Moderne sampler/sequencer/synth/drummachine vergelijkbaar met RS7000?

Cool :)
Ik ga 'm zeker herbekijken, vooral het deel vd de octatrack in je filmpje.
Het is dus een sampler sequencer met fx op de samples en een crossfader om variatie te brengen.
En wat we nu gemist hebben, hoe lang duurde het voorbereidend werk? Samples uitzoeken, laden, fx kiezen al op voorhand enz?
Nogmaals dank!
 
Voorbereiding was niet zo lang. Je kan eenvoudig door een lijstje met samples scrollen en direct luisteren. samples zitten netjes in mapjes zoals je ze erop zet. Het leek me alleen vervelend om te kijken hoe iemand door samples heen browsed. Denk dat ik 10min bezig ben geweest met samples uitzoeken en nog 10min om even een proefpatroon te maken en kijken wat een beetje past. De rest was improvisatie. Ligt er ook een beetje aan hoe groot je library is en hoe goed je die kent.

Octatrack is inderdaad zoals je zegt. Hij kan ook externe apparaten sequencen, dat gaat niet ten koste van je audiotracks. Hij is nu gebruikt als drumcomputer maar je kan ook live samplen, loopjes opknippen, hele vocal tracks ermee afspelen en zelfs als synth gebruiken met single cycle waveforms. Erg leuk ding vind ik.
 
Back
Top