Korg MS-20 en SQ-10

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Hoi....
Ik kan een Korg MS-20 en de sequencer SQ-10 kopen voor 1200€.
Is dit een redelijke prijs gezien wat het spul kan en doet?
Of is dit een overtrokken prijs?
Ze zien er beiden nog goed uit, alleen de MS heeft een paar kleine krasjes aan de bovenkant.
Ben benieuwd.
Rini.
 
de prijzen van deze twee dingen varieren van 1400 gulden tot 2000 voor de ms20 en 500 tot 1000 voor de sequenser
dus. 1200 euro is ongeveer 2600 dus het is niet de goedkoopste die ik gezien heb.

als hij verder in orde is (patch panel en zo) en de handleidingen zitten er bij en goede patch kabels zou je het kunnen overwegen.
maar probeer er toch 50 tot 100 euro er af te krijgen
 
1200 euro is veel te veel. MS-20 stelt verder maar weinig voor en een analoge sequencer is ook niet je van het. Het is leuk om een avondje mee te kloten, maar dan houd het ook wel op. Ik snap trouwens die prijzen van de MS-20 uberhaupt niet. Ik heb de mijne een paar jaar geleden met pijn en moeite voor 750,- gulden kunnen slijten. Dat is trouwens ook wat ik er toen voor betaald heb, en dat is meer dan zat.
 
Oké.
Is er dan een alternatief?
Iets wat je beter kan aanschaffen in die prijsklasse, en ook analoog is (en ook veel knoppen heeft:) )?
Rini.
 
Ja, een hele hoop. voor rond of onder de 500 euro koop je dingen als een Mono/poly (aanrader), Pro-one (nog een aanrader), roland dingen etc. Ligt er ook een beetje aan wat je precies wil. De MS-20 klinkt nogal stoffig en is geen echte ster in bas geluiden, maar wel leuk voor de rare blieps enzo. Voor 1200,- euro koop je ook een tweedehandse Doepfer A-100 basis modulaire bak. Weliswaar zonder sequencer maar veel meer mogelijkheden. Keuze genoeg zou ik zeggen. Maar dat korg setje zou ik voor die prijs absoluut nooit kopen.
 
De Ms-20 en de SQ-10 zijn zo duur omdat ze niet meer worden
gemaakt.
Als je een analoog koopt doe je dat voor uitsluitend
voor het geluid. verder maak je je muziek af met
multitimbrale synths.
als je een beginner bent en hebt geen/weinig
apparatuur, heeft het weinig zin om een analoog te kopen.
 
Back
Top