Querist - Wake Up! (ft Bob) [Feedback?]

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Allen, vorige week postte ik een eerste track van mijn aankomende E.P., Spirit. Die mocht op jullie goedkeuring rekenen en het leverde nog wat nuttige tips op in het volgende draadje https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=175685

Hier is een tweede nummer, waarvoor tips ook welkom zijn. Arrangement en opbouw ga ik niet meer wijzigen, dus voornamelijk alles wat je hoort aan verbeterpunten in de mix. Deze plaat is nog in een minder vergevorderd stadium, dus ik denk dat hiervoor ook meer opmerkingen te maken zijn.

https://soundcloud.com/querist/wake-up-ft-bob-rough-mix

Vorige keer heb ik uitvoerig uit de doeken gedaan hoe het één en ander, ook technisch, tot stand kwam. Als daar interesse voor is doe ik dat hiervoor ook graag, maar ik kom er nu even niet aan toe.

Dus; wat vinden jullie er van?
 
Lekkere track :D Vocalen zijn qua verb 'n fx erg lekker zo.. :)

Zit ff te luisteren.. maar de snare kan wel wat meer karakter gebruiken. 'n Boost in het mid en mid-hoog, springt die derde tel er ook wat meer uit.
Moet heel erg wennen aan het stuk rond 1:44.. wel lekker maar mis nu iets.. misschien is het wel wat om daar ook een snare op de derde tel te gebruiken. :)

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de meningen.. Heb een aantal maanden terug de vocalen en nog wat dingetjes mogen opnemen voor deze track en dus erg nieuwsgierig hoe ie valt bij jullie :)
 
Goh, die vocals komen me zo bekend voor...

Heerlijke track dit! Mixtechnisch gezien lijkt ie soms wat vol te lopen in het midlaag. Misschien wat laag uit de gitaren en wat hoog erbij? En de opmerking van Patrick over de snare kan ik me wel in vinden.

Maar dit zijn details. Trak is zeer geslaagd wat mij betreft!
 
Als bovenstaande meningen (den dat Dr Bibber en Zakmes het goed uitgelegd hebben)
Iets missen kan met het ontbreken van "Ghost notes" te maken hebben.

Leuke muziek waar ik wel naar kan luisteren ergens in een zaal met een Belgisch :biertje:

Leuk dus :okdan:
 
Muzikaal heb ik er weinig op aan te merken. Dat koortje vind ik wel tof. Mix klinkt een beetje wollig, de drums missen wel wat hoog en in het midlaag (ofzo) hoor je weinig detail. Wat hierboven ook al gezegd is dus. En het einde is wel vrij abrupt.
 
Back
Top