In de cloud werken met muziek

Alleen via de browser, dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.
Ik zal de sync app eens proberen.
 
zo'n WD My Cloud NAS zitten testen.; 4TB van overal te benaderen. echter wel enorm traag, zelfs lokaal vond ik het niet zo snel, maar kan zijn omdat hij nog allerlei scans in de achtergrond aan het doen was.
 
Nogmaals, probeer Amazon Web Services ( AWS) s3, dat is DE manier van opslag en bovendien betrouwbaar.

Dropbox is heel leuk, maar maakt gewoon gebruik van amazon S3 met een software pakketje erop. Waarom meer betalen als het ook goedkoop en goed kan, dat software pakketje heb je toch niet nodig. Mijn s3 drive is ruim 200gig en ik betaal nog geen 6 euro per maand, drop box kost je het drievoudige. ( Overigens soundcloud is ook gebouwd op Amazon Web Services en de opslag is AWS s3)

Ik heb o.a. mij hele sample verzameling in de cloud staan, s3 mounted als harddrive, en ik kan deze gewoon vanuit ableton benaderen pre afluisteren
 
Even een wat verouderende topic nieuw leven inblazen.
Ik gebruik dus al lang dropbox naar tevredenheid maar heb 8 gb gratis en dat zit bijna vol.
Sinds kort heb ik glasvezel 500/500.
Het liefst zou ik bij Dropbox blijven maar 1 tb kost €9,99 per maand. Nu ik toch een snelle internetverbinding heb wil ik van de nassen en externe hd's af en alles in the cloud pleuren.
Zoonlief woont inmiddels elders en wil wel meeliften op mijn wolk.
Dus: ik zoek meerdere tb's en te gebruiken door meerdere personen / computers en dan natuurlijk niet voor tientallen euro's per maand. Nu zag ik Livedrive ProSuite, 5 tb, 5 computers voor €13 per maand bij abo van 2 jaar. Heeft iemand daar ervaring mee? Andere suggesties? Ik ben benieuwd.
 
kAkA7iz.jpg
 
Even wat serieuzer, ik zit zelf in de 'cloud'-wereld, en ik heb geen enkel probleem met dingen over een netwerk doen, maar ik zou nooit al mijn data exclusief aan een cloud toevertrouwen. Je account wordt een keer gehackt, en je bent compleet de bok met al je data. Misschien voor je mp3-verzameling niet het einde van de wereld, maar voor sommige andere bestanden vaak juist wel.
 
Nou. Wij werken met dropbox nu met 1tb.
Ik ben zeer tevreden. We hebben alles in de cloud staan, maar wat ik het allergrootste voordeel vind, ook alles op de computers door de auto sync.
En gezien ik via timemachine back up, zijn we relatief veilig.
Op 1 Mac, 1 pc, 1 hdd en dan cloud. Alles exact hetzelfde. Ik kan mij niet iets veiligers voorstellen.
 
Als je de cloud gebruikt als synchronisatiemiddel, is er niks mis mee. Waar ik voor waarschuw is de cloud exclusief gebruiken voor je belangrijke data.
 
Jaren geleden, ik meen rond 1997, had je een tool om online met elkaar te jammen: rez rocket (http://www.rocketnetwork.com). VOlgens mij zelfs met een cubase plugin. Maar volgens mij is dat dood. Of er een waardig eopvolger is weet ik niet. Ik vond het wel een leuk idee.
 
echt cool dat splice.com trek zo een heel project naar binnen. Zo kun je lekker samenwerken met artiesten over de hele wereld :okdan:

misschien eens een jam organiseren op SF?
 
Ervaringen met blend.io

Ervaringen met blend.io

Heeft iemand hier ervaring met blend.io?
Zou graag willen weten of dit ok is met het gebruik zoals Terms of use dat vastlegt.
 
Dat is inderdaad best cool zeg! Ik herinner me een discussie van een hele tijd geleden waarbij deze oplossing nog niet bestond. We gaan de goede kant op. Next step: volledige DAW in de cloud. Per project kunnen definiëren wie wel en geen access heeft. Hoeven ze alleen nog maar het latency probleem op te lossen.

Mooi hoor.
Dit bestaat volgens mij toch al jaren, zelfs reeds in Logic Audio (=nog die oude pc-versie) dacht ik. Latency zou wel eens aardig kunnen meespelen...

Een volledige DAW in de cloud... huh liever niet... één van die 'monopolisten' die helemaal baas wordt ?

Ooops m'n antwoord komt ineens 4 pagina's verder. Zie nu de oudheid.
 
Back
Top