Sonic Potions: LXR Drum Synthesizer

Dit was m'n eerste zelfbouw. Echt goede instructies en erg makkelijk in elkaar te zetten. Nu alweer 2 jaar trouw in m'n setup. Heerlijk om zelf de geluiden te verbouwen. Iemand al eens andere samples op de SD gezet?
Binnenkort gaat de trigger out erin. En ik ben nog aan het twijfelen om de stalen case te nemen. Dan moet ik wel m'n leds opnieuw solderen, die zijn nu niet zo netjes.
 
De metalen case is uitverkocht. De vraag is wanneer een tweede batch beschikbaar komt.
 
Uuuh nu geloof ik
 
De LXR werkt mijn interesse. Is het nu wat of niet?
Ik zoek een drumsynth ter aanvulling voor mijn TR-8, digitakt en RS7000.
Ik las op het net wat over sync problemen (die blijkbaar verdwijnen als je de case niet te hard laat spannen ter hoogte van het display; dit zou over een vorige batch gaan en zou ondertussen verholpen zijn). Het is de bedoeling dat hij meeloopt als slave aan de RS7000.
Hoe verloopt het bouwen? Ik heb ervaring met de soldeerbout en zou een sterke voorkeur hebben voor de metalen case.
Alle opmerkingen en tips zijn welkom over de gebruikservaring als de bouw van het toestel.
Zijn er nog ontwikkelingen in het o.s. of is dit apparaat ten dode opgeschreven?
Zijn er storende bugs die het onwerkbaar maken?
 
Ik ben fan.
Met de midi blijkt wat problemen te zijn, maar daar heb ik zelf geen last van (gebruik de trigger IO voor sync)
Bouwen is goed te doen, de instructies zijn helder. Gewoon de tijd nemen vooral met de leds. Verder vond ik de knopjes niet echt vast zitten en heb ik met dubbelzijdig tape moeten vast maken. Mijn LXR is wel van de eerste batch, dus kan zijn dat het bij de jouwe opgelost is.
Behalve dat de sonicpotions forum niet meer actief is, is er nog wel een andere firmware beschikbaar:
http://brendanclarke.com/2016/02/15/lxr-custom-firmware-tutorials/
Opzich mis ik met deze firmware niets.
 
Mijn LXR is echt een rampen-project aan het worden, ondanks dat ik hem echt netjes en met zorg en aandacht heb gebouwd, krijg ik hem maar niet aan de praat. Eerst bleek de geleverde microprocessor niet goed te werken, nadat opgelost te hebben, weigert hij SD-cards te lezen.. ik vermoed dat mijn main-board defect is.

Helaas is de service van Sonic Potions ‘niet bestaand’, beste man reageert niet op mail en het forum is al een tijdje uit de lucht.. maar bestellingen worden wel behandeld. Weet iemand raad?
 
Mijn LXR is echt een rampen-project aan het worden, ondanks dat ik hem echt netjes en met zorg en aandacht heb gebouwd, krijg ik hem maar niet aan de praat. Eerst bleek de geleverde microprocessor niet goed te werken, nadat opgelost te hebben, weigert hij SD-cards te lezen.. ik vermoed dat mijn main-board defect is.

Helaas is de service van Sonic Potions ‘niet bestaand’, beste man reageert niet op mail en het forum is al een tijdje uit de lucht.. maar bestellingen worden wel behandeld. Weet iemand raad?

Je kan die SPI communicatie tussen processor en sd card eens beter bekijken ? http://www.sonic-potions.com/sites/default/files/documents/MainboardSchematic.pdf .Die kaart moet wel als FAT32 geformatteerd worden ... max capaciteit misschien ook ? ... er is een wiki en schema's dus :D
 
Ik had nog geen hardware drumsynth dus heb ik mij gisteren een 2dehandse LXR gekocht met metal case.
Dat voelt heel rubust aan en de eerste indrukken qua klank zijn zeer goed.
Echter heb ik een kleine vraag voor mensen die ervaring hebben met de metalen behuizing.
Ik heb 2 lightpipes van de leds die niet goed vast zitten (en er zelfs uitvallen).
Via https://www.sonic-potions.com/Documentation/LxrMetalEnclosureAssemblyGuide.pdf ga ik vanavond aan de gang om dit probleem hopelijk op te lossen.
Er zouden rubberen o ringen gebruikt zijn om de lightpipes op hun plek te houden.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het 'probleem' met de lightpipes kunnen oplossen door ze nog een klein beetje in te korten.
Deze worden inderdaad op hun plaats gehouden door o-ringetjes.
Ik heb al enkele avonden met de LXR zitten jammen en het is echt wel een leuk ding voor zijn geld.
Je krijgt er alvast hele leuke geluiden uit en het is iets wat ik nog niet had in mijn setup (beetje hardware microtonic voor diegene die de vst kennen).
Ik draai momenteel het Brendan Clarcke o.s. wat heel goed werkt maar ik heb hiermee al 2 vastlopers gehad.
 
Ik kan nu niet naar de video’s kijken maar de geluiden die ik er uit krijg vind ik zeer goed. Ik was echt aangenaam verrast toen ik de LXR in mijn studio kon testen. MAAR ik beschouw de lxr eigenlijk als een onafgewerkt product aangezien de Brendan Clarke software nooit is afgewerkt. Ik vermoed dat iemand hier ooit wel verder zal aan werken gezien de populariteit van de unit. Ik beschouw het eigenlijk als een alternatief voor de Machinedrum. Ik had er recent 1 in mijn handen om te testen (en te kopen) maar de encoders waren gaar en dat display is echt om te huilen. Welke slimmerik plaatst nu zo een display in dure gear?
 
Back
Top