Arturia Beatstep

Ik heb eigenlijk nog nooit met midikabels gewerkt, alleen virtueel midi. Wilde even zeker weten of de beatstep met zo'n module kan werken.

Maar sowieso clock out, hoe dan? Je hebt cv en gate, en een midi aansluiting. Gate bedoel je dan?
 
Ik heb eigenlijk nog nooit met midikabels gewerkt, alleen virtueel midi. Wilde even zeker weten of de beatstep met zo'n module kan werken.

Maar sowieso clock out, hoe dan? Je hebt cv en gate, en een midi aansluiting. Gate bedoel je dan?
De beatstep stuurt midi clock door z'n midi output. (clock out)
En datzelfde signaal wordt naar gate pulsen omgezet en naar de gate output gestuurd.
 
Maar ik kan toch niet een patch kabel direct in de midi out stoppen en dat als clock gebruiken in mijn modular?
 
Maar ik kan toch niet een patch kabel direct in de midi out stoppen en dat als clock gebruiken in mijn modular?
- Je kan een midi kabel in de beatstep midi out stoppen en in een midi input (als je dat hebt) op de modular.
- Je kan een patch kabel in de beatstep gate out stoppen en in een gate input op de modular.
Wat is de vraag nu weer? :dj:
 
Vandaag dit apparaat tijdens de Musikmesse even in mijn handen gehad. Hij voelde steviger aan dan ik verwacht had en de displays zijn, hoewel erg klein, wel beter af te lezen dan de displays die Nord gebruikt: het contrast is duidelijker. Het was voor mij de eerste kennismaking met een stepsequencer, maar wel een erg aangename ervaring.
 
kan je met de beatstep in standalone mode ocate switchen? Dus octaafje omlaag, octaafje omhoog... Dus dat je hem als een midi keyboard kan gebruiken...

Ik las ergens dat hij dat niet kon.. leek me vrij vreemd.
 
Je kan dat, maar dan moet je de kliks vh wiel goed en snel tellen, en draaien als er even geen noten gaan weerklinken. :)
 
Zou vandaag bij mij bezorgd worden.... Maar de Postbodes zijn aan het staken wordt dinsdag pas!!!!! Bah
 
Ik heb de Pro in huis en bevalt tot nu toe erg goed.
Hij is wit met wat 80's achtige tennis kleurtjes.
De tracks hebben alle een eigen kleur en de led's veranderen mee naar de kleur als de track geselecteerd is.
De bouwkwaliteit voelt erg degelijk aan en is zwaarder dan ik had verwacht.
Knoppen en pads voelen ook goed aan maar zoiets kan je echt pas na verloop van tijd beoordelen op duurzaamheid.
Ik heb 'm gesync'd met ableton en moest de midi sync clock op - 33.0ms zetten om 'm exact gesync'd te krijgen.
Verder nog geen sync problemen ondervonden.
Verder wijzigen de functie zichzelf wel.
Erg fijn dat je de patternlength kan instellen.
De random en probability functie is ook leuk voor wat variatie.
Kortom veel apparaat voor relatief weinig geld.
Aanrader :okdan:
 
Back
Top