Mixer problemen? Komt iemand bekend voor?

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Ik zal even in chronologische volgorde vertellen wat er gebeurd is.

Een paar dagen geleden, toen het zo heet was, was ik in mijn studio lekker bezig en ineens begon af en toe de audio te stotteren. Eerst dacht ik dat het een synth oid was die te zacht stond en door mijn effecten als een soort gate behandeld werd. Maar later hoorde ik dus dat het toch wel echt het hele audio signaal was. Toen dacht ik dus dat het in mijn mixer moest zitten en voelde ik aan mijn voeding. Die was behoorlijk heet, dus ik heb hem eigenlijk gelijk uitgezet.

Later heb ik mijn voeding met nog meer ruimte (hij had al best wat ruimte), in mijn rack gehangen en weer aangezet. Na een tijdje wordt hij echt wel heet. Op 1 punt kan ik mijn vinger 5 tot 10 sec. er tegenaan houden en dan moet ik hem echt weghalen.

Ik heb hem niet te lang aan durven laten nog om weer het stotteren op te kunnen merken.

Zelf dacht ik dat het met mijn voeding te maken zou hebben, maar die is volledig gerecapped vorig jaar door meneer J.Baars :), en die zei ook dat het waarschijnlijk eerder in mijn mixer te zoeken is. En hij gaf de tip om mijn broodjes afzonderlijk eruit te halen en kijken wanneer het probleem verdwijnt. Daar ben ik op dit moment mee bezig, heb al 12 broodjes gehad, maar hij wordt nog steeds heet.

En voor dat ik verder ga met debuggen wil ik toch even meer te weten komen.

Ik heb dus nooit eerder aan mijn voeding gevoeld, dus wie weet is ie altijd wel zo heet geweest? En is er wat dat betreft niets aan de hand. Luchtcirculatie is goed.

Iemand wel eens dat stotteren meegemaakt? En enig idee wat dat toen was?
En wat is het ergste wat er kan gebeuren? Als dat iets met mijn mixer van doen heeft, of met de voeding?

Mijn mixer is trouwens een TAC Bullet 28-8-2 met de Amek/TAC 350 series voeding.

Morgen ga ik weer verder met debuggen. Altijd leuk om zo'n modulaire mixer eens uit elkaar te halen :D
 
probeer de voeding eens aan te zetten zonder dat de mixer erop is aangesloten?

dan zou hij gewoon koel moeten blijven...:okdan:

( als dat niet het geval is, dan ligt het wel aan de voeding)

:mega:
 
Ja, dat had ik gister idd al getest. En hij bleef inderdaad cool :)

Zo verder met hem uit elkaar halen. sowieso interessant. Zie bij een paar broodjes wat modificaties/draadjes lopen, en ben wel heel benieuwd wat dat dan is. Dat ga ik wel even documenteren.

Maar misschien werd ie altijd al zo heet? En is het stotteren iets heel anders? Wel frappant dat het op die hete dag gebeurde, en daarna met kortere sessies niet.

Magoed we zoeken verder!
 
Misschien vieze inserts? (contact op de insert = geluid weg)

En anders volgende keer bij het haperen kijken of opvoeren van de Gain van betreffend kanaal, het haperen wegneemt (signaal heter maken, en ja het is al zo heet)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top