beste live sequenser ??

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Wat is nou de beste live sequencer ??

Ik ga altijd semi-live met m'n mac en heb nooit problemen ....starten lopen en blijven lopen dus.
Een gedeelte arrangeer ik live en stukjes tussendoor zijn voorgeprogameerde stukjes song die gewoon te gecompliceerd zijn om live in m'n eentje uit te voeren waar ik natuurlijk wel zoveel mogelijk aan de knoppen hang.

Ik wil dus een hardware sequencer :

1 omdat ik een computer veel te groot en onhandig vind om te vervoeren. (k'heb al genoeg bij me)
2 ik vind het er niet uit zien op het podium een computer

Nou heb ik nog niet zo lang geleden een mc50 mk2 gekocht om uit te checken. Ik vond het niks omdat ie te beperkt is zoiezo kwa geheugen. Dus die is er weer uit gevlogen.

Wat is jullie ervaring en wat raden jullie aan ??
 
Moeilijk..

Moeilijk..

Dit zijn lastige overwegingen. Een hardwaresequencer is vaak robuust, rete-strak qua timing, betrouwbaar.. en makkelijk mee te nemen. Akai MPC, Yamaha met RM1x en RS7000 ... Roland met z'n MC en SP series..

De combinatie met een sampler is ideaal.. mits je natuurlijk loops en/of samples gebruikt.

Het nadeel van een hardwaresequencer is nog steeds de flexibiliteit en overzichtelijkheid. Met de nieuwe MPC4000 komt Akai dan weliswaar met een groot scherm met allerlei grafische edit-mogelijkheden.. maar dan praat je al gauw over iets in de richting van 3500 Euro.

Je zou aan een laptop kunnen denken.. met bijvoorbeeld Ableton Live erop. Ik hoor hier veel positieve verhalen over.. en dat van verstokte MPC gebruikers. Zelf heb ik nauwelijks ervaring met dit product.. maar we gaan er zeker een keer mee experimenteren. Ook hier weer een nadeel.. een goede laptop (Mac of PC) kost ook weer een hele bak geld.. en de afschrijving is enorm hoog (veel hoger dan op dedicated hardware).
 
mmm ja ableton ik weet niet je kan een demo bij ze downloaden ....heb ik dus gedaan en even vluchtig gekeken (misschien wel te vluchtig!!) en kreeg de indruk dat het voornamelijk voor het gebruik van samples is en das niet de bedoeling. Maar misschien ben ik te vluchtig geweest met uitzoeken en nu dus beoordelen !!!!
 
Zelf gebruik ik een RM1X en ben hier zeer tevreden over. Enigste nadeel van de RM1X vindt ik het kleine geheugen. Als je met veel filersweeps werkt kan dit een probleem zijn.

Ben zo tevreden over m'n RM1X dat ik overweeg voor extra geluiden een Creamware Pulsar te kopen en de synths hiervan via m'n RM1X te triggeren.
(hehehe, eindelijk weer een message over muziek, dat lucht op! :) )

Greetz,

Yawgmoth
 
Of....je verkoopt je RM1X en gaat voor de RS7k?

(en als je die RM1X dan toch wegdoet....:D )


Arv
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Of....je verkoopt je RM1X en gaat voor de RS7k?

(en als je die RM1X dan toch wegdoet....:D )


Arv

Als je het tegen mij hebt. Nooit. M'n eerste piece wil ik bewaren. Kan ik m'n kleinkinderen vertellen wat de bakkermat van al die gouden platen was :)

Greetz,

Yawgmoth
 
Haha, ik had al zo'n vermoeden!

Ik heb hetzelfde met mijn MC303. Doe ik ook nooi weg.. Ook al zal het wat meer gaan dienen als place-mat dan als gear!

Arv
 
Dat nieuwe ding van Logic, met die groote beeldschermen, loopt ook niet altijd vlekkeloos, dat zag ik tenminste op de messe.
Toen hij de vocoder wilde openen gaf hij ineens aan dat er een ongeldige bewerking werd gedaan en dat het programma werd afgesloten, "Neem contact op met uw leverancier"
Wat een afgang was dat.... ik kon m'n lach nauwelijks inhouden.

Ik denk dus toch dat je voor live gebruik beter hardware kunt gebruiken.
 
De Akai ASQ-10 heb ik jaren mee gewerkt prima Seq ( MPC-60 )
 

Vergelijkbare discussies

Reacties
4
Bekeken
944
Deleted member 18007
D
Back
Top