Reason 2.0 !!!!

Reason 2.0 is aangekondigd...ff snel een opsomming:

- Malstrom Graintable synthesizer (een combinatie tussen granular synthesis en wavetables zoals dat in de PPG en microwave voorkomt)

fp_malstrom.jpg


- NN XT sampler..veel uitgebreidere versie van NN19 met oa auto-pitch detection, layers en tempo-synceable LFO's, speciaal filter voor Akai sample import, eet ook soundfont2 samples...

fp_nn-xt.jpg


- de sequencer kan losgekoppeld worden in een ander venster! joepie ;)

- Orchestral sound library

- OS X support

de upgrade kost 99euro voor geregistreerde Reason 1.0/1.0.1 gebruikers......als je na 1 maart 2002 een licentie hebt gekocht is de update gratis....2e kwartaal 2002 zal de shipping beginnen...

Olaf

Sycorax's aanvulling:

malstrom_50.jpg


Deze pic is de niewe softsynth die wordt geïntegreerd in Reason.
Er komt ook ineens een nieuwe sampler bij... ziet er spannend uit ;)

Kijk zeker effe hier voor de specs: REASON 2.0
 
Laatst gewijzigd:
Soooooooo, hier word ik nou gelukkig van..

Ik ga die Propellerheads flink kussen zondag in Frankfurt..
 
hee sycorax,

hoe kan jij mijn bericht editten?

Olaf
 
Grappig dat mensen zo snel tevreden zijn met alleen een gelikte nieuwe grafische interface!
:p

oeps, nu krijg ik natuurlijk half het DSF over me heen... ?


Arv
 
de ene helft is al vertrokken, de andere helft valt over mekaar heen in een andere thread haha...

nou, 2 nieuwe modules vinnik niet bepaald alleen maar een gelikte interface....of bedoelde je dat niet?

Olaf
 
Ik heb de demo geluisterd, en vond het goed klinken, vandaar.

Die nieuwe synth is natuurlijk altijd een welkome aanvulling op het geheel.

Die sampler is best wel indrukwekkend, en positief verbeterd, in mijn ogen, (en oren).

En natuurlijk die sequencer die je kan loskoppelen, is toppie..
 
He Olaf,

Mag jij dit ook testen of hoe zit dat?

En volgens mij moet ik wel upgraden want gebruik Reason de laatste tijd zoveel. :)
En dan met cubase SX rewiren.

Eigenlijk is het wel irritant, er komt zo snel weer nieuwe software uit en je moet iedere keer weer 100 a 150€ neertellen voor upgrades. En dat zijn toch weer een of twee sample CD's.
Mja, de reason bank is eigenlijk ook een soort sample CD. :)
 
yup, als alles goed is zit ik ook bij de beta-testers van V2... ;)

op zich vind ik 99 euro een hele redelijke prijs voor deze update.....32bits sample ondersteuning, loskoppelend sequencer-window, 2 gloednieuwe modules erbij, een hele CD met orchestral string samples......mwoah..dat is prima te doen vinnik....

zit ook een hele nieuwe manual enzo bij....

ik zal jullie als het even kan op de hoogte houden tijdens de test maar ben bang dat ik niet al te veel kan vertellen, non-disclosure enzo

Olaf
 
Volgens mij hebben ze mijn Orchestral track van de DSF Sample/Song DB geplukt :)
 
Ik hoop dat ze ook wat gaan doen aan de audio implementatie binnen andere programma's (dus niet meer stand alone laten draaien m.b.v. ReWire)

En dat ze ontwikkeling van third party synths voor Reason gaan toelaten :)
 
Origineel geplaatst door Synic
Ik hoop dat ze ook wat gaan doen aan de audio implementatie binnen andere programma's (dus niet meer stand alone laten draaien m.b.v. ReWire)

En dat ze ontwikkeling van third party synths voor Reason gaan toelaten :)

nee dit gaat 99,9% zeker nooit gebeuren voor Reason....het concept van Reason is "self-contained"....ze hebben ReWire ook niet voor nix ontwikkeld.....dus als je reason in combi met je midi gear en/of VST/directX wilt gebruiken: rewire...

overigens heeft Cakewalk nu ook ReWire support in Sonar aangekondigd..

Olaf
 
Hey Olaf,

nee ik heb je bericht niet geëdit... Ik had ook nieuws doorgestuurd. Dat zal samen met jouw nieuws geweest zijn en ik denk dat de mods deze 2 posts hebben samengevoegd... :)

In ieder geval: Die Malström ziet er veelbelovend uit, maar spijtig genoeg maar 2 LFO's. En ik begrijp echt niet waarom ze weeral geen MIDI-Out hebben geïmplementeerd... Is dat nu zo moeilijk?

Greetz
 
Ziet er ok uit, hellaas niet al de features die ik zou willen zien. maar ze kunnen niet iedereen gelukkig maken.

De prijs staat mij niet tegen. Hoop alleen dat je de orginele cd niet nodig hebt bij de upgrade. Ben er nl. maandag per ongeluk met mijn bureaustoel overheen gereden =(

Zal de dealer eens om een nieuwe vragen.

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top