• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Roland GAIA SH-01

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Deze Roland GAIA SH-01 synthesizer is zeer hands-on. Voor praktisch iedere basisfunctie is wel een knop, potmeter of slider aanwezig. Perfect voor beginners die willen leren, maar dankzij z'n vele mogelijkheden en effecten ook geschikt voor het geavanceerdere/ruigere werk. In totaal zitten er 21 verschillende waveforms op, waaronder drie varianten van de super saw die veel gebruikt word in trance muziek. In feite bestaat de GAIA uit drie keer het complete frontpaneel, aangezien je voor iedere "tone" alle parameters apart kunt instellen. In combinatie met de LFO parameters en effecten (distortion, fuzz, bit crasher, flanger, phaser, pitch shifter, delay, panning delay, tempo sync, reverb en low boost) kun je zeer complexe geluiden realiseren. Met deze synth kun je alles maken, van ambient soundscapes en spacy effecten tot snoeiharde leads en bass sounds. De SH-01 heeft tevens een 24bit USB audio interface aan boord en ondersteund ook MIDI via USB. Als bonus is er nog de verborgen General MIDI 2 soundbank aanwezig (128 geluiden uit allerlei categorieën, aan te sturen via MIDI). Plus er zijn nog 8 extra geluiden beschikbaar via een verborgen soundbank.

Ik ben de eerste eigenaar en heb deze virtueel analoge synth gekocht in oktober 2012. Alles is in nieuwstaat. Buiten de originele USB-kabel is hij helemaal compleet, inclusief originele verpakking, handleidingen, dvd met introductievideo's, drivers op cd, originele pakbon en factuur. De USB-kabel kan ik helaas niet meer vinden, dit is een standaard USB A-naar-B-kabel. Tevens is hij voorzien van de laatste nieuwe firmware. Als bonus zitten er nog mijn eigen patches bij, alsmede een op maat gemaakte beschermhoes.

Buiten de standaard presets zijn er via internet vele gratis patches verkrijgbaar via de website Roland Axial. Op dit moment staan daar 152 verschillende patches op uit allerlei categorieën. Plus ik heb nog de links naar de Fisher Collection (64 custom patches) en een hele reeks user patches van forums en dergelijke.

Het geheel mag weg voor de vaste prijs van €400. Kan afgehaald worden in Zuid-Limburg of worden verstuurd per PostNL pakketservice.
 
Last edited by a moderator:
Ik sta ook open voor een ruil (gelijkwaardige staat) zonder bijbetaling van mijn kant. Voorstellen voor modules met bruikbare sounds voor diverse muzikale genres zijn altijd welkom. Bijvoorbeeld een Roland XV-5080.
 
Ik heb besloten €50 van de vraagprijs af te doen. De Gaia is nu te koop voor de bodemprijs van €350. Een goedkopere en mooiere vind je niet.

Ruilen zie ik vanaf.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top