In de cloud werken met muziek

Wel je wachtwoord onthouden. Die is gelijk je passphrase voor encryptie. Als je die kwijt bent ben je ook je data kwijt.

Fair enough, call me in :)

En de TS heeft meteen zijn oplossing zou ik denken. Thx voor de tip!
 
We werken idd al wel samen met MEGA. Als dat die zelfde functie heeft als dropbox is de keuze snel gemaakt. Vanavond even uittesten.

Ik zie dat sommige verbaasd zijn over de grote van de projecten, maar de vraag is niet volledig toegespitst op projecten, dit was alleen als voorbeeld. Het allerliefste hebben we een gezamenlijke "harde schijf" waar al onze samples, recordings en projecten op staan zodat wij altijd uit dezelfde "vijver" vissen in onze samples. Ik denk dat dit momenteel technisch een brug te ver is zoals ik het een beetje zie. Hoewel MEGA erg inde buurt komt samen met Dropbox.

OHMstudio: zeker verlekkerd naar gekeken alleen als ik de basis zie hoe zij dat hebben geregeld dan zou je verwachten dat je dat zelf ook kan met een gezamenlijke HDD in een internet netwerk. In mijn hoofd is het zo makkelijk, maar had niet verwacht dat het toch nog zo lastig is te realiseren :)
 
Dropbox even getest maar dat werkt mooi. Volgende stap zal wel een nas worden. Allen dank voor de input. Zijn erg geholpen. <3
 
Ik werk al jaren met Dropbox en muzikanten in het buitenland. Werkt prima, en heeft als grote voordeel tov een NAS dat je altijd een backup hebt. HDD's kunnen kapot gaan, ik spreek uit ervaring. Dan is het heel fijn als je je geen zorgen hoeft te maken over je muziekbestanden. Een NAS moet je dus beheren en onderhouden, en die tijd kun je dan niet meer besteden aan je muziek. En je moet het ook kunnen en leuk vinden..is niet voor iedereen weggelegd
 
Heb je niet allebei een android toestel? dan krijg je iets van 30 a 48 gb gratis storage erbij in je dropbox account.
Ik bezit op dit moment 82gb en allemaal gratis vekregen ruimte.
Ik werk zelf veel samen met een maat van mij via dropbox, dat werkt prima, op het moment dat je beiden hetzelfde bestand opent en bewerkt dan maakt dropbox vanzelf een conflicting file ( dat zet ie in de filenaam erbij ) waardoor je toch beiden het bestand hebt kunnen saven, als je DAW het toelaat kun je gewoon beide projecten openen en de verschillen even slepen van het ene naar het andere bestand. Werkt prima! ( wij werken met cubase 7.5 )
 
Heb je niet allebei een android toestel? dan krijg je iets van 30 a 48 gb gratis storage erbij in je dropbox account.
Ik bezit op dit moment 82gb en allemaal gratis vekregen ruimte.
Ik werk zelf veel samen met een maat van mij via dropbox, dat werkt prima, op het moment dat je beiden hetzelfde bestand opent en bewerkt dan maakt dropbox vanzelf een conflicting file ( dat zet ie in de filenaam erbij ) waardoor je toch beiden het bestand hebt kunnen saven, als je DAW het toelaat kun je gewoon beide projecten openen en de verschillen even slepen van het ene naar het andere bestand. Werkt prima! ( wij werken met cubase 7.5 )

vertel?
ik heb ook android, maar zie niet hoe dit dan moet? :)
 
Owh. Letterlijk aanmelden dus. Heb nu idd meer dan 50 gb door 1 toestel.
Die zullen we wel weer kwijt zijn als je die afmeld gok ik.
Is tel vd zaak. Zelf iPhone. Ff zien dus.
En meer Android toestellen is vast niet meer ruimte? :p
 
Aanvulling: krijg mailtje met daarin dat dit geld voor 24 maanden. Slimmeriken.
 
Meer toestellen is meer ruimte, ik heb zowel mijn privé HTC als mijn zakelijke Samsung aangemeld, en heb door andere fratsen standaard al meer dan 16 gb, vandaar dat ik nu boven de 80 gb zit. Let wel, dit geldt enkel voor jou, niet voor je partner... En natuurlijk is het maar voor 24 maanden, das ongeveer de tijd dat iemand met een telefoontoestel doet, dus als je na 2 jaar een nieuw android toestel hebt, heb je gewoon weer die ruimte... ( Je hoeft je trouwens ook niet af te melden, dan blijft die ruimte gewoon 24 maanden lang staan )
 
Nah goed. wij zijn iets slimmer natuurlijk en melden ons samen aan onder 1 account ;) Dan rpofiteer je allebei van hetzelfde.
 
Dat kan ook, alleen gebruik ik mijn dropbox ook voor privé zaken die mijn muzikale partners niets aan gaan, dus dat is een keuze...
 
Prive zaken zet ik op 2 plekken :) Strato en dan een externe HDD. die lopen gelijk aan elkaar. eens per 2 a 3 maanden gaan daar alle foto's etc heen :) Bij crash schijf of brand heb ik strato en bij een grote hack of zo iets als toen met megaupload heb ik me HDD.

Ander voordeel van dropbox en me mac is trouwens dat hij dat ook meeneemt naar Timemachine. Top. :D
 
Dat kan ook, alleen gebruik ik mijn dropbox ook voor privé zaken die mijn muzikale partners niets aan gaan, dus dat is een keuze...

Dat begrijp ik dan weer niet zo goed, je wilt je privedingen niet delen met je medemuzikant, maar zet ze wel op een server waarvan je geen benul hebt wat er mee gedaan wordt ?
 
Wat valt er niet te begrijpen? Over het algemeen is een dropbox opslag persoonlijk, je deelt enkel wat je wilt delen, dat is het hele principe, alle foto's die bv automatisch worden geupload vanaf mijn telefoon naar m'n dropbox deel ik idd niet met de hele wereld nee, en dat vind jij raar?
 
Wat valt er niet te begrijpen? Over het algemeen is een dropbox opslag persoonlijk, je deelt enkel wat je wilt delen, dat is het hele principe, alle foto's die bv automatisch worden geupload vanaf mijn telefoon naar m'n dropbox deel ik idd niet met de hele wereld nee, en dat vind jij raar?

Ik heb het over het privacy-argument. Je hebt geen idee wat zo'n bedrijf nu of in de toekomst met jou data gaat doen. En je geeft ze alles in handen, dat vind ik nogal wat. Daarom zeg ik ook : muziek data oké maar persoonlijke dingen in de cloud zoals foto's en weet ik wat voor privezaken nog meer, maar dit is een heel andere discussie ik wil niet de thread vergallen. Ik wilde je het toch even uitleggen omdat je mijn punt niet had begrepen.
Sorry voor de off-topic mensen.
 
@T-man misschien moeten we maar accepteren dat iedereen ja iedereen je DNA weet je route naar je werk via je iphone of tomtom, ze weten je aan staande vrouw, of scheiding kinderen en erger nog telecom bedrijven weten eerder dat het aan is tussen jouw en je aanstaande vriendin dan jij zelf, ze hebben speciale psychologische app die weten hoe je schrijft en wat de ander van de ander vind via tekst berichten. je boodschappen aankopen, selfies, facebook, programma's die je kijkt, woorden die je in google in tikt. ze weten zelf als je toetsenbord kapot is ;) dit is dus geen issue meer. het enige wat je zou kunnen doen is ze op een dwaalspoor zetten door verkeerde info. dan krijg maar reclame van OB of de pizzahut waar je nooit komt... ;{
telefoon ruilen, selfies van andere als jouw op je facebook zetten, van credit card ruilen. telefoon chance hopelijk word dat een hype "chancemania" word de toekomst let maar op.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het over het privacy-argument. Je hebt geen idee wat zo'n bedrijf nu of in de toekomst met jou data gaat doen. En je geeft ze alles in handen, dat vind ik nogal wat. Daarom zeg ik ook : muziek data oké maar persoonlijke dingen in de cloud zoals foto's en weet ik wat voor privezaken nog meer, maar dit is een heel andere discussie ik wil niet de thread vergallen. Ik wilde je het toch even uitleggen omdat je mijn punt niet had begrepen.
Sorry voor de off-topic mensen.

Ik snap je punt zeker wel, maar op die manier kun je nog wel even aan de gang blijven, zolang ik mijn foto's niet zomaar ergens random tegen kom na een google search, zal het mij een worst zijn wat een firma doet met mijn privé foto's, het is wat DRe zegt, je laat overal toch je sporen na. Voor mij is dropbox een handige tool omdat ik nooit meer mijn telefoon via een kabeltje aan mijn pc hoef te hangen, omdat allemaal info over al mijn apparaten automatisch gesynchroniseerd wordt. Ik denk dat zodra ook maar bekend wordt dat dropbox al mijn informatie die ik upload uitdeel aan derden, iedereen heel snel afstapt van dropbox, en ik denk niet dat die firma daar op zit te wachten...
 
mega.co.nz is hier al zo vaak gecrashed bij het uploaden van grote hoeveelheden data. En dit op 3 verschillende pc´s.
Nooit voorgehad met copy.com of dropbox.
 
Back
Top