Ik zoek een sampler.

Circusfreak

Nieuwkomer
Lid sinds
20 september 2012
Berichten
23
Ik ben op zoek naar een goedkope sampler die ik zou willen gebruiken icm een Akai mpc60. Het merk maakt niet zoveel uit. Wat de sampler zeker nodig heeft zijn:
- verschillende patches naast elkaar (dus multitimbraal. 16 voices in totaal lijkt me voldoende)
- hipass/midpass/lowpass filter (1 filter per patch is voldoende)
- adsr env voor volume per patch
- sample trimming (start-, endpoint) met de mogelijkheid om het overbodige geluid destructief te vernietigen.
- sample looping (met of zonder crossfade looping)
- sample/patch tuning
- patchmixer (volume, panning)
- midi input
- stereo audio output
- mono of stereo input (sampling)

Richtprijs: 150 euro
Alvast bedankt!
 
Overslaan: A3000/4000/5000, ESI-2000/4000.

Als die E64 wave files aan kan zou ik dat doen, anders kun je heel misschien een S5000 scoren voor dat bedrag.
 
Staat nu een Akai S5000 met midi voor 150 op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/713710960

Trouwens, de A4000 en A5000 overslaan? Ligt eraan wat je wilt. Ik heb liever een A4000 of A5000 (ik heb mijn A4000 nog steeds) dan een Akai (S2000 en S5000 heb ik weg gedaan). Deze samplers zijn niet snel en hebben soms knoppen problemen maar zijn wel loaded met goede functies, veel effecten en veel lekkere filters
 
vreemd dat niemand roland noemt:
de s760, met uitbreidingskaart voor extra in/out en geheugen
klinkt goed

anders zou ik inderdaad emu 6400, of zelfs 4xt zoeken, erg fijne filters
 
Anders ben ik misschien nog wel te verleiden om nog iets te zakken met mijn Z4 (heb ik hier nu staan voor 190). Daar kunnen ook gewoon USB disks en sticks met WAV in. Moderner dan dat wordt het niet in HW-sampler land.
 
Ik zou voor die Z4 van etaoin gaan!

Overigens is deA4/5000 een erg fijne sampler en synth hoor. Gewoon bij kleine samples en programs houden, niet hele orkesten laden. Dat gaat sowieso handiger met een computer.
 
etaoin: als de OP niet gaat voor die Z4 dan ik misschien wel :). Hoeveel outputs heb je er op ?
 
Als die yamaha A4000 van Soul C inderdaad echt geen last heeft van de encoders zou ik voor die gaan, en anders de Z4.
A4000 is inderdaad een bakbeest met zeer goede filters, effecten en outputs, heb er ooit 2700 gulden voor neergeteld :D

Enige reden dat ik hem weg deed was dat de encoders gewoon amper meer werkten na een aantal jaar. Je scrollt je een ongeluk.
 
Brother bob heeft net een Akai S5000 en een S6000 hier te koop gezet.

Ik zou ook nog wel een ADAT kaart bij m'n S6000 willen hebben....
 
Ik zou wel een adat kaart voor m'n S5000 willen hebben.
Wel leuk trouwens dat er nog zoveel mensen zijn die 'ouderwetse' hardware samplers gebruiken
 
Heb ondertussen een Akai s6000.
Toffe machine.
Echter een klein probleempje: de screen redraw is erg traag als je meerdere programs aanstuurt. Hij reageert dus erg langzaam als je door menu's navigeert en parameters wijzigt.
Is dat normaal bij die samplers?
Er zijn maar een 4-tal programs geladen in een multi van 32 parts (28 lege parts). De effecten worden niet gebruikt. Modulatie is minimaal. ADAT ook niet aanwezig... Gebruik enkel stereo analoge uitgang.
Ik stuur hem aan met een Akai mpc60. Als ik de sequencer stop, reageert de s6000 terug normaal.
DIt is erg ambetant! :-] Iemand ervaring hiermee?
 
De S6000 ontvangt enkel MIDI. Hij stuurt niks uit, er steekt geen MIDI-kabel in! (-:
Kan me niet inbeelden dat die processor zo traag is, toch?
Volgens mij is er iets aan de hand!
 
In mijn herinnering viel het wel mee, maar ik heb de S6000 al een tijdje niet meer. Het is wel zo dat afspelen voorrang krijgt op het geheugen, dus samples inladen wordt heel traag als hij aan het afspelen is, evenals andere acties die in iets in het samplegeheugen moeten doen.

Maar "traag" is natuurlijk relatief. Misschien was ik het wel gewoon gewend. Je moet het zeker niet vergelijken met een VSTi interface op een quad core of zo. Daarnaast is de S6000 niet echt gebouwd om parameters live te tweaken, anders dan via modulatie. Dat heeft Akai pas in de Z4/Z8 ingevoerd.
 
Ik heb een tijd een s5000 naast mijn mpc60 gebruikt en heb nooit een probleem gehad met een langzaam reagerende sampler. Zit al je geheugen wel goed vast?
 
Back
Top