Dexed: een goede DX7 emulatie

'k ben 'er nog eens mee bezig hier.....

Ik mis de sync on/off optie die op de DX7 en TG/SY77/99 per operator wel zit. Beetje jammer...... want dat kon je in sommige klanken toch dat free-run osc effect opleveren... minder statisch klinkend iig :)

fig14-6.gif
 
In dit geval wil ik graag Yoozer's goede werk nog eens in het zonnetje zetten... de legendarische Hypra-ROM cartridge die hij jaren geleden eens naar sysex dump heeft omgezet.
Kijk voor de download in deze thread.
Deze zip file (met 1024 van de beste DX7 geluiden die je ooit hoorde) hoef je dus alleen maar zó in de install dir te zetten, klaar is Kees.
Bedankt Hanz, die kan ik mooi in mijn Kronos laden!
 
whoah. dikke trip dit.

had hem opgezet en ingesteld om aan de dx200 te hangen, daarna een half uur in de plug-in gedoken die best lekker klinkt als je de engine op "OPL series" zet.

..schuif ik daarna de DX200 open en verdomd de patch klinkt redelijk hetzelfde. Vooral mn envelope release is anders, maar goed, ik kan hiermee aan de bak.
 
Ha ok ik dacht al...Is daar in Ableton een MIDI effect voor om dat te simuleren?

Portamento-simulatie werkt niet echt, monofoon met een hoop pitch bend signalen kun je proberen maar een verzoekje naar de developer sturen werkt wellicht beter.
 
wat een rare envelopes, de attack kan ik helemaal niet aanpassen. wat doe ik verkeerd?
een andere preset selecteren tijdens een note-on zorgt ervoor dat die noot blijft hangen. op zich niet heel erg, als je je hiervan bewust bent.
 
Het is andersom zeg maar net als op een echte DX7 niet echt intiutief maar ff wennen

de 1ste draaiknop boven zet je op 12 uur (in het midden) en de onderste op 0 b.v
 
Back
Top