Het moet niet gekker worden - ebayprijzen

kernwoorden:

VINTAGE
ZELDZAAM
ONE OF A KIND OFFERING
FULLY SERVICED
ONLY TWO PIECES LEFT

2000 EURO VOOR EEN MS20.. NU, IK WIL NU GELD ZIEN NU HOPPA 2000 EURO DOKKEN, IS VINTAGE

ga toch effe..

 
Zelfs de meest verkochte synths zoals de Korg M1 en de Yamaha DX7 worden zeldzaam volgens diverse advertenties :P
 
Het mooie is dat er zoveel nieuwe betaalbare shit is dat er eigenlijk geen enkele reden meer is om je helemaal blauw te betalen aan halfgare vintage ouwe shit.
 
precies, leuk nieuw spul en de juiste clones, net zo veel lol, voor minder geld (en zorgen)
 
Het mooie is dat er zoveel nieuwe betaalbare shit is dat er eigenlijk geen enkele reden meer is om je helemaal blauw te betalen aan halfgare vintage ouwe shit.

En toch wordt de ouwe meuk nog steeds goed verkocht. 8)
 
Het mooie is dat er zoveel nieuwe betaalbare shit is dat er eigenlijk geen enkele reden meer is om je helemaal blauw te betalen aan halfgare vintage ouwe shit.

jatog

Iedereen moet lekker zelf weten waar ie zijn geld aan uitgeeft natuurlijk, maar ik vind altijd dat op basis van melancholie en nostalgie wordt gekocht die ouwe zooi, niet omdat het zo lekker praktisch werkt in de 21e eeuw...

Zon Jupiter of CS80 bijv is erg leuk allemaal, maar welke hedendaagse muziek zit dat soort geluiden nu in, of dat je niet zonder deze machine dat kan maken...


Alleen van die pseudo new age vangelis geitenwollensokken pingelaars/synthkaraoke pplz denk ik. Die helemaal kunnen gaan zitten mierenneuqen over welke lazerharp het beste is...(deze week nog gezien hier op SF :D) Jezus fucking K lekker contemporary shit die laserharp
 
En toch wordt de ouwe meuk nog steeds goed verkocht. 8)

Volgens mij inmiddels alleen nog maar tussen vintage handelaren onderling :D

Net als antiek dat ook alleen maar tussen handelaren en verzamelaars verkocht wordt, maar niet meer om daadwerkelijk te gebruiken waar het ooit voor bedoeld was.
 
Sinds m'n TR-8 en INTEGRA-7'is m'n ROLAND honger volledig gestild
 
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geïnspireerd raken door 'die ouwe zooi' en dat juist hun mankementen/beperkingen en gare onderdelen bijdragen aan een uniek geluid of bediening. Ook ik krijg warme gevoelens bij veel vintage apparaten en vind ze echt tof om mee te spelen, voor mij is alleen gebruiksgemak, betrouwbaarheid/stabiliteit en 'onderhoudsarm' vele malen belangrijker dus ik hoef het zelf niet zo nodig te hebben allemaal. Voor mij is de ultieme mix nog steeds software (vanwege prijs, controle, recall en mogelijkheden), hardware (hands-on, patchen/pluggen, dedicated interface) en analoog (typisch geluid, mogelijkheden, hands on control), bij voorkeur nieuw of 'jong tweedehands'.
 
Er zijn nog genoeg man die vintage synths kopen om ze te gebruiken waaronder ik. Je gaat me niet zeggen dat een VA synth meer karakter heeft dan een Korg Trident ofzo. Gaat me om karakter, en alles moet lekker vuil klinken. Als je graag cleane koude geluiden hoort dan koop je beter een moderne. Ik mix beiden om tot iets modern te komen. Gaat me totaal niet om de nostalgie. Warm vs koud. En nee Raphie de Prophet 12 is een killer machine, maar hij klinkt me te perfect.

Plus ik word geil van die oude muffe geur van halfrotte elektronica. Zo'n ding leeft.

:okdan:
 
Klopt, maar de rolands zijn voor mij "close enough" plus hun gehele rompler collectie erin, is voor mij perfect :D
 
Zon Jupiter of CS80 bijv is erg leuk allemaal, maar welke hedendaagse muziek zit dat soort geluiden nu in, of dat je niet zonder deze machine dat kan maken...

Alleen van die pseudo new age vangelis geitenwollensokken pingelaars/synthkaraoke pplz denk ik. Die helemaal kunnen gaan zitten mierenneuqen over welke lazerharp het beste is...(deze week nog gezien hier op SF :D) Jezus fucking K lekker contemporary shit die laserharp

Hoeft niet allemaal Vangelis geneuzel te zijn septische put, dit kan ook, en klinkt modern maar ook vintage:

 
Back
Top