Gezocht: Goed en snel programma voor previewing

artcloud

Ingeburgerd
Lid sinds
1 september 2011
Berichten
80
Locatie
Weert, Limburg
Hey allen,

Ik ben opzoek naar een makkelijk en snel programma om samples en renders mee te kunnen previewen.
Op het moment gebruik ik iTunes (omdat hier ook mijn gewone muziekcollectie in staat) maar het begint me onderhand op de zenuwen te werken met random crashes en de lange opstarttijd.

Wat zijn goede alternatieven? En ik weet niet of er tussen verschillende programma's kwaliteitsverschil zit, dat zou zeer handig om te weten natuurlijk. ;)

Alvast bedankt! :okdan:
 
Er is voor Windows ook een kleine plugin die je kan installeren, als je dan in je explorer op een audiobestand gaat staan met de muisaanwijzer, wordt die direct afgespeeld.

Link verwijderd ivm mogelijke trojan!
 
Laatst gewijzigd:
Hmmm.... de link die ik gaf blijkt een trojan te bevatten, dat zegt Symantec hier tenminste. Sorry!

Ik zoek nog even een niet corrupte link van zo'n plugin, er zijn er meerdere.
 
Misschien denk ik nu wel erg simpel hoor, maar spatiebalk indrukken op een filenaam is toch makkelijk? (preview in OSX)
 
(het bedrijf waar ik werk gebruikt):
McAfee VirusScan Enterprise + AntiSpyware Enterprise
Version number: 8.8.0 (8.8.0.975)

Thuis heb ik MS Security Essentials... sinds kort, vroeger Avast.
 
Misschien denk ik nu wel erg simpel hoor, maar spatiebalk indrukken op een filenaam is toch makkelijk? (preview in OSX)

Het werkt niet zo voor windows denk ik. Ik gebruik Vox als speler, die is vele malen beter dan itunes.
 
Misschien denk ik nu wel erg simpel hoor, maar spatiebalk indrukken op een filenaam is toch makkelijk? (preview in OSX)


Dit werkt in Windows helaas niet.

Zo'n pluginnetje voor audio preview zal je daarvoor moeten installeren.

En oh, vaar niet altijd blind op wat je virusscanner meldt :).
 
Thanks SilverBullet76, PabloDeMode, ik ga ze binnenkort ff checken. :)

Wat voor programma's gebruiken jullie zelf om de renders van je tracks en instrumentopnames te checken? Zit tussen sommige echt verschil of is dat vrijwel niet te merken?

Samples kunnen inderdaad vanuit 'n daw worden afgespeeld, alleen heb ik er soms last van dat ze niet volledig gespeeld worden maar een paar seconden (maar dit kan natuurlijk ook aan instellingen liggen)
 
Back
Top