OS X 10.10 Yosemite

Ik zag het ook, 1.4 duo core voor het instap model.
(4GHz dual-core Intel Core i5 (Turbo Boost up to 2.7GHz) with 3MB on-chip shared L3 cache) Klinkt mij niet lekker in de oren dat overklokken. Of is dit een nieuwe soort duo core die met minder snelheid meer prestaties levert? Nee dus.


"Dual vs quad

It will be a few days before the hardware sites get detailed benchmarks out. But we know that Intel processor performance has been essentially flat for the last 3 generations as they've pursued lower power consumption and greater battery life instead of performance.



Expect the fastest i5 MacBook Pros to be ≈15-20 percent faster than the 2 year old models. Not a bad thing, but hardly noticeable in normal usage.

The loss of the quad-core will hurt power users. The 2012 quad-core Mini is 30-40 percent faster than the newest dual-core i5 on parallelizable apps like video, audio and image editing"

macmini-october-2014-multicore-thumb.png


excuses voor het grote formaat.

En dan te bedenken dat je 300,- extra betaalt voor een late 2014 i7 tov late 2014 i5. Scheelt geen drol, terwijll een late 2012 i7 nog steeds bijna 2x zo snel is (=zelfde prijs als late 2014 i5)
 
Ronduit belachelijk gewoon :stupid

En dan te bedenken dat je 300,- extra betaalt voor een late 2014 i7 tov late 2014 i5. Scheelt geen drol, terwijll een late 2012 i7 nog steeds bijna 2x zo snel is (=zelfde prijs als late 2014 i5)
 
Waarschijnlijk omdat je gewoon teveel performance kreeg voor dat geld (volgens Apple) en de drempel richting een MacPro dan wel heel erg hoog was.

Uiteraard verkopen ze liever een MacPro maar dan moet er geen ander model zijn wat dat in de weg zit. :)
 
Die Mac Mini is echt een zware tegenvaller. Ik heb nog een i5 uit 2011 die ik voor 400 euro (want: oud model) had gekocht in de Media Markt en die is dus gewoon beter dan de nieuwe Mac Mini. Gaat binnenkort een SSD bij (second drive kit) en 8GB geheugen in, moet prima werken.

Het enige waar de Mac Mini echt goed voor is is voor mensen die gewoon apps willen maken en gewoon een zo goedkoop mogelijke Mac willen kopen voor Xcode of een build server. Dat red je net met 4GB maar de HD is echt retetraag. Maar die mag je dan nog upgraden.
 
Waarschijnlijk omdat je gewoon teveel performance kreeg voor dat geld (volgens Apple) en de drempel richting een MacPro dan wel heel erg hoog was.

Uiteraard verkopen ze liever een MacPro maar dan moet er geen ander model zijn wat dat in de weg zit. :)

Ik ben het met bovenstaande eens.
 
Oké dus beter opzoek naar een van de 2 bovenstaande mini Macs uit 2012. Kan ze nog niet echt vinden op marktplaats of tweedehandswagens. Geduld hebben dus
 
Het enige waar de Mac Mini echt goed voor is is voor mensen die gewoon apps willen maken en gewoon een zo goedkoop mogelijke Mac willen kopen voor Xcode of een build server. Dat red je net met 4GB maar de HD is echt retetraag. Maar die mag je dan nog upgraden.

ik gebruik al jaaaaren een Mac mini als media servertje voor aan de tv in de slaapkamer.
Daar is ie ook echt goed voor ;)
 
Oké ik zoek duidelijk verkeerd, nog wel flinke prijsjes maar met een quad-core ben ik de eerste tien jaar wel weer onder de pannen. Nu nog even de vrouw lief aankijken, net een custom uitlaat van voor naar achter onder de auto laten zetten en een mamafiets aangeschaft.

Misschien toch maar eerst eens een oude versie proberen, kom ze tegen vanaf 125 euro en zal er vast niet op achteruit gaan.
 
Wat biedt Yoesmite voor handigs? Ik heb Snow Leopard weer op mn Mac gezet...

Juist. If it's not broken, don't fix it.
Mijn Pro Mac draait retestabiel en supersnel op Snow Leopard.
Dat hou ik graag zo.
Nu goed, Ik kan op OS 10.6 dan Logic Pro X niet draaien, maar voor mij is het simpel : Apple schiet daarmee vooral zichzelf in de voet want ik koop het dan ook niet.
(los van het feit dat ik graag iets meer krijg zoals manual, DVD's enz voor m'n geld dan enkel een download)
Als ik zogezegd 'upgrade' naar Yosemite dan gaat om te beginnen meteen Aksys en wellicht een aantal andere soft niet meer mee.
Dan heeft dat niets te maken met upgrade, maar eerder een downgrade in mijn geval.
Geen van de zogezegde 'nieuwe features' (want zo wordt dat dan altijd marketing gewijs met een mooi verhaaltje voorgesteld aan de goedgelovige burger) noch in Yosemite of Logic Pro X geven mij het gevoel dat ik iets ongelofelijks mis. Draadloos bellen met je Mac / Iphone...kom nou zeg. Ik zet m'n Nokia op handsfree
Pro X komt er wel, maar binnen 5 jaar als ik weer een nieuwe 2de hands Mac koop...
Overigens, dit YT hit filmpje toont exact aan waar Apple soms mee bezig is en hoe de meute daar nog intrapt ook :
https://www.youtube.com/watch?v=NCwBkNgPZFQ
 
Probleem met Apple vind ik dat er nu zaken in worden gestopt die voor gewone consumenten beklangrijk zijn... Bellen met je Mac inderdaad :-)

Ik heb Yosemite nu draaien en naar mij idee heb ik er niks handigs bij, maar ik had het nodig om bepaalde nieuwe software te kunnen draaien..

Ik moet eerlijk zeggend dat ik Snow Leopard qua UI design ook gewoon mooier en handiger vind. Sommige dingen zoals het weglaten van 'save as' in programmas kan ik echt niet begrijpen (zit nu achter een optie toets).
 
Heb je dan ook streaming errors in de console staan? Dat heb ik met mijn 828 wel gehad (ook op Mavericks trouwens). Maar met de laatste driver eigenlijk niet meer.
 
Ik had wel problemen met WiFi dat lijkt met de laatste update verholpen. Voor de rest draait het hier met Logic 9 prima.
 
ik wil hier Cubase 5 weer installeren op mijn Mac omdat ik een tijdje problemen had met OSX Yosemite. Maar ik kan nu de boel niet installeren omdat ik Yosemite geinstalleerd heb, en deze niet compatibel is met CUbase 5.

Heeft iemand hier een oplossing voor (Behalve upgraden naar CUbase 6 of 7)?
 
Back
Top