SEM clone diy?

Kleine update van mijn kant, mijn "productie" voice board zit bijna vol, maar moet nog enkele condensatoren en de 3086 bestellen. Eenmaal die binnen zijn kan er getest worden.
 
Eindelijk de laatste componentjes voor de hoofd pcb binnengekregen. Heb men tijd genomen om alles zo dicht mogelijk bij het origineel te krijgen. Ik wacht nog met de ICs te steken tot ik stroom kan voorzien.



De pcb voor de voeding zit nog ergens vast in Frankrijk maar die zit er dus ook aan te komen. Mis enkel nog de Alpha pots en het frontje om de hoogte van al de pots en schakelaars te kunnen bepalen.
 

Attachments

  • SEM.jpg
    SEM.jpg
    131,9 KB · Bekeken: 132
Helemaal gesoldeerd met koolstof weerstanden en oude condensatoren.
Zouden die ook gedegenereerd zijn door de jaren heen?
Verwacht je een ander geluid hierdoor tov moderne onderdelen?

Ben nog steeds geinteresseed in enkele sets pcbs en frontpanels. :)
 
@ elsmurf
ik heb hier een zelf gefreesd frontje dat bruikbaar is om de hoogte van de pots en switches te bepalen.
het is blank alu en de gaten van de fine tune pots zitten nog op een verkeerde plaats.
dus effe uitboren die maar verder is het perfect bruikbaar.
laat maar iets weten, je kan het bij mij komen ophalen.
 
Helemaal gesoldeerd met koolstof weerstanden en oude condensatoren.
Zouden die ook gedegenereerd zijn door de jaren heen?
Verwacht je een ander geluid hierdoor tov moderne onderdelen?

Ik zit alleszins in het kamp van de "ik hoor een verschil" mensen, en het ziet er ook gewoon juister uit. Het oog wil ook wat, hoewel alles uiteindelijk verstopt zal zitten achter een frontje. 8)
 
Ik zit alleszins in het kamp van de "ik hoor een verschil" mensen, en het ziet er ook gewoon juister uit. Het oog wil ook wat, hoewel alles uiteindelijk verstopt zal zitten achter een frontje. 8)

Het klopt ook wel met de mooie vloeiende layout van de pcb banen. Alleen jammer dat de PCB groen is en niet ouderwets bruin :-)
 
de originele sem pcb's zijn ook groen, dubbelzijdig. banen zijn bijna letterlijk die van de originele gevolgd.
 
Enkele foto's van mijn afgewerkt exemplaar. Ben zelf heel blij met hoe hij eruit ziet, maar dat is niets in vergelijking met hoe lekker hij klinkt! Kan ook moeilijk anders voor een 1:1 clone.
 

Attachments

  • 1661269097734.jpeg
    1661269097734.jpeg
    744,2 KB · Bekeken: 123
  • SEM-1.jpg
    SEM-1.jpg
    720,5 KB · Bekeken: 126
  • SEM-3.jpg
    SEM-3.jpg
    694,1 KB · Bekeken: 126
mooi, dat is de eerste volledig af, waw.
met dank aan alle mensen die meegewerkt hebben aan dit project,
m'n handen beginnen terug te jeuken, ik heb hier nog enkele proto borden en ga zeker voor een meer voice deze winter.
 
Back
Top