In de cloud werken met muziek

Server bij 1 van de 2 in huis een idee? hoewel je dan een werkplek moet creeeren.
 
Je zou eens kunnen kijken naar de S3 service van Amazon, eerste 5 gig is gratis, je kunt upgraden in opslag tot in Tb
 
Waarom niet gewoon Dropbox dan?

Omdat we "online" willen werken aan dezelfde bestanden. Niet telkens opnieuw uploaden naar elkaar toe. Wat ik al aangeef. we werken met dezelfde daw en vst's en willen aan dezelfde bestanden kunnen werken als we een idee hebben. Nu moet de 1 de ander wat zenden en als die net geen tijd heeft is het lastig en je inspiratie weg.
 
Omdat we "online" willen werken aan dezelfde bestanden. Niet telkens opnieuw uploaden naar elkaar toe..

Volgens mij verwar je nu Dropbox en iets als WeTransfer. Bij Dropbox hoef je juist niet telkens bestanden naar elkaar te sturen.

Sterker nog, Dropbox bestanden staan gewoon op je lokale disk (en blijven dus snel), maar worden bij wijzigingen gesynchroniseerd. Dus als jij ermee gewerkt hebt staan ze (even later, afhankelijk van je internetsnelheid) bij de ander bijgewerkt op zijn disk en kan hij zonder verder iets te hoeven doen mee verder. En wat hij dan wijzigt staat even later weer op jouw disk.

Het enige dat je niet moet doen is met z'n tweeën tegelijk erin zitten rommelen.
 
Omdat we "online" willen werken aan dezelfde bestanden. Niet telkens opnieuw uploaden naar elkaar toe. Wat ik al aangeef. we werken met dezelfde daw en vst's en willen aan dezelfde bestanden kunnen werken als we een idee hebben. Nu moet de 1 de ander wat zenden en als die net geen tijd heeft is het lastig en je inspiratie weg.

Wat ga je doen als je toevallig allebei dezelfde file opent?
 
Volgens mij verwar je nu Dropbox en iets als WeTransfer. Bij Dropbox hoef je juist niet telkens bestanden naar elkaar te sturen.

Sterker nog, Dropbox bestanden staan gewoon op je lokale disk (en blijven dus snel), maar worden bij wijzigingen gesynchroniseerd. Dus als jij ermee gewerkt hebt staan ze (even later, afhankelijk van je internetsnelheid) bij de ander bijgewerkt op zijn disk en kan hij zonder verder iets te hoeven doen mee verder. En wat hij dan wijzigt staat even later weer op jouw disk.

Het enige dat je niet moet doen is met z'n tweeën tegelijk erin zitten rommelen.

ok. dat wist ik inderdaad niet. deze info is dan wel weer erg nuttig. dank. :halleluja

welke opties heb je nog meer die dit moeten kunnen? dropbox is wel vrij prijzig vind ik voor een beetje opslag.

En op die vraag over het tegelijk openen is het makkelijk: communiceren. Hij weet dat ik savonds bezig ben. verder weet ik zijn rooster per om de week. en we hebben gelukkig allebei telefoon.
 
Zou VMWare een optie kunnen zijn? Virtuele werkplek, soms ook wel IaaS genoemd. (IT as a Service)

Dus een werkplek waarop je allebei kan inloggen (niet tegelijk uiteraard) en dus ook over precies dezelfde bestanden kan beschikken.

Draaien we hier op de zaak tot volle tevredenheid, echter, hoe het zit met audiosoftware ondersteuning... daar zal je even naar moeten informeren.
 
gewoon dropbox gebruiken. Die doet ook aan versiebeheer, oplossen van conflicten, locken van files etc. Dat is de oplossing voor jullie.
 
ohja, en dropbox lost ook malaria, honger en AIDS op! ;)
 
Wat jullie willen gaat toch zowieso niet. Stel het bestand staat in de cloud en jullie willen het beiden tegelijk openen om er aan te werken. Zodra jij in je daw aan een knop van een vsti draait gebeurt dat niet bij de ander. Op dat moment heb je al twee versies van het bestand. Stel jij slaat het dan op, heeft de ander op dat moment nog het "oude" bestand openstaan. Als hij/zij dan opslaat overschrijft ie jouw versie weer en is je bewerking ook verloren.

Je komt technisch een heel end maar de eerder goneomde opties is volgens mij het maximale.
 
Wat jullie willen gaat toch zowieso niet. Stel het bestand staat in de cloud en jullie willen het beiden tegelijk openen om er aan te werken. Zodra jij in je daw aan een knop van een vsti draait gebeurt dat niet bij de ander. Op dat moment heb je al twee versies van het bestand. Stel jij slaat het dan op, heeft de ander op dat moment nog het "oude" bestand openstaan. Als hij/zij dan opslaat overschrijft ie jouw versie weer en is je bewerking ook verloren.

Je komt technisch een heel end maar de eerder goneomde opties is volgens mij het maximale.

Wat jij idd terecht zegt neigt meer naar dat je echt letterlijk aan hetzelfde bestand wil kunnen werken. dat agat natuurlijk logischerwijs niet.
Maar wij starten los van elkaar verschillende nummers. Beetje jammen en pingelen en slaan we op. Dat werk je in eentje uit tot vaak rond de break. Dan loop je vast. De ander heeft soms een idee ineens en die moet dan ook vanuit zijn huis bij dat ebstand kunnen komen.

dan is een appje/sms snel gestuurd van yoh, ik ga aan project x werken.
geen probleem, ik werk aan project T op dit moment.

snap je? :)
 
Dropbox is tot 2 GB juist gratis. Of is dat te weinig?

veel te weinig.
we willen dan de gehele project map kwijt en totdat het project echt klaar is (lees: gereleased) moet hij erin staan. we werken nu aan een album, dus je kunt nagaan dat we dan meer nodig hebben, maar ik geloof dat ik bij dropbox al opgespaard heb tot 10 gb.
 
Zou VMWare een optie kunnen zijn? Virtuele werkplek, soms ook wel IaaS genoemd. (IT as a Service)

Dus een werkplek waarop je allebei kan inloggen (niet tegelijk uiteraard) en dus ook over precies dezelfde bestanden kan beschikken.

Draaien we hier op de zaak tot volle tevredenheid, echter, hoe het zit met audiosoftware ondersteuning... daar zal je even naar moeten informeren.

interessant. ga ik eens naar kijken ook.
 
Live band opnames bv, allemaal aparte sporen, heb je snel enkele gigabytes voor 1 track hoor.

Ik zou je copy.com aanraden, hetzelfde als dropbox maar 15GB gratis.

mega.co.nz misschien optie? Die kan ook lokaal directories syncen en je hebt 50 GB gratis.

Waar staat dat ergens van die 50GB, dat kan ik niet terugvinden op hun site, zou wel dik zijn.
 
Waar staat dat ergens van die 50GB, dat kan ik niet terugvinden op hun site, zou wel dik zijn.


What do I get with my free account?
A globally accessible, high-performance, secure cloud drive with 50 GB of storage space. If you need more than that, you can upgrade to a Pro account. Click here to see your current utilization.

https://mega.co.nz/#help/account


Wel je wachtwoord onthouden. Die is gelijk je passphrase voor encryptie. Als je die kwijt bent ben je ook je data kwijt.
 
Back
Top