SH-2000 long sustain probleem

Ik kan niet goed lezen welke Q430 is, maar ik neem aan dat je de FET bedoelt aan C402, D419 en R450?

Hoe kan ik meten of Q430 foutief werkt (buiten het resultaat op R435 dan), om er echt zeker van te zijn dat die 't is?
 
Dat zijn inderdaad niet de kosten! :) Ik zit er alleen 'n beetje mee of m'n soldeerkunde en soldeerbout wel toereikend zijn. Leuk voor pluggen aan kabels solderen enzo, maar misschien niet voor dit soort dingen. Als ik dan iets moet vervangen wat gewoon werkt, is dat voor mij een groter risico om het te slopen. Vandaar dat ik hoopte dat er onomstotelijk bewijs geleverd kan worden, maar als ik dat wil, zal ik 'm door 'n synthdoktor moeten laten bekijken. Heb ik nu helaas geen centjes voor...

Ik zal nog 'ns kijken of ik het haalbaar vind om er zelf in te solderen of niet. In elke geval heel erg bedankt voor 't meedenken! :okdan:
 
Beankt voor de tip (kost ook niks trouwens!). Ik ga vorderingen mbt de SH zeker op 't forum posten. Er is niets zo frustrerend als het lezen van 'n probleem en dan aan 't eind van de thread erachter komen dat iemand het antwoord voor zichzelf houdt...

Overigens ben ik van plan om nog meer synths aan te gaan pakken. Ik vind het machtig interessant om er zelf mee aan de slag te kunnen en je eigen onderhoud te kunnen doen. En tja, je moet dan ergens beginnen! Er ligt nog te wachten: 'n Poly-800 die in elk geval de batterij mod wil en 'n verselijk verwaarloosde JX-8P waar de pitchbend het niet van doet. Maar goed, alles op z'n tijd.
 
Na 6 jaar eindelijk Q430 (of Q410, lastig te lezen) vervangen. Ik had er even geen tijd voor, zeg maar...

Resultaat: geen verschil. Daar lag het dus niet aan.
Iemand nog suggesties?
 
Back
Top