Phrase sampler for live performances

tja, het zijn allebei toffe bakken, maar je moet de meest handige manier zoeken om je samples erin te krijgen, en bij de SU ben je na aanschaf nog niet klaar.

De 2 simms van 32 MB zijn wel te krijgen maar duur, extra output board, en scsi zip drive of cd rom.
Als je dat dan eenmaal komleet hebt dan mag je je wel gelukkig noemen,just like matt de tweede...

en voor die SP 505 heb je dan eigenlijk alleen maar een smartmedia kaartje nodig (of meerdere) en een Smartmedia reader, en die heb je al compleet voor een euro of 150.
 
Origineel geplaatst door Kenny
De 2 simms van 32 MB zijn wel te krijgen maar duur

voor 42$ heb ik vorige maand nog 2x32MB SIMM's besteld en ontvangen, yamaha compatible

Olaf
 
Origineel geplaatst door Kenny
voor die SP 505 heb je dan eigenlijk alleen maar een smartmedia kaartje nodig (of meerdere) en een Smartmedia reader, en die heb je al compleet voor een euro of 150.

Daarom vind ik de SP-505 ook nog steeds het aantrekkelijkst, ook al omdat hij een stuk lichter is.

Misschien is die MC-09 ook wel wat. Ik zal eens kijken zodra dat ding uit is. Bedankt allemaal!
 
No thanks dude..

Onder andere hiervoor is het forum dus goed geschikt en ook bedoeld.
 
Met 8 voices loop je toch al gauw tegen je maximum aan met de SP505.

En ik heb de SU700 gehoord, zowel bij matt second als bij Speedy J, dat is echt een supervet apparaat!
 
Ja 8 voices lijkt wel wat weinig tegenover de 64 voices van de SU, voor drumkits is het goed te doen en voor loops van langere samples is het ook prima te doen.

Alsof je ooit die 64 stemmen gaat gebruiken.
In dit geval lijkt 8 voices dus weinig maar is het genoeg voor toevoegingen van loops en phrases, lijkt mij.

Ieder natuurlijk zijn eisen.
 
heeft ook standaard SCSI en smartcart slot

is imho de ultiemen hardware-studio-in-a box oplossing.....echt waar....tenzij je veel met gefreakte modulaire synth dingen doet...maarja dan koop je er een synthje bij en klaar ben je ;)

Olaf
 
Die RS 7000 is natuurlijk nog beter, maar kost zo'n 3 X zoveel als de SU en SP.

En zelfs bij de RS 7000 moet je nog geheugen inprikken, en een extra outputboard inzetten, als je dat hebt dan heb je werkelijk een beest in huis...
 
De winaar is: Boss SP-505

De winaar is: Boss SP-505

Nadat ik vanochtend een tijdlang met de SP-505 heb zitten stoeien (en ze in de muziekzaak helemaal gek heb zitten maken met die waanzinnige tape-delay emulatie), heb ik besloten hem toch te kopen. Ik ging overstag toen ik ontdekte hoe makkelijk het is om vlug eigen phrases op te nemen en in te mixen. Zo kan ik heel snel mijn basgitaar opnemen, een beat eronder zetten en weer nieuwe partijen spelen.

Ik denk dat hij voor volledige performances misschien wat beperkt is (vnl. vanwege de enigszins beperkte polyfonie), maar ik zal hem uitvoerig testen met mijn band.

Allemaal hartelijk bedankt voor je hulp!
 
Ik zou nog wel een Smartmedia kaartje erbij kopen.


veel plezier ermee...
 
HELP SU700 of RS7000

HELP SU700 of RS7000

Ik wil een machine kopen voorTechno (hard, minimal, detroit).
Het moet goed zijn voor een paar uur lang op feesten. (live dus) en ik wil de mogelijksheden hebben de filters te gebruiken en mischien meer.

Ik kan echt niet kiezen tussen SU700 en RS7000.

Helaas kan ik ze niet allebij proberen of kopen dus ik moet een keuze maken... ik lees me suf op het internet maar ik lees veel over

- rs7000 16 kanalen su700 64. (of 42)
- su700 beter geluid dan rs7000.
- rs7000 meer controllers en mogelijksheden dan su700.
- su700 beter SWING (groove) dan rs7000.
- rs7000 beter omdat het smartmediacard heeft.

aaaaaaaaaagh... welke wordt het... mijn voorbeelden zijn. Junkie XL, Secret Cinema, Devon Miles en andere underground hard, minimal, detroit techno producers.

nog een keer....

H E L P

.
 
Laatst gewijzigd:
Re: HELP SU700 of RS7000

Re: HELP SU700 of RS7000

Origineel geplaatst door Peter Pinkster
Ik wil een machine kopen voorTechno (hard, minimal, detroit).
Het moet goed zijn voor een paar uur lang op feesten. (live dus) en ik wil de mogelijksheden hebben de filters te gebruiken en mischien meer.

Ik kan echt niet kiezen tussen SU700 en RS7000.



aaaaaaaaaagh... welke wordt het... mijn voorbeelden zijn. Junkie XL, Secret Cinema, Devon Miles en andere undergrond hard, minimal, detroit techno producers.

nog een keer....

H E L P

.

Kijk eens in onze Q&A's:
Daar lees je bijvoorbeeld dat Secret Cinema [https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=24543] en Speedy J [https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3988] beiden de SU700 gebruiken.

Heb zelf met beiden niet voldoende ervaring om te oordelen, maar heb zelf nog nooit een top techno act een RS7000 zien gebruiken tijdens een optreden. Wat natuurlijk niet zegt dat dit niet gebeurt.
 
Ik heb zelf een Rs7000 en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Vraag me zelf wel eens af wat nou het verschil is tussen de sampling opties in de SU700 en de RS7000.

Wat is nou het verschil? De sequencer van van de Rs7000 zal zeer waarschijnlijk superieur zijn. Ik denk wel eens aan een SU700 als aanvulling op de Rs7000 maar ik weet dus helemaal niet of dit wel nodig is. Doet de Su700 echt 64 kanalen?

Ik heb eerder begrepen dat Speedy J 2 Su700's heeft gebruikt tijdens zijn livesets. Dat klonk altijd erg vet. Heeft de Su700 andere filters dan de Rs7000?

En in hoeverre is de sampling in de Su700 anders dan in de Rs7000?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb zelf een Rs7000 en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Vraag me zelf wel eens af wat nou het verschil is tussen de sampling opties in de SU700 en de RS7000.

Wat is nou het verschil? De sequencer van van de Rs7000 zal zeer waarschijnlijk superieur zijn. Ik denk wel eens aan een SU700 als aanvulling op de Rs7000 maar ik weet dus helemaal niet of dit wel nodig is. Doet de Su700 echt 64 kanalen?

Ik heb eerder begrepen dat Speedy J 2 Su700's heeft gebruikt tijdens zijn livesets. Dat klonk altijd erg vet. Heeft de Su700 andere filters dan de Rs7000?

En in hoeverre is de sampling in de Su700 anders dan in de Rs7000?

Heb in ieder geval zelf uitgevonden dat de Su700 geen 64 sequencertracks aankan maar 42. Verder is het apparaat 64 stemmig tegenover de 128 van de Rs7000 (sampler en AWM2 engine kunnen beiden 64 stemmen aan).
De rest van de vragen staat nog open.
 
[promo mode on]
ik heb nog een mooie te koop staan ivm aanschaf Roland MV8000.
Su700 met scsi uitbr, 36Mb geheugen, scsi zipdrive, usb zipdrive voor pc, zipdiscs, software om akai zipdiscs te maken op pc zodat je makkelijk en snel samples over kunt zetten via pc.
[/promo mode off]
 
Tja, MV8000 is weer een stapje verder.

Niemand die de sample sectie van de Rs7000 kan vergelijken met de Su700? Dat beantwoord eigenlijk meteen de topicvraag dan.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Tja, MV8000 is weer een stapje verder.

:confused:
 
Back
Top