Hallo allen

erhenius

Ingeburgerd
Lid sinds
20 mei 2014
Berichten
54
Hi there y'all
Ik ben 29 en (nog steeds :dubbel:) een student aan de TU Delft. Zo'n 10-11 jaar geleden had ik een MPC2000 kunnen bemachtigen en heb daar een tijdje wat beats mee gemaakt. Na een jaar begon dat te vervelen, had genoeg van de muziekstijl, dat gecombineerd met mijn start met een HBO opleiding heb ik het verkocht.
Een aantal jaren geleden zag ik een heel nieuwe product, de NI Maschine en was daar erg van gecharmeerd. Het leek de perfecte combinatie van hardware en software. Software... dat veel muziek producenten naar mate de tijd steeds meer gebruikten. Echter na de aankoop kwam ik al snel achter dat je nog steeds heel vaak naar een scherm moest staren. Ik merkte al heel snel dat ik naast mijn bijbaan en studie nu ook bij muziek productie naar een PC scherm moest turen en toch weer vaak met een muis bezig was. Daar boven op had je de meest gestoorde hoeveelheid aan mogelijkheden. Tegen verwachtingen in was dit juist contra productief en ik had na 3 maanden nog steeds geen complete song gemaakt... Dus heb het verkocht en een piano voor gekocht.
Na een periode piano oefenen heb ik een hele lelijke breuk gehad in mijn hand. Nu, twee jaar verder pik het weer een beetje op en recentelijk heb ik weer interesse gekregen in het produceren van muziek. Ik heb een brede interesse in muziek en er zijn weinig genres wat ik niet leuk vind. Nu de vonk er weer is wil ik weer muziek produceren MAAR zonder dat verdomde PC.
Ik heb gemerkt dat te veel keus voor een ADHD'er zoals ik gewoon niet werkt.
Ik heb daarom een midi piano, een Korg ESX en voor synths, samples e.d. een Ipad met een AKAI MPK25. Daar wil ik als laatste nog een Teenage Engineering OP-1 aan toevoegen. Voor zo ver ik me kan inbeelden is dit voor de komende tijd meer dan genoeg. Ik merk weer dat ik zonder een PC leuk achter de ESX zit en 10 seconden later merk dat onderhand 4 uren verstreken zijn en me geen moment geergerd heb.
Synthforum lijkt een boel zeer verschillende leden te hebben die allen een grote liefde voor muziek hebben. Een leuk groepje om bij aan te schuiven. Ik hoop dat ik veel van jullie allen kan leren en een toevoeging kan zijn aan de community.
 
welkom....

studenten2.jpg


:mega:
 
Back
Top