MAZ Sound Tools

matt second

acid management
Staff member
Lid sinds
28 augustus 2001
Berichten
5.645
Locatie
Delft
iedereen zal em wel kennen , maar goed
misschien is er 1 persoon die deze site nog niet ketn en dan zet ik et speciaal voor hem/haar neer:

http://www.maz-sound.com/

MAZ Sound Tools
scene sound-software site since 1995

de site voor alle shareware audio-tools
 
Re: MAZ Sound Tools

Origineel geplaatst door matt second
iedereen zal em wel kennen , maar goed
misschien is er 1 persoon die deze site nog niet ketn en dan zet ik et speciaal voor hem/haar neer:

http://www.maz-sound.com/

MAZ Sound Tools
scene sound-software site since 1995

de site voor alle shareware audio-tools

EN FREEWARE <8)>
 
Last edited by a moderator:
Leuke site Matthijs, die kon ik nog niet, thanks!
Staan er nog absolute aanraaders op?

Peter.
 
Hoor zo een beetje van iedereen dat Reason de absolute top zou zijn op Soft Synth gebied,... hoe denken jullie daar over?
 
hmmmzzz

hmmmzzz

absoluut niet, vaak worden buzz en reason of reaktor met elkaar vergeleken...

mijn mening: mensen van buzz zijn jaloers op de GUI van reason en reasoners zijn jaloers op t feit dat je met buzz t zelfde kan alleen voor 900 piek minder...
 
Reason vs. Buzz

Reason vs. Buzz

Buzz is wel leuk wat betreft mogelijkheden, maar het blijft shareware, een hobbyproduct.
Reason is een erg leuk totaalpakket, waarover heel goed is nagedacht, met name over de interface.

Wat betreft software synthese vind ik echter Reaktor tot nu toe het beste.
Daar kun je werkelijk alles mee, ik heb nog steeds niets gevonden wat er niet mee kan.
 
Zal wel eens kijken, maar ik denk dat mijn PC niet sterk genoeg is voor dat soort programma's in combinatie met Cubase en midi.

Pentium II 400 mhz met 320 Mb Ram.
 
Tsja, vooral Reaktor is erg processor verslindend.
Het hangt er vanaf hoe complex je patches zijn.

Een beetje multi-oscillator polyfonische synth zal jouw systeem waarschijnlijk erg zwaar belasten.
Zeker in combinatie met VST.
 
Yep, dacht het ook zo... =(
Heb zelf dat Cubase hapert enkel met midi sporen :(
Of zou dat aan de instellingen liggen,... heb ze gewoon op standaard staan...
 
Vaag!
Jouw systeem moet VST toch gemakkelijk aankunnen?
Ik had een AMD 450 waar hij vlekkeloos op draaide en dat viel me nog behoorlijk mee.
Van AMD is bekend dat je dan juist timing problemen krijgt.

Met een Pentium II moet je daar juist geen last van hebben.
 
Geen idee of het daaraan ligt.
De AWE64 is nog wel een ISA kaart en heeft geen ASIO drivers, maar of dat de midi timing in de weg zit...

Kun je niet nakijken of op de een of andere manier de midi timing aan de audio is gekoppeld?

Trouwens. als je echt serieus aan de slag wilt met VST instrumenten e.d., kan ik je zeker aanraden om een beter systeem en een killer geluidskaart aan te schaffen.
Anders gaat je PC dat zeker niet trekken.
De kaarten van Hoontech schijnen trouwens erg goed te zijn, zowel qua hardware als qua drivers. :)

Oh ja, en vooral geen AMD processor aanschaffen, die zijn de pest voor je timing en blijken vaak incompatible met audio hardware.
Hou het maar bij Pentium.
 
Synic schreef:
Geen idee of het daaraan ligt.
De AWE64 is nog wel een ISA kaart en heeft geen ASIO drivers, maar of dat de midi timing in de weg zit...

Kun je niet nakijken of op de een of andere manier de midi timing aan de audio is gekoppeld?

Trouwens. als je echt serieus aan de slag wilt met VST instrumenten e.d., kan ik je zeker aanraden om een beter systeem en een killer geluidskaart aan te schaffen.
Anders gaat je PC dat zeker niet trekken.
De kaarten van Hoontech schijnen trouwens erg goed te zijn, zowel qua hardware als qua drivers. :)

Oh ja, en vooral geen AMD processor aanschaffen, die zijn de pest voor je timing en blijken vaak incompatible met audio hardware.
Hou het maar bij Pentium.

blijken, schijnen? of is dat ook echt getest?
 
Ten eerste spreek ik uit eigen ervaring.
Ik heb al diverse AMD processoren gehad en daar altijd problemen mee gehad.
Sinds ik Pentium gebruik (zowel de Pentium II als de III) zijn al die problemen verdwenen.

Ten tweede stond in een SOS van een paar maanden geleden ook al een stukje over het feit dat AMD problemen geeft bij professionele audio toepassingen.
Met name de compatibiliteit met audio hardware bleek een probleem.
Ik lul dus niet uit mijn nek.

Helaas kan ik nu geen concrete resultaten presenteren.
Ik heb wel genoeg ervaring, zowel van mijzelf als van anderen, om dit te kunnen zeggen.
 
geen amd !

geen amd !

nou daar wil ik toch wel even wat over kwijt.

Ik heb zelf een AMD thunderbird 1,2 gigahertz , 256 mb intern, asus a7v moederbord rivia tnt2 graphic card een Terratec EWS 88 MT , ik werk met logic audiio platinum ( orgineel !) en ik heb absoluut geen enkel probleem met mijn systeem
sterker nog ik draai , ( unlike een maat van me met een p4 !!!)
met mijn amd 18 AUDIOINSTRUMENT kanalen met op ieder kanaal minstens 1 effectr plugin. ZONDER DSP kaart.
gewoon met de amd processor op nog geen 60 %
en ik heb er dan best zware plug ins tussen zitten die je geluid behoorlijk vervormen , wladorf dpole , orange vocoder.

klinkt echt fantastich en timing , waar hebben we het over
ik heb geen of niet hoorbare latency ( vertraging als ik een softsynth bespeel ! ) en mijn midi is nog 100 keer srtakker dan op mijn oude atari 1040st .

ik zou zeggen AMD is ok ole ole ! voor mij in ieder geval wel !
 
oja nog wat!

oja nog wat!

Ik weet dat op de meeste sites voor audio hardware zoals geluidskaarten etc etc er niet over amd gesproken word

meestal staat er een mac g3 of g4 of een pc 400 mhrtz of hoger. er word dus niet gezegd dat het er niet op draait .
en das inderdaad wel k met peren want hoe weet je dat dan van te voren !.

ik weet in ieder geval zeker dat de Terratec EWS 88 MT
een goede kaart is voor een mooie prijs die geen problemen geeft
hij heeft asio en gsif drivers en bij mij loopt het echt als een treintje.
ook motu kaarten doen het goed met een AMD.

dus voor iedereen die toch een goede amd configuratie zoekt hoop ik dat jullie hier wat aan hebben .
 
Het is ook niet gezegd dat AMD altijd problemen geeft.
Als je alleen maar goede hardware gebruikt (dus inderdaad merkspul en bonafide chipsets), heb je nergens last van.
Je hebt een Asus mobo, dus je begint al goed.

Intel heeft een sterkere floating point operatie dan AMD en dat merk je vooral bij audio.
Maar ja, daar merk je weer vrij weinig van zodra je met 1.2 GHz zit te werken :)
Zeker niet met zo'n fantastische kaart als de EWS 88 MT.

Ik gebruik zelf een PIII 866 op een 440BX mobo, de meest stabiele combi die ik kon verzinnen.
De PIV heeft momenteel nog geen voordeel boven de PIII.
Sterker nog, de AMD blaast hem er nog met gemak uit.

Maar ja, laten we er geen Intel-AMD discussie van maken.
Ik heb er al spijt van dat ik erover ben begonnen.
Voor beide systemen is in ieder geval te pleiten.
 
hoi hoi

hoi hoi

nee psies, geen amd intel discussie , dat wint a...... ach laat ook maar hahahaha :-)

wat voor voor geluidskaart interface heb jij er eigenlijk inztten ?

een vriend van me draait met de zelfde geluidskaart als ik ( terratec ews 88 mt) op een p3 met 500 mhertz
die draait ook gewoon super stabiel en strak. alleen staat zijn cpu meter iets of wat hoger , maar ja dat zal het verschil in megahertsen wel zijn.

Ik had voor mijn terratec een SB live platinum en daar werd ik dus echt geschift van.
ontzettende latency die ik er maar niet kon veranderen.

en zo kwam ik er spelende wijs achter dat een goede interface kaart echt een vereiste is.
zijn er hier ook al mensen die van een ongebalanceerde kaart ( terratec ofzo ) met cinch , tulp aansluitingen naar een bijv Motu of delta kaart gegaan zijn.
is het het verschil tussen gebalanceerde in en uitgangen vegrleken met cinch echt goed te horen ?
als het veel utimaakt dan zet ik bij deze mijn terratec kaart te koop! oja andere treath was dat
 
Back
Top