Het moet niet gekker worden - ebayprijzen

Hoeft niet allemaal Vangelis geneuzel te zijn septische put, dit kan ook, en klinkt modern maar ook vintage:

Alan Braxe & Fred Falke - Palladium (Official) - YouTube

Nou iedereen zijn meug, maar dit is een beetje wat ik bedoel dus :D

Een drumloop 6 minuten laten lopen, een crumar layer en wat gepiel op een keyboard (3 akkoorden.) Pseudo vintage disko. Niet echt iets waarvoor ik naar deplatenzaak zou rennen hehe. een hele slappe zoutloze daftpunk achtig iets....mag wel vintage zijn ofzo, maar ik word er niet warm of koud van.
 
Nou iedereen zijn meug, maar dit is een beetje wat ik bedoel dus :D

Een drumloop 6 minuten laten lopen, een crumar layer en wat gepiel op een keyboard (3 akkoorden.) Pseudo vintage disko. Niet echt iets waarvoor ik naar deplatenzaak zou rennen hehe. een hele slappe zoutloze daftpunk achtig iets....mag wel vintage zijn ofzo, maar ik word er niet warm of koud van.

Dat is de bedoeling van disco. Is je ding gewoon niet.

Ligt aan de speler zelf ook wat je met een vintage synth doet, je kan een CS80 heel modern laten klinken.
 
Dat is de bedoeling van disco. Is je ding gewoon niet.

Ligt aan de speler zelf ook wat je met een vintage synth doet, je kan een CS80 heel modern laten klinken.

Ja klopt is mijn ding ook niet helemaal :)

Zoals ik al eerder zei, iedereen moet gebruiken/kopen wat ie zelf wilt natuurlijk, ik spreek altijd alleen voor mezelf.

En in dat opzicht vind ik niet dat vintage met zulke prijzen nog een optie is om aan te schaffen, al zijn er hele mooie dingen te koop

Ik snap dat er een wet van schaarste is enzo, maar in mijn studio kijk ik gewoon wat ik terug krijg voor een x bedrag aan functionaliteit/kwaliteit
 
)En in dat opzicht vind ik niet dat vintage met zulke prijzen nog een optie is om aan te schaffen, al zijn er hele mooie dingen te koop

Nja ik vind het altijd iets hebben. Ik zie het als oorlogsbuit. Een muffe vette ouwe bak met geschiedenis die je hele studio warm houdt.

Mustang Fastback vs BMW Z4, ik ga voor de Mustang :D

Enfin ontopic maar weer.
 
Ben er klaar mee met op zoeken op ebay. Elke keer als ik wat zoek val ik haast achterover door de decadentie van de prijzen. Nog nooit een koopje gezien. En what's next.. De dozen verkopen waar de synths ingezeten hebben?

Edit: Dit is trouwens onlangs al gebeurd op synthforum nu ik me dat plots herinner.
 
Ben er klaar mee met op zoeken op ebay. Elke keer als ik wat zoek val ik haast achterover door de decadentie van de prijzen. Nog nooit een koopje gezien. En what's next.. De dozen verkopen waar de synths ingezeten hebben?

Edit: Dit is trouwens onlangs al gebeurd op synthforum nu ik me dat plots herinner.

Volgens mij ging het hier om een gratis aanbod aangezien de verpakking daar was en de vraag was of er iemand interesse had in de verpakking (omdat sommige verzamelaars daar behoefte aan hebben)
 
6250€ voor een Minimoog ? :dubbel:
Ik weet niet wie er bij Oscidance koopt, maar je moet halfgaar of steenrijk zijn.


"willing to negotiate on price! I will definitely be buying here again!"
Zegt een koper op de website. Ja, da's ni moeilijk. Ik verkoop ook mijn Waldorf Q voor 5950€, prijs is onderhandelbaar... LOOOOL

Sorry, maar je kan dit soort 'bedrijven' nog nauwelijks ernstig noemen.
 
ik heb er 2 keer gekocht en 2 keer spijt van... Hun geserviced spul is verre van betrouwbaar aangepakt en ze rekenen wel de hoofdprijs.
Sindsdien zijn hun prijzen enkel maar gekker geworden. Maar als je hun mailing krijgt met wat ze weldra weer geserviced gaan aanbieden dat 'net binnenkwam' moeten de zaken vast wel goed gaan.
Dat onderhandelen ivm de prijs bleek ook maar pakweg 50 euro trouwens.
 
Dit keer op Reverb.com....


Moehaha!

Cheers,
Exo. :mega:
 
ik heb er 2 keer gekocht en 2 keer spijt van... Hun geserviced spul is verre van betrouwbaar aangepakt en ze rekenen wel de hoofdprijs.
Sindsdien zijn hun prijzen enkel maar gekker geworden. Maar als je hun mailing krijgt met wat ze weldra weer geserviced gaan aanbieden dat 'net binnenkwam' moeten de zaken vast wel goed gaan.
Dat onderhandelen ivm de prijs bleek ook maar pakweg 50 euro trouwens.

Heb er niet van te klagen,1 van de betere handelaars wat betreft aankopen,correcte duidelijke afspraken,leuke kerel ook.

Maar hij kent niets van synths,heeft die mij zelf ook gezegd,dus wat betreft met service-verkocht spul vertrouw je eigenlijk iemand anders die ligt te knoeien in zijn synths.

Dus idd betaal je veel te duur voor iets dat 'zogezegd volledig geserviced is' maar er zijn andere prutsers zoals Turnlab die dat ook toepassen. (dat is WEL een prutser ivm met aankopen in tegenstelling to Oscidance)
 
Hij leverde een synth die na een half uur niet meer werkte, met een enorme kras er op bovenaan (die niet echt gezien was door me op de foto's, en die na aankoop ook vd website waren) en de stekker die eraan zat was een prul van een halve euro die uit elkaar viel met de contacten gewoon bloot. Dodelijk voor kinderen huisdieren enz
En aan een prijs waar ik elders fuckin mint en geserviced kocht mét flight. vriendelijk was ie wel, hij kreeg m zo retour.
 
Dat 'verkocht met service' moet je van geen enkele van al die handelaars geloven.

Stof afdoen en kijken dat alles werkt (en dat is een momentopname) valt ook onder 'service'.
 
Prijzen op Reverb en eBay zijn vaak hoger dan we hier op SF of op Marktplaats zien, maar soms zitten er wel goede deals tussen en sommige dingen (met name specials als SCSI2SD of exotische uitbreidingen en reserve-onderdelen etc) vind je ook simpelweg nergens anders. Heb het afgelopen jaar 2 synths via eBay gekocht, een Roland XV-5080 met max geheugen voor €450 inclusief verzending uit Duitsland en een Ensoniq TS-10 in flightcase met toebehoren (zwaar!!!) voor €665 inclusief verzending vanuit Duitsland). Toch wel redelijke prijzen dacht ik.
 
Sja, da's ook alweer zo'n 15 jaar geleden he ... Een hoop dingen die toen voor een habbekrats gedumpt werden zijn nu 'vintage' en verkopen voor een stuk meer. Al is €1000 wellicht erg ambitieus voor een s-950, maar ze zijn best gewild en aan de prijs. Een 303, 808 en 909 kon je ook ooit kopen voor 150 gulden of dat soort gekke prijzen en die zijn nu niet meer te betalen. Je ziet nu met de klassieke digitale apparaten hetzelfde gebeuren, na massaal dumpen wegens overstappen naar softsynths of moderne workstations zie je dat er nu weer een hoop liefde is voor de oude 90s bakken en dus gaan de prijzen omhoog.
 
Back
Top