K sanp er nix van... voorbeeld AKP en AKM gevraagd

Thundercats

Nieuwkomer
Lid sinds
21 februari 2013
Berichten
21
Locatie
Prov. Groningen
Hallo, ik ben sinds enige tijd int bezit van een Akai S5000 sampler (80 GB HD, 256 MB RAM en USB). very happy.

Alenige tijd worstel ik me door de engelstalige handleiding. En om eerlijk te zijn ben ik een beetje het sppor bijster mbt samples, programms, multi's, keygroups etc.

Kan iemand mij een stuk of 3 verschillende AKP's, en AKM-files sturen ( evt. incl. een volledige drumkit) welke ik kan laden en wellicht de opbouw van de verschillende patches kan bstuderen. En zo proberen een heldere kijk op deze materie te krijgen.

Ik vraag dus niet om complete Akai sample Cd's (zou wel mooi zijn trouwens8)), maar gewoon een paar soundfiles voor educatieve toepassing.

Of er moet hier al een s5000 gebruiker zijn die een soort jip en janneke handleiding heeft voor het samenstellen van genoemde patches)

Stuur maar ff PB


Thnx
 
hoi,
een multi zou je kunnen omschrijven als een multi timbrale setup waar je je programma's assigneert aan bepaalde kanalen (al dan niet MIDI gerelateerd ; soms heb je meer MIDI outs dus ook meer mogelijkheden om programs toe te wijzen) - in de MULTI wordt globaal (voor het ganse kanaal dus) een pan, efx send, volume etc vooropgesteld/als default ingesteld
de waardes die je je samples/program's meegeeft kunnen hiervan afwijken, zij het overschrijven, zij het plus of min gaan/offset
Programs kunnen key of drum zijn (1 sample per toets voor drumproggies of meerdere keygroups/span per sample voor keyproggies) en organiseren dus je samples over een (virtueel) toetsenbord/klavier
ik zal eens een image van een CD's uppen...
weet ook dat je met Proppellerheads Re-cycle heel makkelijk samples exporteert (in verschillende slices) en daarbij het bijhorende AKAI program!!
ciao,j
 
Back
Top