welkom Paul, fijn dat je de muzikale draad terug opneemt!

l.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik gebruikte heel lang Logic en vond het heel fijn.
Doch die oude Mac Pro Dual het ik samen met Logic en een
pak Virtual Instruments, een jaartje geleden verkocht.
Ik heb maar spijt van één ding : Symphonic Choir... heel tof spul.

Simpel herbeginnen met een kleine synth en wat basis DAW soft en
we zien wel. Mijzelf kennende zal er al snel wat vst's bijkomen...
 
En waarom heb je die weggedaan ?

Was geïnstalleerd op die Mac Pro. En ik dacht niet dat ik dit kon overzetten op een nieuwe
Mac Intel. En eigenlijk er ook niet aan gedacht dat ik ooit terug zou zin krijgen om actief
muziek te maken. Ik heb misschien de laatste 6 jaar 2 keer op mijn piano gespeeld.

Maar nu kriebelt het om terug met een synth aan de slag te gaan. :)
 
Welkom!
 
Back
Top