Acidcore

Wordt steeds een beetje beter;

https://soundcloud.com/theuntitled/lucid-dreaming-take-2


Volgens mij is deze technisch gezien wel aardig oke (alhoewel het snel oke bij misschien is).
Helaas vindt ik het arrangement niet enorm sterk, dus ik denk morgen nog maar een keer opnemen.
Als jullie nog tips hebben voor deze laatste track, laat het me weten. Kan ik het morgen meenemen.
 
Klinkt lekker hoor, volgens mij ligt de kick in de tussenstukjes net niet lekker op de tel.
 
Ik dacht eerst dat ik het 303 rifje zo scheef had in geprogrammeerd maar de percussie begint op een gegeven moment ook scheef te lopen.
Ik was vergeten om de xbase beter niet als master te laten lopen, want die stuurt alles toch niet helemaal vlekkeloos uit.
Heb nu een yamaha rm1x als master, mischien ook wel goed om wat betere structuur in de tracks te krijgen.
 
Gewoon afmaken die track.....belangrijkste bij dit soort muziek is om het zo vet mogelijk te laten klinken, dat is je drijvende kracht in al zijn monotoomheid.
 
Kon hier best nog lang naar luisteren! Bijna de hele track..
Maar toen las ik over de hi-hats.. Sterkte met het herstel! :-S
 
Bij vlagen spookt het door me hoofd om gewoon mn geld voor de winter er in één keer door heen te jassen en een 909 te kopen.
Maar goed daar zal ook wel eens wat mee zijn, eerst de xbase toch maar even laten nakijken.

Anyway ik heb die laatste track inmiddels meerdere keren opgenomen, toch niet helemaal tevreden. Heb ik nog eens een versie gemaakt waarmee ik het arrangement in ableton had gedaan maar daar raakte ik de flow mee kwijt. Dus nu vanmiddag en vanavond nog maar weer eens een live jam opgenomen van de track, misschien nét iets te lang maar om dat te verhelpen er wat cutoff lfo gefreak van mn minibrute bij over heen gedaan.

Dit is volgens mij wel een aardig geslaagde versie, en zou ik eerlijk gezegd nog wel naar een label durven opsturen.
Wat jullie?

https://soundcloud.com/theuntitled/lucid-dreaming-take-6

Soundcloud doet trouwens wel wat gek met die waveforms..
 
Bij vlagen spookt het door me hoofd om gewoon mn geld voor de winter er in één keer door heen te jassen en een 909 te kopen.

Heel slecht idee. Ik zou het achter mij laten. :o:

Op z'n minst iets veel leukers kopen voor dat geld van bakjes. Zelfs sparen is nog beter dan jouw gedacht.
 
Back
Top