Een jam. Beginner...

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.691
Locatie
Streek rond Herentals - België


Zit ergens een hik in van mijn audiointerface denk ik… Vervelend.
Had geen structuur, geen doel voor ogen. 100% analoog, enkel computer voor opname vd mix. Kwam handen te kort en ik zit met een been in 't gips en alles staat op sta hoogte, dus je kan je er vast wat bij voorstellen :)
 
Gaat lekker kerel, alleen wat korter inderdaad. Je gebruikt veel vullertjes, zo af en toe een raar geluid ertussen om het interessant te maken, I like that. Had hem persoonlijk wat meer swing gegeven. Het sleept je niet echt mee. Een lichte 909 "Un Tiss" op de achtergrond voor het hoofdknikkend gehalte had er wel in gemogen misschien. Ik geef je gips de schuld :D Continue
 
Dank voor het luisteren. Ik heb 3 seq aan de gang. Een xox stuurt enkel de jomox, en cv gate naar de darktime. en ik ontdekte dat die xox dan zelf sounds triggert op de 888 die ik niet instelde. De dansbeer zorgt voor de basis. 2e xox doet de acid.
Het rare geluid is de sub phatty die van de darktime een noot krijgt en die noot is altijd verschillend. Dan loopt alles nog minstens door een fx bak en de mix door een compressor.
Ik heb geen idee wat ik doe maar het is dolle pret. Ik wil graag meer structuur maar dat vraagt veel meer beheersing en overzicht. Dan kom je echt handen te kort :)
 
Dank voor het luisteren. Ik heb 3 seq aan de gang. Een xox stuurt enkel de jomox, en cv gate naar de darktime. en ik ontdekte dat die xox dan zelf sounds triggert op de 888 die ik niet instelde. De dansbeer zorgt voor de basis. 2e xox doet de acid.
Het rare geluid is de sub phatty die van de darktime een noot krijgt en die noot is altijd verschillend. Dan loopt alles nog minstens door een fx bak en de mix door een compressor.
Ik heb geen idee wat ik doe maar het is dolle pret. Ik wil graag meer structuur maar dat vraagt veel meer beheersing en overzicht. Dan kom je echt handen te kort :)

Je kan lange stukjes samplen en afspelen in sync als je het live doet misschien. Zit zelf met dat idee te spelen.
 
Ik hou erg van het toeval. Als ik ga samplen enz is het ongetwijfeld weer uren scherm loeren en 8 minuten knoppen draaien. Niet tof.

Ik krijg hier via soundcloud deze vraag:

"this is dope man, wanna release it on vict'ry acid?"



Is blijkbaar een bandcamp ding. Is er een reden om niet te zeggen 'doe maar'? Ik gebruik namelijk een famous 303 pattern.
 
Back
Top