Phrase sampler for live performances

Vraagje voor de rs7000 gebruikers.

Vraagje voor de rs7000 gebruikers.

Heeeeey !!!
volgens mij wordt het de RS7000. ik heb wat goede ad'vies'en gekregen van producers.

nog wel even een vraagje voor de RS7000 gebruikers...

de RS7000 heeft 16 kanalen, is dat genoeg..en kan ik op 1 spoor meerdere parts gebruiken. ik bedoel eigenlijk kan ik snares, kicks, hihats aan en uit schakelen zonder meer dan 1 spoor te gebruiken? dus hele drum set op een kanaal?

en kan ik veel instellen als ik de interne drums gebruik... zoals decay, lengte van open hihat. accent, filter enz?

kan ik in een live situatie makkelijk op een spoor schakelen van patterns.


dat waren de vragen op het moment..
...ik ben benieuwd naar antwoorden.
 
Re: Vraagje voor de rs7000 gebruikers.

Re: Vraagje voor de rs7000 gebruikers.

de RS7000 heeft 16 kanalen, is dat genoeg.. / ligt eraan wat je wilt.

en kan ik op 1 spoor meerdere parts gebruiken. ik bedoel eigenlijk kan ik snares, kicks, hihats aan en uit schakelen zonder meer dan 1 spoor te gebruiken? dus hele drum set op een kanaal? / Yes, you can.

en kan ik veel instellen als ik de interne drums gebruik... zoals decay, lengte van open hihat. accent, filter enz? / Ook dat is mogelijk!

kan ik in een live situatie makkelijk op een spoor schakelen van patterns. / Jazeker!
 
Origineel geplaatst door Peter Pinkster
Heeeeey !!!
volgens mij wordt het de RS7000. ik heb wat goede ad'vies'en gekregen van producers.

nog wel even een vraagje voor de RS7000 gebruikers...

de RS7000 heeft 16 kanalen, is dat genoeg..en kan ik op 1 spoor meerdere parts gebruiken. ik bedoel eigenlijk kan ik snares, kicks, hihats aan en uit schakelen zonder meer dan 1 spoor te gebruiken? dus hele drum set op een kanaal?

en kan ik veel instellen als ik de interne drums gebruik... zoals decay, lengte van open hihat. accent, filter enz?

kan ik in een live situatie makkelijk op een spoor schakelen van patterns.

Jaaaaaa, sterker nog, de Rs7000 kan in elk pattern 16 parts bevatten. Een part kan op zijn beurt weer 16 tracks bevatten welke elk individueel te muten en filteren zijn. Elke track kan bovendien als je een drumkit selecteert een hele zooi verschillende geluiden weergeven. Een restrictie is dan wel dat je op een hele drumkit alleen een Lowpass filter kunt gebruiken. (Maar dat kun je weer fixen door de output van dat kanaal te samplen (maak je ook je fx weer vrij)).

Schakelen van patterns zou ik even mee oppassen, een pattern bevat in een Rs7000 een complete setup van geleuiden, edits, fx settings, mutes, scene memories e.d. Yamaha heeft een iets andere oplossing gekozen om te zorgen dat dit naadloos verloopt. Ze werken namelijk met Phrases. Deze lopen sowieso naadloos over.

Het wisselen van pattern naar pattern loopt meestal goed maar bij zeer complexe setups kan dit af en toe wel haperen (vergeet niet dat bij de Rs7000 en Rm1x een pattern eigenlijk een hele song setup is die nog niet is uitgemixt, de complete voorbereiding voor een song exclusief de opbouw en uitmix zeg maar. Een pattern is dus niet zomaar een geluidje met een midi sequence maar 16 tracks met daarin 16 phrases met daarin 16 mogelijke geluiden. Dat is een hoop data om even te wisselen!!!!!!)

Nu ik het me bedenk, je kunt als je wilt gewoon 4096 verschillende sounds in 1 pattern setup stoppen.
best ernstig, zal wel een moeilijk te volgen track zijn als je elk geluid 1 x gebruikt en dan overswitched.
 
Laatst gewijzigd:
(zit nu nog in Mexico dus..) AAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYY


als ik dat zo hoor... is het echt een MUST HAVE voor elke producer.
ik moet hem gewoon in huis halen.

.....zodra ik terug ben in nederland.
bedankt voor alle advies. !!


AY QUE PADRE GUEY !!

__________________________________________________
Nu ik het me bedenk, je kunt als je wilt gewoon 4096 verschillende sounds in 1 pattern setup stoppen.
best ernstig, zal wel een moeilijk te volgen track zijn als je elk geluid 1 x gebruikt en dan overswitched.
____________________________________________________


------maar úh acidfever... hoe kom jij aan 4096 geluiden. 16 tracks met 16 parts??? 16×16= 256
volgens mij begrijp ik het nog niet helemaal.

phrase, patterns, parts, tracks, styles, sections... wordt veel studeren dus. :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Peter Pinkster
(zit nu nog in Mexico dus..) AAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYY


als ik dat zo hoor... is het echt een MUST HAVE voor elke producer.
ik moet hem gewoon in huis halen.

.....zodra ik terug ben in nederland.
bedankt voor alle advies. !!


AY QUE PADRE GUEY !!

__________________________________________________
Nu ik het me bedenk, je kunt als je wilt gewoon 4096 verschillende sounds in 1 pattern setup stoppen.
best ernstig, zal wel een moeilijk te volgen track zijn als je elk geluid 1 x gebruikt en dan overswitched.
____________________________________________________


------maar úh acidfever... hoe kom jij aan 4096 geluiden. 16 tracks met 16 parts??? 16×16= 256
volgens mij begrijp ik het nog niet helemaal.

phrase, patterns, parts, tracks, styles, sections... wordt veel studeren dus. :)


Nou eh, ik was een beetje overdreven positief, je hebt in een pattern 16 sections met 16 tracks. 256 tracks dus. Maar je kunt op 1 track natuurlijk wel veel meer dan 1 geluid zetten als je een drumkit gebruikt. Maar 4096 is wel iets overdreven ja :D
 
Back
Top