Storn Maga Analog Synthesizer

storn-system-maga-panel.jpg



Storn System has announced a new hybrid analog synthesizer, the Storn MAGA.

Here’s what they have to say about the MAGA:

Storn MAGA itself is Analog Modular Synthesizer, which is there are analog and digital technology processes, or called hybrid, the outcome and process in Storn MAGA is pure analog, with features given include things like Voltage Controlled Oscillator, Voltage Controlled Filter, Voltage Controlled Amplifier, Low Frequency Oscillator, Attack Decay Envelope, ADSR Envelope and Noise.

Digital functions of MAGA is simply to process MIDI control system and modulation patch routing storage (saving routing analog path, as a substitute of input / output cables routing path that found in a normal modular analog synthesizer), which could keep about 40 presets.


Features:

VCO, VCA, VCF, LFO, AD Envelope, ADSR Envelope, Noise
VCO with multiple independent output
VCO input from CV IN
Processing external input from instrument such as guitar, bass, drum, vocal etc.
MIDI IN and MIDI OUT
Patch Matrix with save and edit system
Complex mixer routing (input/output path)
Portable Case
Specifications:

1 VCO (SINE, TRI, SAW, SAW SHAPE, SUB)
1 VCF (LPF/BPF)
1 VCA WITH Modulation DRIVE
1 NOISE (WHITE / PINK NOISE)
1 LFO (TRI / SQUARE)
1 ADSR ENV
1 AD ENV (CHAOS LFO / AD envelope can receive input trigger via LFO output)
1 SAW SQUARE LFO (CHAOS LFO)
1 EXTERNAL AUDIO
PRESET MODULATION MATRIX (40 preset)
HEADPHONE OUT
MIDI IN/OUT
MIDI OUT (CONTROLLER)
CV GATE IN
CV GATE OUT
AC INPUT SUPPLY
The Storn MAGA is expected to be available at the beginning of February, priced at US $1,500.


http://blog.stornsystem.com/storn-maga-theintroduction/
 
Geinig ding. Gelimiteerde oplage van 50 stuks. Ik snap alleen niet helemaal het nut van een preset voor alleen het modulatie matrix. Zeker op een eenvoudige 1 VCO/VCF/VCA synth. Of mis ik iets?
 
? Ongeveer elke synth kan toch opslagen in presets hoeveel de lfo en de envelopes de filter, oscillators, pw en vca moduleren ... Dat een matrix noemen voegt niet echt veel toe. Alleszins geen 1000$ aan waarde.

Een brein voor je modular is de buchla 210e + presets ... maar het moet idd wel te maken zijn in eurorack of zo.
 
moet t allemaal nog zien gebeuren... zijn renderingen en nog van matige kwaliteit ook. Als dit in febrauri op de markt moet komen dan verwacht ik wat betere plaatjes en misschien ook wel testresultaten. ik geloof er niks van. T enige dat ik aan dit ding interesant vind is een programmeerbare patchbay maar die mag volgens mij maar 200,-/300,- kosten. en dan zou ik die patchbay pas interessant vinden als je ook andere dingen (extern) ermee kan patchen.
 
Mja, smaken verschillen en ik zie echt niet wat er interessant aan is. Ik vind het panel nogal onduidelijk en lelijk en snap niet goed waarom die "matrix" niet gewoon kan vervangen worden door 16 rotary encoders ipv 4 encoders en een bende knopjes. Voor 1500USD kan dat er toch af ? [Het modulatie level gaat toch niet voor alle 4 de bestemmingen hetzelfde moeten zijn - nu ik wat er naar kijk misschien wel en kan je enkel aan/af zetten ??]

Het lijkt me ook dat dat ding veel modulatie mogelijkheden mist die er toch wel op mochten zitten en bv wel in de evolver mod matrix zitten (envelope > lfo speed, osc > vcf freq, modulatie van resonantie etc). Natuurlijk wat dat chaos LFO/env1 ding doet is nogal onduidelijk, dus misschien zitten er wat trukjes in, maar lijkt me niet erg interessant. Voor 300 euro misschien, maar dan nog.
 
Back
Top