hardcore synth

bouncemasters

Ouwe rot
Lid sinds
7 Maart 2002
Berichten
575
Locatie
Breda
iemand tips, suggesties waar ik een goeie soft synth kan downloaden waar ik goeie hardcore sounds uit kan halen.
 
Hmmm, zoveel gratis softsynths zijn er niet

Zoek je stand alone of VSTi?

Met Stomper (los programmaatje) kun je al erg leuke geluiden maken, ook voor hardcore
 
Nee hoor, ik was een paar ms vroeger. 8D

Er zijn zat sites met gratis spul. Je kunt als je wilt je eigen VSTi programmeren door je bij Steinberg aan te melden en de SDK te downloaden.

Trouwens een sampleplayer en vette samples lijkt me ook wel snel/makkelijk om wat spul in elkaar te gooien. Dan is het een kwestie van goed gebruik en je kunt alle kanten op die je maar wilt.
 
Bouncemasters probeert het maar eens hier?

Luister als je uit Pro-52, Reaktor en FM-7 geen vette geluiden kunt halen dan weet ik het ook niet meer.

Koop anders een Alpha Juno 2.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Bouncemasters probeert het maar eens hier?

Luister als je uit Pro-52, Reaktor en FM-7 geen vette geluiden kunt halen dan weet ik het ook niet meer.

Koop anders een Alpha Juno 2.

ok thankx, alleen de fm7 werkt bij mij niet in orion pro
in cubase wel, maar mijn pentium 3 laat me weleens in de steek qua snelheid, dan gaat t allemaal heel traag, en valt er nix te beginnen met die fm7.

de juno soundjes vind ik persoonlijk toch een beetje achterhaald, daar wordt al 10 jaar gebruik van gemaakt.
 
Op http://www.dashsynthesis.com/ vind je een ensemble voor Reaktor van de Alpha Juno.

Klinkt nog het meest als een echte van alles "software Juno's" die ik tot nu toe heb gehoord. Is helaas niet gratis.

En met Reaktor moet het zeker lukken. De "Uranus" ensemble die standaard meegeleverd wordt is erg goed.
 
kijk dan ook ff naar het standaard ms2000 ensemble in reaktor.. kan je ook vette hc sounds uit halen
 
ok, thankx

uit de reaktor krijg ik wel strings en fx , maar niet egt vette thrilseeka geluiden :-(

probleem is een beetje dat ik de junglist en de pro 52 al een beetje heb gehad, en ik weet niet egt hoe reaktor wertk, want ik heb daar geen handleiding van.
 
Laatst gewijzigd:
Uit reaktor kan je idd wel super ruwe shit hale, alleen vinnik et allemaal vrij technisch, dus meestal is et maar wat met presets klooien.

kwa harde waren is de juno 2 idd wel de nummer 1 hardcore synth geloof ik...

Maar toch kan je hardcore grotendeels met goede sample cd's maken denk ik.
Een belangrijk punt bij hardcore zijn van die catchy vocals, die ik zoveel mogelijk zelf zou proberen te sampelen (oke dit laatste is een beetje offtopic maar ja).
 
Ik heb nog een alphajuno te koop staan. Zie de Te Koop draadjes (ja ik ben te lui om een linkje te plaatsen :P )
 
Ik heb ook een Juno 1 staan en ik zou het ding niet willen hebben als ik geen hardware programmer zou hebben of via mijn PC met SoundDiver zou kunnen werken.

Het is een typische Roland synth uit de jaren '80, simpel, maar goed. Als je het ding in je bezit hebt dan realiseer je je pas hoeveel het ding eigenlijk gebruikt is, want hij kan veel meer dan alleen Ruffneck en Dominator sounds. Jungle bassen kun je er zelfs uit halen.

Einde reclameboodschap.
 
En ik heb nog een MKS-50 zaagbak staan.
Technisch 100%, incl. manual.
Optisch wat beschadigingen bij de rackears (eentje licht verbogen).

Mag weg voor € 275....

Sinds ik m'n virus heb, ben ik er namelijk een beetje mee uitgezaagd.

PS: Excuses voor mijn ontwetendheid, maar hoe/wie/wat the f*** is Thrillseeka :confused:
 
Laatst gewijzigd:
ik geloof dat de meeste hardcore geluiden nog steeds uit de juno komen. Alleen kijken de mensen nu verder dan het overbekende zaaggeluid wat eigenlijk niet meer is als een beetje verbouwde preset (b86) geloof ik. Ook het thrillseeker geluid is of kan met een juno gemaakt worden en meestal worden de geluiden eerst gesampled. heb je wat meer mogelijkheden.
 
Back
Top