Yamaha presenteerd een 'Open plug-in technology'

Wellicht wel een van de vaagste presentaties van Yamaha ooit.

http://www.yamahasynth.com/news/index.htm

Maar ze hebben een nieuwe standaard voor sequencers bedacht en de architektuur open gehouden voor 3rd parties.
Het werkt wel alleen onder Windows OS dus Apple/Linux gebruikers hebben het nakijken. (tenzij Wine32 voor Linux het ook aankan)

Het komt er op neer dat je een sequence in je computer maakt en dat 1:1 naar een hardware apparaat of andere computer kan overzetten. Hoe dit nou precies werkt is dus het vage en volgens mij zijn er meer restricties dan Yamaha doet geloven.
Ze zeggen er expliciet bij dat het niet voor audio bedoeld is.

Vooralsnog dat je het als een sequencer editor voor alle nieuwe Yamaha synths/modules/groove boxes kunt zien. Of de andere merken meegaan is een 2e.
 
Last edited by a moderator:
Joepieeee mn 200ste post.

Dit is als je erover nadenkt best vet. Je kan dit voor allerlei shit gebruiken. Editors voor je gear in je sequencer is een ding (denk sounddiver achtige shit maar dan helemaal geintergreerd in je sequencer)
Maar je kan ook stepsequencers of arpeggiators als plugin voor je sequencerpakket draaien. Ik hoop dat dit bij Steinberg en Emagic aan gaat slaan!
 
Ik kwam net op de site van yamaha tegen dat de eerste synth editors al uit zijn (voornamelijk voor yamaha gear) en dat Sonar 2 OPT al ondersteunt.
 
Excuus voor de typo in de kop van het bericht.

Maar zover ik weet kun je alleen voor de Motif een 1.1 versie downloaden voor windhoos.

Mager hoor. Heel mager.
Net zo irri als die XV5050 editor die geen ondersteuning voor de 5080 heeft of Recycle 2 die S760 support dumpt.
 
Ze rekenen op 3rd party support. Er is al iemand die een CS1x editor geschreven heeft. Ik ben zelf van plan een editor te schrijven voor de Waldorf Pulse.
 
Back
Top