OS X 10.10 Yosemite

Net de update er op. Lijkt allemaal goed te werken en ik gebruik de iMac voor Werk/Muziek/Studie. Hij lijkt wel sneller te werken.
 
Ik heb hem er ook op gezet. Het lijkt soepeler te draaien dan Mavericks, maar helaas wordt mijn Roland GI-20 niet herkent, dus geen midigitaar met Yosemite
 
Hier draait alles top.
Twijfelde even, maar toch gedaan.
enige wat ik lijkt te missen nu is maximaal scherm selectie.
Of zit dat nu ergens anders. Dat je je DAW schermvullend kan maken.

Getest met: presonus studio one V@.6nogwat
firestudio mobile
novation mininova met midi over usb.
 
Oh toch een dingdat niet werkt, en dat is de console van mijn Echo AudioFire 12. De console werkt wel, maar de tekstbodes zijn niet meer leesbaar. Ik heb Echo al gemaild.

attachment.php
 

Attachments

  • UI Yosemite.jpg
    UI Yosemite.jpg
    64 KB · Bekeken: 152
Oh toch een dingdat niet werkt, en dat is de console van mijn Echo AudioFire 12. De console werkt wel, maar de tekstbodes zijn niet meer leesbaar. Ik heb Echo al gemaild.

Zo ziet die bij mijn der ook uit na de update, verder werkt alles wel of niet? hoor graag van je wat echo terug mailt!
 
Wat vinden we van de nieuwe Mac mini's

2,6-GHz Mac mini
Specificaties
2,6-GHz dual-core Intel Core i5
8 GB geheugen
Harde schijf van 1 TB1
Intel Iris grafische processor
OS X Yosemite
€ 719

Maar dan ben ik er nog niet, moet wat verloopjes hebben als ik het zo bekijk voor 2 beeldschermen, toetsenbord en muis en een nieuwe geluidskaart daar mijn oude pci-e is dus al met al nog weer een flinke aankoop.

Mijn pc is wel aan vernieuwing toe gezien de tweede HD afgelopen zomer is gecrashed, is een Pentium 4 3000 MHz uit 2004. Kon er altijd prima mee doe alles eigenlijk midi en vst plug-ins over de samples heen en hij trok het prima maar geen zin meer om hem weer opnieuw te installeren.

Vraag me alleen af of mijn USB hardware wel werkt op een nieuwere iMac. Misschien eerst eens proberen met een tweedehands oudere iMac? Zie ze voor weinig gaan en denk dat ze wel toereikend zijn voor mijn gebruik aangezien mijn oude pc het ook allemaal prima trok?
 
Het addertje hierboven is: 5400-rpm seriële ATA harde schijf van 1 TB.
We zitten ruimschoots in het SSD tijdperk, iets wat naast geheugen echt het verschil maakt in performance.

Heb een clean install gedaan en draai op dit moment LPX, Ableton 1.9.5, een Apogee Duet2 uit de kast getrokken want die zijn snel met drivers uiteraard, Waves, Fabfilter, Plugin Alliance, NI en nog wat andere zooi wat het allemaal gewoon doet.
Heel zonnig allemaal. Maar

Ben niet impressed. Het zijn wederom, voornamelijk cosmetische veranderingen.
Airdrop tussen ios en osx, is dat nou echt teveel gevraagd?
Maargoed, dan maar semi blij met de icloud folder en extra appleID functies.. hmz

En ik moet heel erg wennen aan het nieuwe lettertype.
 
Laatst gewijzigd:
Was ik even in de seik mood, jah ben t nog steeds, want ik proberen maar t werkt niet.

Leuk dat t eindelijk wel moet kunnen, bummer dat t op mijn early 2012 model gewoon niet lijkt te bestaan.
Vervelende was dat het lijstje ondersteunde modellen het onder andere heeft over geschikte modellen vanaf 2012, alleen is aan alles duidelijk dat mijn mac alleen met andere mac's wilt airdroppen.
Blijkt uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben dat de bleutooth adapter nog een ouwe is. Heb wel de juiste driversoftware maar niet de bleutooth hardware zoals apple zegt dat ik zou moeten hebben.

en back to life
 
Wat vinden we van de nieuwe Mac mini's

2,6-GHz Mac mini
Specificaties
2,6-GHz dual-core Intel Core i5
8 GB geheugen
Harde schijf van 1 TB1
Intel Iris grafische processor
OS X Yosemite
€ 719

Maar dan ben ik er nog niet, moet wat verloopjes hebben als ik het zo bekijk voor 2 beeldschermen, toetsenbord en muis en een nieuwe geluidskaart daar mijn oude pci-e is dus al met al nog weer een flinke aankoop.

Mijn pc is wel aan vernieuwing toe gezien de tweede HD afgelopen zomer is gecrashed, is een Pentium 4 3000 MHz uit 2004. Kon er altijd prima mee doe alles eigenlijk midi en vst plug-ins over de samples heen en hij trok het prima maar geen zin meer om hem weer opnieuw te installeren.

Vraag me alleen af of mijn USB hardware wel werkt op een nieuwere iMac. Misschien eerst eens proberen met een tweedehands oudere iMac? Zie ze voor weinig gaan en denk dat ze wel toereikend zijn voor mijn gebruik aangezien mijn oude pc het ook allemaal prima trok?

Die nieuwe minis zijn een enorme stap terug in de tijd. Het vorige model had voor dezelfde prijs een i7 quadcore. Ik heb de benchmarks opgezocht, de nieuwe minis zijn de helft langzamer! Qua videokaart zijn ze erop vooruit gegaan maar daar heb je niets aan voor muziek maken. Dat gaat puur om de multicore benchmarks.

Dus ik heb een 2dehands i7 van het vorige model gehaald. Met 5400 schijf inderdaad, maar moet zeggen dat dat nog heel goed te doen is. Ok, hij start niet snel op vanaf een koude boot, maar daarna werkt alles eigenlijk minstens net zo rap als mijn i7 laptop met ssd en windows 8.1. Het scheelt enorm veel latency (30ms op windows op mn motu vs 7ms op de mac) omdat ik op windows de buffer niet lager krijg dan 512 of hooguit 256, ging hij soms al stotteren.
Nu even kijken of dit zo blijft of dat dit na een paar maanden toch traag wordt dan gaat er alsnog een ssd in.
 
Die nieuwe minis zijn een enorme stap terug in de tijd. Het vorige model had voor dezelfde prijs een i7 quadcore. Ik heb de benchmarks opgezocht, de nieuwe minis zijn de helft langzamer! Qua videokaart zijn ze erop vooruit gegaan maar daar heb je niets aan voor muziek maken. Dat gaat puur om de multicore benchmarks.


Ik zag het ook, 1.4 duo core voor het instap model.
(4GHz dual-core Intel Core i5 (Turbo Boost up to 2.7GHz) with 3MB on-chip shared L3 cache) Klinkt mij niet lekker in de oren dat overklokken. Of is dit een nieuwe soort duo core die met minder snelheid meer prestaties levert? Nee dus.


"Dual vs quad

It will be a few days before the hardware sites get detailed benchmarks out. But we know that Intel processor performance has been essentially flat for the last 3 generations as they've pursued lower power consumption and greater battery life instead of performance.



Expect the fastest i5 MacBook Pros to be ≈15-20 percent faster than the 2 year old models. Not a bad thing, but hardly noticeable in normal usage.

The loss of the quad-core will hurt power users. The 2012 quad-core Mini is 30-40 percent faster than the newest dual-core i5 on parallelizable apps like video, audio and image editing"

macmini-october-2014-multicore-thumb.png


excuses voor het grote formaat.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top