Platenzaak beginnen

Ff wat verduidelijking: hipster vinyl bedoelde ik vooral voor de mainstream label vinyl releases. Die ze bv idd bij de mediamarkt verkopen.

En qua drukte bij fysieke platenzaken: volgens mij lopen tenten als rushhour en clone beter dan ooit. Ze zijn ook een stuk groter geworden qua oppervlakte, doen ook veel online, en hebben een hele scène om zich heen
 
Persoonlijk vermijd ik 'mary go wild'. Die zijn, als je niet meedoet met de platenclub, 2x zo duur als zou moeten. En het personeel is niet geïnteresseerd, behalve in hun vriendjes.
Dat laatste is voor mij sowieso al een reden om daar niets te kopen. :doei:
Maar 2x zo duur waar praten we dan over?

'Mary Go Wild' is wel een bekende, zo niet de bekendste...

Ik mis nog wat (dub) techno klassiekers, o.a. uit mijn Awakenings tijd (in de Gashouder).
Van house mis ik ook nog wel het een en ander.

En nieuwe / latere releases hebben wellicht ook mijn interesse.

2010




Te druk in z'n platenzaak om nog online te komen?:eureka:
Of failliet (en het internet abo niet meer kunnen betalen) ;)
 
Ja, als je ziet welke prijzen ze hanteren. Heb net wat opgezocht, 2e hands kopie van kerri chandler. staan 3 nummers op. €55. Je moet het maar durven te vragen. Ok, op discogs vragen ze er nog meer voor, maar zelfs de liefhebber gaat dat toch niet uitgeven ?

Toch keek ik voor de gein even op de site van Concerto waar ik vroeger kwam naar Bowie, Lonnie liston Smith en Traffic maar dat zijn hele nette prijzen vind ik.
Het begint vanaf een tientje en de meesten een geeltje.
Pink Floyd ook allemaal een geeltje behalve de dubbel lp's voor drie tientjes. (the wall, ummagumma)
Stones Beggars Banquet en Exile on main street; 18,99 en 22,99
Concerto is nog steeds interessant denk ik voor vinyl liefhebbers.
Veertig jaar geleden kostte een lp ook zo rond de twee tientjes.
 
Back
Top